Så har Mike været til børnelægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. april 2009

Strack

Og det gik rigtig fint... vi troede vi var kørt helt forkert, da konsultationen lå på et kææmpe gods hehe

men vi kommer ind og han undersøger de nedre dele, og finder begge testikler til stede og de kan godt komme ned i pungen, og han siger heldigvis også at de ik er for stramme så alt normalt der, han har bare en meget effektiv refleks der sender dem i sikkerhed hehe... så ingen operation til Mike.. jubii...

han fik så en priktest da vi har set voldsomme reaktioner da vi var på kaninudstilling i jylland.
og det blev så konstateret at han ik kan tåle
græs
birk
gråbynke
kat
hest
og støvmider...
lægen sagde så, jamen han er jo multiallergikker den lille mand... men vi havde det godt lidt på fornemmelsen...
så vi gik derfra uden indkaldelse til operation men med recepter på allergipiller, den der til masken og noget creme til noget eksem han har på armen..

ellers er han sund og frisk, blev dog kun vejet til 16,5 denne gang hvor den sagde 18 ved lægen, det var lidt for lidt, men skulle vi ik gøre noget ved...

lige en opdatering..

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

Tina2

Hold da kæft, han er hårdt ramt, den bette fis.... :-(

Har I ikke overvejet allergivaccination????? Har lægen ikke snakket om det? Han er da MEGA oplagt emne til det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Filuca er jo igang med den sammen med Thomas. De startede i sept og den tager tre år..... De første 15 uger er det 1 gang pr uge, men det er altså ok, når man lige kommer ind i rytmen.....

Det koster 3000 kr pr allergen, men man får dog tilskud, men I kunne jo vælge de ting der generer ham mest......

Filuca bliver vaccineret for birk og græs og Thomas for græs, birk og bynke.....

Ved ike hvor generet han er i hverdagen og især nu i pollensæsonen, men jeg ville godt nok overveje den vaccination.... Vores børnelæge siger Filuca kunne udvikle kronisk astma med tiden, hvis hun ikke blev vaccineret.....

Hvordan reagerer han på pollen fx? Filuca hoster jo i vildskab om aftenen, men nu er jeg begyndt at give hende allergipiller (de alm mod høfeber) af ½ dosis. Så får hun en morgen og en aften og det var første aften igår, og hun hostede OVERHOVEDET ikke (7-9-13)!!!!!

Hvad kommer det eksem på armen fra? Er det børneeksem?

Anmeld

16. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Skønt at han ikke skal til operation!!!

Men virkelig ærgeligt med allergien

Jeg håber han vokser fra det...

Vildt med læger på gods!!

Anmeld

16. april 2009

Strack

Tina:
ja han er en del ramt, blev lidt overasket over han faktisk slog ud på næsten alt skimmelsvamp gik han som det eneste fri for.. og HELDIGVIS hund
han snakkede ik noget om nogen sprøjter...

må indrømme at jeg nok har fejlvurderet nogen ting ved Mike... han har tit kløet sine øjne, men har bare spurgt om han var træt og troede det evt var tør hud så er mega glaf for jeg bad om den test så han kan hjælpes... nu jeg tænker over det nyser han også ret meget, syntes det er så synd for ham mine alarmklokker ik har ringet noget før

men nu må vi lige se hvordan det går med pillerne, ellers må vi overveje den indsprøjtning. er super fedt at det hjælper på Filuca.

tror det er børneeksem det på armen, det ligner det og han klør i det... men lægen kiggede ik nærmere på det.. han var en lille smule sær, men dygtig...

zafir: jeg håber da også han vokser fra det... men vi har meget af det i familien så der er ik det store håb

Anmeld

16. april 2009

Tina2

Strack skriver:

Tina:
ja han er en del ramt, blev lidt overasket over han faktisk slog ud på næsten alt skimmelsvamp gik han som det eneste fri for.. og HELDIGVIS hund
han snakkede ik noget om nogen sprøjter...

må indrømme at jeg nok har fejlvurderet nogen ting ved Mike... han har tit kløet sine øjne, men har bare spurgt om han var træt og troede det evt var tør hud så er mega glaf for jeg bad om den test så han kan hjælpes... nu jeg tænker over det nyser han også ret meget, syntes det er så synd for ham mine alarmklokker ik har ringet noget før

men nu må vi lige se hvordan det går med pillerne, ellers må vi overveje den indsprøjtning. er super fedt at det hjælper på Filuca.

tror det er børneeksem det på armen, det ligner det og han klør i det... men lægen kiggede ik nærmere på det.. han var en lille smule sær, men dygtig...

zafir: jeg håber da også han vokser fra det... men vi har meget af det i familien så der er ik det store håb

Milas led jo skrækkeligt at børneeksem på kinderne (der var hul på) og i knæhaserne.... Da vi stoppede med komælk gik det væk, så overvej det:-)
Husk bare kalktabletter så!!!

Synes det er underligt jeres læge ikke har snakket allergivaccination når han er så ramt..... Han har sgu ikke fortjent at ha det sådan!

Prøv lige at se den her hjemmeside. Det er vores børnelæges, og der er en masse beskrivelse om allergi og vaccinationen under "høfeber og allergi", så kan du jo læse lidt om det....
http://www.boerneklinikkenaalborg.dk/

Knus Tina

Anmeld

16. april 2009

Strack

Mikes eksem er heldigvis ik så slemt.. men fik lige set igår Mia har lidt også samme sted som Mike... øv...

vil da lige gå ind og læse lidt om det hele... der er jo meget at tænke på lige pludselig... overvejer også om vi bør fjerne gulvtæppet på deres værelse...
men er da glad for nu at vi er medlem af Danmark

Anmeld

16. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Strack skriver:

Mikes eksem er heldigvis ik så slemt.. men fik lige set igår Mia har lidt også samme sted som Mike... øv...

vil da lige gå ind og læse lidt om det hele... der er jo meget at tænke på lige pludselig... overvejer også om vi bør fjerne gulvtæppet på deres værelse...
men er da glad for nu at vi er medlem af Danmark

Der var I fanmer heldige!!! at i ER medlem i forvejen, før de bliver syge!!

HELDIGT... tillykke.

KRAM

Anmeld

16. april 2009

Strack

Ja er også glaf for jeg har meldt os ind.. gjorde jeg dengang Mike var til børnelægen først gang hvor han ik kunne tåle æg osv. har også meldt dem til kristisk sygdom...

der kommer lige et billede af Mike der viser arme hvis det virker
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. april 2009

Susan1978

Hej Mette..

så kan jeg næsten regne ud at i har været en tur forbi Jesper Brandt Andersen i vordingborg?

Der var vi jo med Emils navle da den ikke ville vokse sammen og det var også der han fik konstateret AB.

Han er lidt en underlig snegl synes jeg, men dygtig.

Men det var da noget af en omgang den lille Mike skal kæmpe med. Fy for søren.

Fedt han ikke skal opereres..

Anmeld

16. april 2009

Strack

Hej Susan

ja lige netop ham... hehe så er vi ik de eneste der syntes han var sær *S* men ja dygtig heldigvis da...
troede du ik at du var kørt forkert da du kom til et gods??

ja er synd for Mike, men nu kan vi da hjælpe ham og blev super glad for han ik skal under kniven!!!!

er der nogen der har erfaringer vedr. støvallergi og gulvtæpper... bør man tage dem af??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.