Mor til Frederic skriver:
Først en tak for jeres tanker og kram https://www.baby.dk/debat/171535pi1/ordet-er-frit/update-mor-til-frederic.aspx
Min jm ringed søndag middag og sagde at vi var de første mandag morgen og at vi skulle møde op kl 7 på afd... Så ville hun være med hele vejen igennem, på sin fridag...
Det gjorde en kæmpe forskel at have hende med, hun kender til mig og min barndom + det at jeg havde så svært ved at vi skulle have en pige. Så det hele forgik stille og roligt...
At hende 'stik i ryggen' damen ikke kunne ramme, så jeg kunne mærke hun smutted ved siden af rygraden en del gange, inden hun valgte at lægge den højere oppe og tak spis - den virked... De vidste jeg havde svært ved at de skulle pille ved mig dernede, så da jeg var bedøvet og lagt ned, hang de et klæde op, så jeg ikke kunne se de lagde karteter.
Ruben den kylling måtte ud bagved og ligge ned, da han fik det skidt. Men så snart han hørte lillepigen, kom han straks ind igen.
Min jm spurgte om jeg ville se hende inden de gik ud bagved med hende og nikked sagte, for det ville betyde jeg skulle se hende helt uden noget..
Hun havde slugt en del fostervand, men min super jm fik hende til at skrige det mere og længe - så hun undgik at komme på neo.
Hun blev født 16 april kl 8.35 med en fin vægt på 3190 g og 51 cm.
Alle på afd har været en stor hjælp og støtte mht lillepigen og ble skift, det har været guld værd - men også en kamp, rigtig hård kamp. Men havde også min terapeut på besøg hver 2. dag, som snakked med personalet og mig.
Hun er dog en mini frederic og har til dd ikke taget noget på, men derimod tabt sig. Så da vi tog hjem om fredagen, var vi 30 g fra at skulle være blevet. og da sp var her havde hun yderligere tabt sig, så hun er en slank lille prinsesse på 2910 g og 51 cm her som snart 14 dage gammel..
1: 2 dage gammel
2: få timer gammel.
3: træt lille pige
4: lige kommet hjem fra barsels afd.
5: åh skræk..
6: lille hånd..
7: på vej hjem fra sygehus.
8: Lille charmefis..
9: første tur ude i barnevogn..
10: lige været i bad..
11: Frederic mente hun skulle have kjole på og fandt dette.
12: spiser lige mine fingre.
13: så lækker en pige...
14: lille smil.
15: fra idag søndag 29 april...
stort tillykke med hende, og hvor ser hun bare skøn ud..