rodondendrum... Hjælp have mennesker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. april 2012

kimfrit

Hej Piger, vi skal have plante en rodondendrum busk og den skal jo plantes i surbunds jord og hvad jeg kan læse mig frem til er en spagnum jord en surbund jord, kan man godt bruge det eller skal det være det dyre som hedde rodondendrum jord?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

jydeinden

kimfrit skriver:

Hej Piger, vi skal have plante en rodondendrum busk og den skal jo plantes i surbunds jord og hvad jeg kan læse mig frem til er en spagnum jord en surbund jord, kan man godt bruge det eller skal det være det dyre som hedde rodondendrum jord?

du kan sagtens bruge spagnum.. det der bare er vigtigt er at den får masser af vand, og gerne en nogenlunde sur bund. men når den først har fået rigtigt fat så er det lige før den kan bo i hvad som helst

Anmeld

28. april 2012

kimfrit

jydeinden skriver:

du kan sagtens bruge spagnum.. det der bare er vigtigt er at den får masser af vand, og gerne en nogenlunde sur bund. men når den først har fået rigtigt fat så er det lige før den kan bo i hvad som helst

Ja der står man skal ligge jorden i og vande den i en uge før man planter, så det var planen.

Men jeg vidste bare ikke om man kunne nøjes med Spanumen? :/

Er det ikke surbunden eller skal der blandes andet i?

Anmeld

28. april 2012

jydeinden

kimfrit skriver:

Ja der står man skal ligge jorden i og vande den i en uge før man planter, så det var planen.

Men jeg vidste bare ikke om man kunne nøjes med Spanumen? :/

Er det ikke surbunden eller skal der blandes andet i?

du kan godt nøjes med spagnum så vidt jeg ved.. men det kan være en god ide, hvis du vil være god ved planten at gøde den en gang imellem med gødning særligt til den type plante .

Anmeld

28. april 2012

kimfrit

jydeinden skriver:

du kan godt nøjes med spagnum så vidt jeg ved.. men det kan være en god ide, hvis du vil være god ved planten at gøde den en gang imellem med gødning særligt til den type plante .

Okay lyder godt

hvad gøder jeg den med så?, håber ikke det gør noget jeg spørg lidt dumt måske, vil bare gerne have den bliver rigtig pæn

Anmeld

28. april 2012

jydeinden

kimfrit skriver:

Okay lyder godt

hvad gøder jeg den med så?, håber ikke det gør noget jeg spørg lidt dumt måske, vil bare gerne have den bliver rigtig pæn

det er helt okay . jamen på de fleste planteskoler kan du få både store og små sække med gødning, og der står en anvisning på hvor meget den skal have.

og hvis den bare får en blanding af sol og skygge, vand og et miljøe som ikke er for leret så kan du næsten ikke slå den ihjel.

Anmeld

28. april 2012

kimfrit

jydeinden skriver:

det er helt okay . jamen på de fleste planteskoler kan du få både store og små sække med gødning, og der står en anvisning på hvor meget den skal have.

og hvis den bare får en blanding af sol og skygge, vand og et miljøe som ikke er for leret så kan du næsten ikke slå den ihjel.

coool tak for det

Anmeld

28. april 2012

Lone Jakobsen

vi har plantet vores i jord specielt til rodondendrum. for netop at få den rigtige surbund. jeg vil sige at vi faktisk har haft en del problemer med nogle af vores. nogle år har der slet ikke været blomster i, og andre år har planterne set utroligt triste ud.

men når de først blomstrer er de utroligt smukke at se på

Anmeld

28. april 2012

La´chrissen

vores er bare plantet i den jord vi nu havde i haven og det har de ikke taget skade af, men masser af vand skal de have.

Anmeld

28. april 2012

jydeinden

kimfrit skriver:

coool tak for det

jamen var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.