Hva sker der??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. marts 2008

Nadi

Oliver har nu to nætter i træk vågnet og været helt utrøstelig :'( Han græder og græder og jeg aner simpelthen ikke hva der er galt? Jeg kan ikke mærke om det er tænder der er på vej, synes også det er underligt hvis det er fordi vi sover et fremmed sted (mine forældres hus) for han har sove til middag og overnattet her før, så han kender deres hus. Har han mareridt (?) Håber I har nogle gode råd, har virkelig brug for det både for hans og for min skyld. Er total busted om morgenen, hvis ikke jeg får min nattesøvn, som jeg normalt plejer 8( -Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2008

Tikki

Hej - kan kun sige, at Iza gør det samme. Vi har ellers en pige, der sover fint igennem om natten, hvis hun ellers ikke er syg, tænder osv. Men de sidste nætter har hun vågnet omkring kl. 2 og virkelig grædt helt utrøsteligt. Hun falder til ro, når jeg tager hende op og holder hende tæt ind til mig, men begynder igen at skrige med det samme, jeg prøver at lægge hende. Jeg skal sidde med hende i ca 10 minutter og vugge hende i mine arme, så kan jeg lægge hende igen (?) Så her må det næsten være mareridt......

Jeg har oplevet det før med Iza, hvis der er sket meget nyt for hende..altså hvis vi har haft gæster og hun har siddet hos dem (som feks. i går aftes), ja, så er der helt sikkert en reaktion om natten......Det kan måske godt være en reaktion på nogle oplevelser, som han lige får bearbejdet om natten. Jeg har læst mig til, at en baby på de her 8-9 måneder skal se en person minimum 1 gang om ugen for at kunne genkende dem og huske dem....puha godt svigermor ikke ved det, for så kom hun da rendende her hos os hele tiden :D Måske husker han ikke deres hus fra gang til gang?

Anmeld

9. marts 2008

Loggidut

jeg kan ikke sige så meget søde...for i går nat ville Tif ikke sove...jo mens mændene gik og bankede og borede sov hun fint, men så snart her var ro vågnede hun og gav den gas...

tror du ikke det er en overgang, et appetitspring, eller tænder som du selv siger...

eller en begyndende magtkamp/tigerspring...

jeg håber i finder løsningen på det, emn gode råd ejer jeg sørme ikke??? sorry

Anmeld

9. marts 2008

Helle30

Det samme sker hér. Sofie vågner midt i det hele med et kæmpe hyl og græder så helt utrøsteligt i ca. et kvarter - også selvom jeg tager hende op og holder hende helt ind til mig.
Lige nu er hun midt i et tigerspring, og ét af kendetegnene er netop, at barnet indimellem har mareridt.
Det kan ikke handle om tænder, når det kommer lige pludseligt, tror jeg.
Dette tigerspring varer fra ca. uge 33 til ca. uge 37.

Hilsen Helle

Anmeld

9. marts 2008

Nadi

Jeg er ikke så meget inde i de der tigerspring, kan jeg ikke lige får en forklaring??

:)

Anmeld

9. marts 2008

birgittemarie

Nova Maria gør det samme :'( Alle der ikke har bogen 60 vidunderlige uger: Køb den, køb den! Eller lån den... Under alle omstændigheder: Læs den! ;) Man bliver så lettet over at kunne genkende alt man læser. Eller er der lidt onfo her: http://www.netbaby.dk/artikler/setsket/showset.asp?ID=2620 Kh Birgitte

Anmeld

9. marts 2008

birgittemarie

onfo hø hø :P INFO

Anmeld

9. marts 2008

Helle30

Tak fordi du smed linket BM. Jeg anede ikke, den artikel fandtes. Skulle lige til at skrive en lang afhandling om tigerspring.
Og så stemmer jeg i: KØB DEN BOG. Den er en kæmpe hjælp i de svære perioder.

Anmeld

9. marts 2008

birgittemarie

Det var godt, jeg nåede det så :) Pyha, kom lige i tanker om den, for jeg var ellers også ved at lægge hovedet i skrivefolder.
Knus fra Birgitte

Anmeld

9. marts 2008

Nadi

Jeg siger ihvertfald KÆMPE mange tusind tak!

Vil straks gå ud og anskaffe mig den (hvis det ikke lige hvade været fordi det var søndag :S)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.