Barsel og SU -hvem skal kontaktes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. april 2012

Rosengreen

Hej piger! 

Jeg læser til pædagog på 3. semester og er er pt i praktik. Min praktik slutter den 31. juli, men da jeg har termin 18. august kan jeg gå fra den 18. juli i praktikken. Alt dette er der styr på med praktikstedet.

Men hvordan er det med SUen? Jeg får jo 12 ekstra klip når jeg føder, hvordan får jeg dem, hvem skal kontaktes og hvornår? 

Nogen der kender til det?

-Rosengreen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rosengreen skriver:

Hej piger! 

Jeg læser til pædagog på 3. semester og er er pt i praktik. Min praktik slutter den 31. juli, men da jeg har termin 18. august kan jeg gå fra den 18. juli i praktikken. Alt dette er der styr på med praktikstedet.

Men hvordan er det med SUen? Jeg får jo 12 ekstra klip når jeg føder, hvordan får jeg dem, hvem skal kontaktes og hvornår? 

-Rosengreen 

du skal tale med din su vejleder på skolen. Jeg er selv på barsel..også pædagogstuderende. Jeg gik hen til kontoret der har med su, barsel osv. at gøre og sagde at jeg er gravid og godt vil tage barselsorlov. Hun printede en side ud hvor jeg udfyldte start og sluttidspunkt og hvordan jeg vil have de 12 ekstra klip udbetalt.

Anmeld

27. april 2012

MissTas

Rosengreen skriver:

Hej piger! 

-Rosengreen 

jeg talte også med den su ansvarlige på mit studiested og fik ligeledes en seddel der skulle udfyldes og så skulle de ha en kopi af min vandrejournal.. når studiestedet så havde sendt den ind til SU skulle jeg inde på min su selv "aktivere" klippene og derinde vælge om jeg ville ha alm su i 12 mrd eller dobbelt su i 6 mrd. når det var gjort, så kørte det automatisk

Anmeld

27. april 2012

Rosengreen

Tusinde tak for hjælpen  Skal på indkald om 2 uger, så der får jeg lige snakket med studiekontoret 

Anmeld

27. april 2012

Rosengreen

MissTas skriver:

jeg talte også med den su ansvarlige på mit studiested og fik ligeledes en seddel der skulle udfyldes og så skulle de ha en kopi af min vandrejournal.. når studiestedet så havde sendt den ind til SU skulle jeg inde på min su selv "aktivere" klippene og derinde vælge om jeg ville ha alm su i 12 mrd eller dobbelt su i 6 mrd. når det var gjort, så kørte det automatisk

Mange tak  Jeg må have fat i studiekontoret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.