Snart 10 mdr og vil ikke støtte på fødderne!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.250 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. april 2012

vitapigen

Ja, min datter på snart 10 mdr. vil ikke støtte på sine fødder og har aldrig kunne/ville det...

Er så bange for at der er noget galt med hende... For synes alle i hendes alder kan det

Når jeg øver med hende laver hun bare spaghetti ben eller trækker den op under sig...

Er der noget jeg kan gøre for at hun lære det, eller skal hun undersøges? Er der andre der står i samme situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

blomst84

Det samme var der med min datter vi købte hende en hoppegynge og når vi sad med hende trænede vi hendes ben... Hun rejste sig først op ad ting som 13 mdr og gik først som 15 mdr kan din datter kravle?

Anmeld

28. april 2012

lycly

Har du prøvet at "massere" hende under fødderne dagligt? Hver gang hun ligger på puslebordet fx. Det fik jeg at vide engang, at det var en god idé for at vænne dem til at blive rørt under fødderne. Grunden til at hun ikke vil støtte på fødderne kan være at det kilder eller er ubehageligt - hvis hun ikke er vant til at blive rørt der

Anmeld

28. april 2012

Svenne

Min niece gjorde det samme, hun havde også "spaghetti-ben" i den alder. Og hun gik alligevel som 13 mdr!

Min søn spurtede rundt med gå-vognen som 9 mdr. - og han gik først rigtigt selv som 14 mdr.

Så jeg tror ikke, du behøver være nervøs..

Anmeld

28. april 2012

vitapigen

blomst84 skriver:

Det samme var der med min datter vi købte hende en hoppegynge og når vi sad med hende trænede vi hendes ben... Hun rejste sig først op ad ting som 13 mdr og gik først som 15 mdr kan din datter kravle?

Okay vi træner også med hende ved at holde hende i armhulerne, men hun trækker bare benene til sig... Har har lige lært at krybe 1 m, men så bliver hun træt. Og der bruger hun hele kroppen + arme og ben...

Hvornår begyndte i med hoppegynge?

Når hun fx sidder i en gåvogn bruger hun heller ikke sine ben

Anmeld

28. april 2012

vitapigen

LunaLykke skriver:

Har du prøvet at "massere" hende under fødderne dagligt? Hver gang hun ligger på puslebordet fx. Det fik jeg at vide engang, at det var en god idé for at vænne dem til at blive rørt under fødderne. Grunden til at hun ikke vil støtte på fødderne kan være at det kilder eller er ubehageligt - hvis hun ikke er vant til at blive rørt der

Okay det har jeg ikke prøvet... Skal man så gøre det med en creme eller?

Anmeld

28. april 2012

vitapigen

Svenne skriver:

Min niece gjorde det samme, hun havde også "spaghetti-ben" i den alder. Og hun gik alligevel som 13 mdr!

Min søn spurtede rundt med gå-vognen som 9 mdr. - og han gik først rigtigt selv som 14 mdr.

Så jeg tror ikke, du behøver være nervøs..

Okay hvordan lærte din niece at gå som 13 mdr når hun ikke kunne støtte på fødderne som 10 mdr?? Gjorde de noget specielt for at lære hende det?

Anmeld

28. april 2012

lycly

vitapigen skriver:

Okay det har jeg ikke prøvet... Skal man så gøre det med en creme eller?

Nej, du tager bare fat i hendes fødder når hun ligger på ryggen, og så masserer du med tommelfingrene. Jeg gjorde det helt fra fødslen af, og min datter kunne meget hurtigt støtte på fødderne. Så hvis du gør det flere gange om dagen, så er jeg sikker på det nok skal komme snart - hvis altså det er det der er problemet.

Anmeld

28. april 2012

vitapigen

LunaLykke skriver:

Nej, du tager bare fat i hendes fødder når hun ligger på ryggen, og så masserer du med tommelfingrene. Jeg gjorde det helt fra fødslen af, og min datter kunne meget hurtigt støtte på fødderne. Så hvis du gør det flere gange om dagen, så er jeg sikker på det nok skal komme snart - hvis altså det er det der er problemet.

Okay det vil jeg i hvert fald prøve... Tak for råd

Anmeld

28. april 2012

Svenne

vitapigen skriver:

Okay hvordan lærte din niece at gå som 13 mdr når hun ikke kunne støtte på fødderne som 10 mdr?? Gjorde de noget specielt for at lære hende det?

Nej, det tror jeg faktisk ikke, de gjorde...
Prøvede at gå med hende i hænderne og jo mere de gjorde det, fandt hun ud af at hun godt kunne gå med lidt hjælp. Derefter begyndte hun at stå og senere gå med gåvognen - og efter kort tid rejse hun sig bare op midt på gulvet og stod der Og efter lidt tid gik hun.

For hende tror jeg det handlede om at finde ud af, at hun kunne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.