Er det bare en skrøne at sex sætter fødslen igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.897 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. april 2012

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger, vil jeg meget gerne vide om nogle af jer ved om det faktisk virker. Jeg er 38+6 og vil hører om det virker så tæt på? 

Er det sæden der gør det, eller det at få en orgasme? 

Håber på svar! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

Ciss

Det jeg har hørt, er at hvis man er moden og kroppen er klar, så kan det vist hjælpe. Men hvis kroppen ikke er klar endnu, så hjælper det ikke en disse.

Men det slår da mange af de andre ting, man bliver anbefalet for at få gang i tingene...

Anmeld

27. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger, vil jeg meget gerne vide om nogle af jer ved om det faktisk virker. Jeg er 38+6 og vil hører om det virker så tæt på? 

Håber på svar! 

Ingen af delene, det er en skrøne.

Det er korrekt, at der er prostaglandiner i mandens sæd (det stof, som bruges til at sætte fødslen i gang med), men  koncentrationen er meget højere i præparaterne end mandens sæd, så såfremt sex har en gavnlig effekt, er det, fordi kroppen formentlig alligevel er ved at være parat til fødsel.

Anmeld

27. april 2012

Muffinmus

både og..som de andre skriver, så skal kroppen være lige op over i forvejen...altså, måske timer fra at gå i gang selv, og så kan orgasmer osv godt hjælpe det lidt i gang...men er man 1-2 uger fra at være klar kropsmæsigt, gør det ikke rigtigt nogen stor forskel:-)

Anmeld

27. april 2012

BabyHL

Anonym skriver:

Håber på svar! 

Det kan da godt være, at det bare er en skrøne - men for mine forældre virkede det altså da jeg skulle komme til verden

De aftalte at "sætte fødslen igang" - min far gik bagefter en tur, da han kom tilbage var vandet altså gået .

Kan selvfølgelig være det var et rent tilfælde, men alligevel

Du kan jo prøve ad og se

Anmeld

27. april 2012

foto på lærred

Rockertand skriver:

Ingen af delene, det er en skrøne.

Det er korrekt, at der er prostaglandiner i mandens sæd (det stof, som bruges til at sætte fødslen i gang med), men  koncentrationen er meget højere i præparaterne end mandens sæd, så såfremt sex har en gavnlig effekt, er det, fordi kroppen formentlig alligevel er ved at være parat til fødsel.

Anmeld

27. april 2012

MorDk

Vi havde hovedrengøring og sex dagen før jeg fødte vores søn 

Anmeld

27. april 2012

chael

JA!! Det er en skrøne.

Ja sæd indholder et stof de også bruger til igangsættelse, men mængden i sæden er SÅ lille, at det ikke er nok.

At nogen føder efter sex er en tilfældighed, og den ville nok have været startet alligevel

Det er baby selv der bestemmer, hvornår den vil komme og din krop, og lægerne, hvis de sætter en igang

*C

Anmeld

27. april 2012

chael

MariaE skriver:

både og..som de andre skriver, så skal kroppen være lige op over i forvejen...altså, måske timer fra at gå i gang selv, og så kan orgasmer osv godt hjælpe det lidt i gang...men er man 1-2 uger fra at være klar kropsmæsigt, gør det ikke rigtigt nogen stor forskel:-)

Uh uh... Kun 1 dag tilbage bliver spændende

Kram

Anmeld

27. april 2012

Mira0911

Tror slet ikke på det virker... Der bliver sagt så meget.. Gør sådan og sådan det virker... 

Baby kommer når baby er klar.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.