Faderskabstest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.154 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. april 2012

Anonym trådstarter

Nogle der har erfaringer med at få lavet en faderskabstest? 

Hvor meget? 

Og hvor lang tid tager den? 

Hvordan forgår det? 

Håber på i vil besvare mine spørgsmål 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Chiip91

Følger lige med her, da jeg selv er igang med en

Ved dog, at den/dem mulige far bliver indkaldt til en blodprøve (mener barnet skal være 3mdr)
Og mener ikke det koster noget

Anmeld

28. april 2012

Zeus

Anonym skriver:

Nogle der har erfaringer med at få lavet en faderskabstest? 

Hvor meget? 

Og hvor lang tid tager den? 

Hvordan forgår det? 

Håber på i vil besvare mine spørgsmål 

Barnet og moderen bliver kaldt ind til en blodprøve på sygehuset når barnet er mindst 3 mdr, det samme bliver de(n) mulige fader.. Hvor lang tid kommer an på hvor længe man er om at troppe op, og hvor lang ventetid der generelt er

Hos os nåede Isabella at blive 8-9 mdr inden vi fik svar..

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Barnet og moderen bliver kaldt ind til en blodprøve på sygehuset når barnet er mindst 3 mdr, det samme bliver de(n) mulige fader.. Hvor lang tid kommer an på hvor længe man er om at troppe op, og hvor lang ventetid der generelt er

Hos os nåede Isabella at blive 8-9 mdr inden vi fik svar..

Okay. Mange tak! 

Jeg har læst noget om det koster penge, ved du noget om det?? 

Anmeld

28. april 2012

Zeus

Anonym skriver:

Okay. Mange tak! 

Jeg har læst noget om det koster penge, ved du noget om det?? 

Hvis det er noget der skal laves gennem retten, så skal i ikke betale noget.. Men hvis det er noget hvor barnet er 6 år gammel, og det er noget i selv vil have gjort, så skal der betales

Men en ganske almindelig faderskabs test er gratis

Anmeld

28. april 2012

132319

Min søns biofar ville have en, så det fik vi lavet

Vi sendte papirerene ind allerede inden fødslen, så var der styr på det.

Vi blev indkaldt til mundskrab (ikke blodprøve, det bruger de ikke ret mange steder mere) da min søn var 6 uger og vi var afsted to gange med 14 dages mellemrum. -Det samme var min søns far.

Faderen bliver bedt om at vise ID og der bliver taget billede af ham til dokumentation.

Vi fik svaret (som jeg jo godt vidste hvad var) da min søn var 4 måneder.

Det er forskelligt, afhængigt af hvor mange sager der er, hvor lang tid det tager.

Søger I om det gennem statsamtet, koster det ikke noget

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Hvis det er noget der skal laves gennem retten, så skal i ikke betale noget.. Men hvis det er noget hvor barnet er 6 år gammel, og det er noget i selv vil have gjort, så skal der betales

Men en ganske almindelig faderskabs test er gratis

Okay. Det skal ikke gå igennem retten eller noget. Det er simpelthen en gammel flirt jeg har været sammen med to måneder EFTER jeg blev gravid (fandt først ud af jeg var gravid i uge 13), som nu tror han er far. Han kan åbenbart ikke helt selv finde ud af at regne på månederne, og derfor ønsker han en faderskabstest lige når man må få den lavet efter fødslen.  

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Min søns biofar ville have en, så det fik vi lavet

Vi sendte papirerene ind allerede inden fødslen, så var der styr på det.

Vi blev indkaldt til mundskrab (ikke blodprøve, det bruger de ikke ret mange steder mere) da min søn var 6 uger og vi var afsted to gange med 14 dages mellemrum. -Det samme var min søns far.

Faderen bliver bedt om at vise ID og der bliver taget billede af ham til dokumentation.

Vi fik svaret (som jeg jo godt vidste hvad var) da min søn var 4 måneder.

Det er forskelligt, afhængigt af hvor mange sager der er, hvor lang tid det tager.

Søger I om det gennem statsamtet, koster det ikke noget

Okay mange tak fordi du gav dig tid til at svare på mine spørgsmål! 

Det skal ikke gå igennem retten, statsamtet eller noget i den retning overhoved. Han ønsker bare en test på om det er hans barn, hvilke det IKKE er, og det har jeg prøvet at forklare ham for det kan ikke lade sig gøre, men han tror mig ikke. Så derfor er det vel bare at få den lavet udenom alt det andet 

Anmeld

28. april 2012

132319

Anonym skriver:

Okay mange tak fordi du gav dig tid til at svare på mine spørgsmål! 

Det skal ikke gå igennem retten, statsamtet eller noget i den retning overhoved. Han ønsker bare en test på om det er hans barn, hvilke det IKKE er, og det har jeg prøvet at forklare ham for det kan ikke lade sig gøre, men han tror mig ikke. Så derfor er det vel bare at få den lavet udenom alt det andet 

Ja, det er jo hans ret at finde ud af det -Selvom du er sikker på at det ikke er hans.

Den anden mand, ham der er kommende far skal også testes.

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Ja, det er jo hans ret at finde ud af det -Selvom du er sikker på at det ikke er hans.

Den anden mand, ham der er kommende far skal også testes.

Okay.  Koster det så penge hvis det går udenom alt det andet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.