:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2012

Ilya

Har du hørt om klikkertræning til katte? Altså, ligesom når man træner hunde. Dyreværnet i Rødøvre har indført det, for at gøre ekstremt vilde og sky katte menneskevenlige, og det virker perfekt. Det kan evt. anvendes til at "lokke" din kat på kattebakken eller bare lyden af klikkeren kan gøre din kat tryg, hvis den er bange. Altså, ikke nødvendigvis kun anvendes til at lære katten nye tricks.

Prøv evt. at undersøge det?

http://www.youtube.com/watch?v=Bjn6ULG0y6g

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

anynom

Noneother skriver:

Mht. andre katte der kommer ind osv, Kan i så ikke bare købe en chipstyret kattelem, så kun jeres katte kan komme ind?

Så er der i hvert fald et problem mindre.
Håber på det bedste for jer, og misser.

Det ville ikke fungere, fordi den er åben længe nok efter vores er gået ind til at de fremmede katte kan nå med ind også.

Anmeld

12. maj 2012

anynom

Ilya skriver:

Har du hørt om klikkertræning til katte? Altså, ligesom når man træner hunde. Dyreværnet i Rødøvre har indført det, for at gøre ekstremt vilde og sky katte menneskevenlige, og det virker perfekt. Det kan evt. anvendes til at "lokke" din kat på kattebakken eller bare lyden af klikkeren kan gøre din kat tryg, hvis den er bange. Altså, ikke nødvendigvis kun anvendes til at lære katten nye tricks.

Prøv evt. at undersøge det?

http://www.youtube.com/watch?v=Bjn6ULG0y6g

For det første tvivler jeg på, at det er noget en voksen kat kan lære.
For det andet er Oscar små autistisk og har derfor meget svært ved at lære nye ting.
Men tak for inputtet

Anmeld

12. maj 2012

Ilya

For det første tvivler jeg på, at det er noget en voksen kat kan lære.
For det andet er Oscar små autistisk og har derfor meget svært ved at lære nye ting.
Men tak for inputtet

Og nu har du fået to forskellige forslag fra mig og ét fra en anden bruger, som du bare har forkastet uden at undersøge dem nærmere? Det lyder ærlig talt som om, du har truffet din beslutning.

Nå, jeg håber bestemt for kattens skyld, at den stopper helt med sit tisseri. Held og lykke. 

Anmeld

12. maj 2012

anynom

Ilya skriver:

Og nu har du fået to forskellige forslag fra mig og ét fra en anden bruger, som du bare har forkastet uden at undersøge dem nærmere? Det lyder ærlig talt som om, du har truffet din beslutning.

Nå, jeg håber bestemt for kattens skyld, at den stopper helt med sit tisseri. Held og lykke. 

Der er ingen grund til at være uhøflig, ved ikke lige hvad du bilder dig ind.

Jeg har undersøgt de muligheder der findes, ingen dur til vores kat. Det er ikke for sjov vi er nået til den konklusion.

Anmeld

12. maj 2012

Ilya

JulieWH skriver:

Der er ingen grund til at være uhøflig, ved ikke lige hvad du bilder dig ind.

Jeg har undersøgt de muligheder der findes, ingen dur til vores kat. Det er ikke for sjov vi er nået til den konklusion.

Uhøflig...? Så siger vi det... 

Anmeld

13. maj 2012

JanetBJ

Aflive den fordi den strinter ? Tag den til dyrlægen og få tjekket at der ikke er noget i vejen med den ..

Undskyld, men hvis i vil aflive den for SÅ LIDT, så burde i ikke have fået den ...

Anmeld

13. maj 2012

Princesspigen

JulieWH skriver:

Åh, vi står med et stort ØV her i huset..

Vi fik en skøn kat, Oscar for tre år siden, vi fik ham da han var et par år gammel. Han havde boet i en lille lejlighed med en kamphund, så han var egentlig lidt "skadet". Vi har siden hen snakket om, at han har en mild form for autisme, han er ikke så god til forandringer etc. Han er en skøn kat og han er virkelig faldet til hos os. Han tog desuden Isabel's ankomst med stor glæde og er rigtig glad for hende.
Vi har et stort problem i vores nærområde med fertile hankatte, som jævnligt er oppe at slås med vores to katte, de går desuden ind i vores hus om natten osv. Oscar er derfor begyndt at strinte indenfor (han er kastreret, men det lugter alligevel lidt og er mega uhygiejnisk).
Vores problem er nu, at vi kun føler vi har en mulighed - at få ham aflivet... Det bliver ikke bedre med ham og snart begynder Isabel jo at kravle rundt og få fat i en masse ting som vi ikke kan kontrollere. Oscar har også en enkelt gang strintet på min mand mens han sad på gulvet, så han kan nok også finde på at gøre det på hende.
Det er ikke muligt at omplacere ham da han netop er "skadet" - det ville være så synd for ham..

Mit hjerte bløder og jeg er simpelthen så ked af at situationen er opstået. Han er en skøn kat og en stor del af vores familie

kunne i ikke præve med chip-registrendekattelm og chip i kattene så ingen andre katte går ind i jeres hus ?

finder han udaf han har huset i fred stopper han måske ?

men kan godt seihværtifal at en omplacering ville vre svært for ham.. håber i finder en løsning eller ihværtifal at han får fred.. held og lykke..

Anmeld

13. maj 2012

Nessie

Da vi fik Daniel satte vi en Feliway duftdims op, som hjælper urolige katte. Samtidig købte vi noget foder fra Royal Canin, som hedder Calm, og også hjælper på uro og nervøsitet.

Det hjalp godt på den ene kat. De tog begge godt imod Daniel, men den gamle følte sig desværre så"meget sat til side at han blev deprimeret. Udover de andre ting fik han noget ant-depressivt - Zylkene - hed det vist, og så blev han helt normal igen.

Måske kunne noget af dette hjælpe lidt på din kat? Det skader i hvert fald ikke at prøve

Anmeld

13. maj 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Vi havde samme problem. 

Vi blev anbefalet af dyrlægen at købe femoner (staves??) det var sådan en man satte i stikkontakten også udsendte den en uft som kun katten kunne lugte, og det hjælp mig rigtig meget. 

Katten stoppede helt sit tisseri de forkerte steder. 

Det er hvertfald et forsøg værd

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.