Hvad i alverden? oO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. april 2012

mpr

Min bonusdatter på 4 år er begyndt at sige tissemand og tissekone konstant i næsten en hver sammenhæng også selvom det egentlig ikke giver mening i det hun er igang med at sige, fx så er hun begyndt at sige det i stedet for dreng og pige oO

Er det meget normalt? Er lidt urolig især fordi det er lidt en upassende måde at snakke til folk hvis hun kommer hen til en fremmed og siger "du har en tissekone/mand" og så går igen oO

Er det måske noget der kunne være kommet fra børnehaven? Hun er pludselig blevet meget opmærksom på at kigge på os hvis vi skal klæde om både herhjemme og hjemme hos hendes mor.. Nogle gode råd folkens? oO hvordan reagere man lige på sådan noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Talbutikken

Bare rolig det er helt normalt, hun er bare kommet i den aldre hvor hun er blevet opmærksom på at der er forskel på piger og drenge..

Det er helt vildt spændene lige nu og det er nok derfor hun snakker så meget om det.. Lad hende, svar på de evt. spørgsmål hun har.. I kan evt. låne en bog på bibloteket, om kroppen, gennemgå den sammen..

Anmeld

29. april 2012

DenLykkelige

Talbutikken skriver:

Bare rolig det er helt normalt, hun er bare kommet i den aldre hvor hun er blevet opmærksom på at der er forskel på piger og drenge..

Det er helt vildt spændene lige nu og det er nok derfor hun snakker så meget om det.. Lad hende, svar på de evt. spørgsmål hun har.. I kan evt. låne en bog på bibloteket, om kroppen, gennemgå den sammen..

Anmeld

29. april 2012

Maise86

Det er vidst helt normalt

Min datter var i den fase da hun var omkring 2,5 år gammel og til en familiefest med hele den pukkelryggede samlet sad min datter og snakkede med sin tante og pludselig nærmest råber Isabella ud og hele selskabet "Taaaante- du har en tissekone". Der blev pinlig tavshed og er sikker på at tante kunne have gravet sig ned

Anmeld

29. april 2012

Lusi

Det har vores datter også lige haft min mand synes også det var helt vildt pinligt i starten, men jeg har taget det helt roligt og bare svaret på hendes spørgsmål.. Hun har også haft stået i køen i superbest og sagt til en gammel mand: du har en tissemaaaand.. Han tog det med et smil og jeg sagde bare: ja Luna, det er jo fordi han er en mand jeg tror altså det er meget normalt.. De bliver jo mere og mere bevidste om kroppen for hver dag.. En dag var hun helt stille, hun var i soveværelset. Min mand gik forbi døren som stod på klem, og foran spejlet, stod Luna med begge hænder og skilte sine skamlæber ad. Vi var ved at flække af grin. Der måtte jeg så også overbevise ham om, at det var meget normalt. Er da klart hun vil vide, hvordan hun ser ud

Anmeld

29. april 2012

Plysbjørnen

Chel1992 skriver:

Min bonusdatter på 4 år er begyndt at sige tissemand og tissekone konstant i næsten en hver sammenhæng også selvom det egentlig ikke giver mening i det hun er igang med at sige, fx så er hun begyndt at sige det i stedet for dreng og pige oO

Er det meget normalt? Er lidt urolig især fordi det er lidt en upassende måde at snakke til folk hvis hun kommer hen til en fremmed og siger "du har en tissekone/mand" og så går igen oO

Er det måske noget der kunne være kommet fra børnehaven? Hun er pludselig blevet meget opmærksom på at kigge på os hvis vi skal klæde om både herhjemme og hjemme hos hendes mor.. Nogle gode råd folkens? oO hvordan reagere man lige på sådan noget?

Mine børn på 3 og 4 har også i en længere periode været meget optaget af at drenge har tissemænd og piger har tissekoner...

så tror det er meget normalt...

Anmeld

29. april 2012

BigHope13

nu arbejder jeg i en børnehave og ja jeg oplever tit at de 3 -4 årige børn snakker om tissemænd og tissekoner, men som andre siger er det for at finde ud af forskellen mellem piger og drenge så det ganske normalt vil jeg tro. Lad hende snakke om det og svar på de spørgsmål hun måske har,
Ja kan godt se det pinligt, men det jo ganske naturligt og lur mig om vi ikke også selv har sagt det da vi var mindre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.