HJÆLP nogen der har prøvet " Falsk hiv positiv" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.871 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 18 nu, jeg fik taget nogen blodprøver i forbindelse med min graviditet for nogen uger siden,

Igår ringede lægen og ville forklare nogen ting til mig, men han sagde jeg ikke skulle være bekymret. Da jeg kom ind til lægen, fortalte han mig at den første test viste at den var HIV positiv, men da de har sendt den grundigere undersøgelse ( den hel store og dyre undersøgelse som han sagde) viste den sig at være negativ. Han sagde at han havde set flere gravide kvinder få den her " falsk postiv hiv"  og at jeg ikke skulle være bekymeret ,  og om nogle uger ville vi lave en test igen til den store test, bare for at være 200 % sikker...

Jeg har levet med min kæreste i 3 år og blev testet for alt da vi begyndte at komme sammen, og den var selvfølgelig negativ. Selvom lægen siger jeg ikke skal være bekymeret, kan jeg ikke lade vær med at tænke på det,  og har haft kvalme bare ved tanken om det. Er der nogen der har prøvet det før?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Lone Jakobsen

puha sikke en grim forskrækkelse

jeg har heldigvis aldrig prøvet det. men ville ikke forlade din tråd uden en hilsen og et knus.

kan godt forstå du har det skidt og er nervøs. for at alt er okay.

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

Tak skal du ha. Selvom lægen siger jeg ikke skal værbekymret, har jeg det konstant i baghovedet. Jeg havde aldrigforventet det her sgu ske med vorés ønske graviditet Glæder mig til

At få det ud af verden. Og nyde min graviditet igen

Anmeld

2. maj 2012

babymus77

Kan godt forstå du er bekymret!!!! Men jeg tror ikke du skal være nervøs!!! Hvis den store test var positiv var det en anden sag!!! Hvis lægen havde ment der var grund til at skulle være nervøs, så havde de sagt det ligeud!!! Kæmpe kram til dig'. Nyd vejret i dag!! Nyd der banker et hjerte under dit;-) Og nyd du ikke er hiv positiv;-) Kram kram

Anmeld

2. maj 2012

Nina Amelia

2. maj 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 18 nu, jeg fik taget nogen blodprøver i forbindelse med min graviditet for nogen uger siden,

Igår ringede lægen og ville forklare nogen ting til mig, men han sagde jeg ikke skulle være bekymret. Da jeg kom ind til lægen, fortalte han mig at den første test viste at den var HIV positiv, men da de har sendt den grundigere undersøgelse ( den hel store og dyre undersøgelse som han sagde) viste den sig at være negativ. Han sagde at han havde set flere gravide kvinder få den her " falsk postiv hiv"  og at jeg ikke skulle være bekymeret ,  og om nogle uger ville vi lave en test igen til den store test, bare for at være 200 % sikker...

Jeg har levet med min kæreste i 3 år og blev testet for alt da vi begyndte at komme sammen, og den var selvfølgelig negativ. Selvom lægen siger jeg ikke skal være bekymeret, kan jeg ikke lade vær med at tænke på det,  og har haft kvalme bare ved tanken om det. Er der nogen der har prøvet det før?  

Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om en falsk hiv positiv - men tænker din læge ved hvad han taler om.

Tilgengæld (og det er IKKE for at gøre dig urolig) ved jeg at det kan tage op til et år efter evt smitte, førend man kan vide sig 100 pct sikker på resultetet. Dette ved jeg da jeg desværre stak mig på en nål på mit arbejde, så var hele møllen igennem - og var først helt frikendt efter et år... 

Anmeld

2. maj 2012

babymus77

Holbæktrunten skriver:

Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om en falsk hiv positiv - men tænker din læge ved hvad han taler om.

Tilgengæld (og det er IKKE for at gøre dig urolig) ved jeg at det kan tage op til et år efter evt smitte, førend man kan vide sig 100 pct sikker på resultetet. Dette ved jeg da jeg desværre stak mig på en nål på mit arbejde, så var hele møllen igennem - og var først helt frikendt efter et år... 

Jeg har også arbejdet i somatikken, inden jeg startede i psykiatrien .... Og normalt skal man tá nye bp 3 mdr efter første , for at være sikker..:.. Det er så grim en ventetid hvis man kommer til at stikke sig:-(

Anmeld

2. maj 2012

Frk.S

Jeg har ikke prøvet det, men håber da jeg kan bringe lidt ro i dit sind.

Når man tester for HIV skal man være 100 % sikker på at fange alle syge. Derfor er cutoff værdien sat så man fanger alle syge. Dvs der bliver ingen falske negative, men kan godt være falske positive. 
De positive bliver så testet yderligere, for at se om den rent faktisk ER positiv.

Derfor er det ikke helt unormalt at man tester positivt i den første test og derefter rent faktisk bliver "frikendt"

Som sagt er det simpelthen for at være sikker på at fange alle syge.

Anmeld

2. maj 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Tak skal du ha. Selvom lægen siger jeg ikke skal værbekymret, har jeg det konstant i baghovedet. Jeg havde aldrigforventet det her sgu ske med vorés ønske graviditet Glæder mig til

At få det ud af verden. Og nyde min graviditet igen

det kan jeg sørme godt forstå du har. man kan vel ikke rigtigt ryste det af sig igen.

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste er blevet testet også, han er negativ, Og han er den eneste jeg har været sammen med i de år, går udefrá at jeg også er det, når han er ? Og jeg har ikke stukket mig på nogen nåle overhovedet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.