Nu også mig:-( Knude i brysterne :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.955 visninger
31 svar
0 synes godt om
27. april 2012

Happiness

Det er ikke mig der har oprettet de anonyme tråde om det samme.

MEN jeg har været til lægen idag, da jeg havde fundet nogle knuder i begge bryster.

Har haft det i lidt tid ,men tænkte at det nok var meget normalt efter en amning... Men nu er det jo længe siden jeg har ammet, og havde egentligt ikke tænkt over det længe.

Men da jeg så denanonyme tråd, prøvede jeg lige at mærke efter.

Men min læge undersøgte det så, og fandt en stor en i det venstre,og en mindre i højre. Hun sagde så at det ikke var normalt, og at det vidst bedst at jeg skal til ultralydsscanning hurtigt Fik en henvisning og ringede med det samme om en tid. 

Har så allerede fået tid mandag. Men hvor er jeg bare nervøs nu! Tankerne flyver rundt. Tænk hvis det er kræft!  Er helt grædefærdig, og ved ikke lige hvor jeg skal gøre af mig selv. 

Ved ikke hvad jeg vil med indlægget. Tror bare jeg havde/har brug for at komme ud med det. Og evt snakke med nogen der har prøvet det...¨

(Dem der kender mig, det skal ikke ud på fjæs eller lignende. Men det siger vel også lidt sig selv!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

LilleLene

Happiness skriver:

MEN jeg har været til lægen idag, da jeg havde fundet nogle knuder i begge bryster.

Har haft det i lidt tid ,men tænkte at det nok var meget normalt efter en amning... Men nu er det jo længe siden jeg har ammet, og havde egentligt ikke tænkt over det længe.

Men min læge undersøgte det så, og fandt en stor en i det venstre,og en mindre i højre. Hun sagde så at det ikke var normalt, og at det vidst bedst at jeg skal til ultralydsscanning hurtigt Fik en henvisning og ringede med det samme om en tid. 

Har så allerede fået tid mandag. Men hvor er jeg bare nervøs nu! Tankerne flyver rundt. Tænk hvis det er kræft!  Er helt grædefærdig, og ved ikke lige hvor jeg skal gøre af mig selv. 

Ved ikke hvad jeg vil med indlægget. Tror bare jeg havde/har brug for at komme ud med det. Og evt snakke med nogen der har prøvet det...¨

(Dem der kender mig, det skal ikke ud på fjæs eller lignende. Men det siger vel også lidt sig selv!)

for at det ikke er nogle onde knuder

Anmeld

27. april 2012

An&Jo

Happiness skriver:

har ikek prøvet det før men du skal da lige have et kram..

for et godt udslag..

Anmeld

27. april 2012

Rockertand

Selvfølgelig skal det undersøges nærmere, men sandsynligheden for noget ondartet er meget lille. 

Din læge kan ikke ved palpation afgøre, om det er helt almindelig fibroadenomatose (se nedenfor) eller cyster, og det er godt, at han henviser dig til udredning for at være sikker på ikke at overse noget.

Et fibroadenom er en knude i brystets støttevæv kaldet bindevæv. Det er ikke selve kirtelvævet, men det væv, der ligger omkring kirtlerne, der danner knuden, og derfor er der ikke en øget risiko for, at der udvikles kræft i et fibroadenom. Knuden ses hyppigst hos unge kvinder op til 35 års alderen. Knuden kan ofte blive mindre af sig selv igen. Den skal derfor kun fjernes, hvis den bliver stor eller af anden årsag generer. 

Det kan tilføjes, at jeg selv har været hele møllen igennem og blev frikendt, så jeg kender alt til dine følelser lige nu.

Anmeld

27. april 2012

Guldimaven

Kæmpe ..

Anmeld

27. april 2012

Happiness

LilleLene skriver:

for at det ikke er nogle onde knuder

Tak. Håber godt nok også at det er noget der ikke er alvorligt! Men det er lidt svært at se lyst på det

Anmeld

27. april 2012

Happiness

An&Jo skriver:

har ikek prøvet det før men du skal da lige have et kram..

for et godt udslag..

Tak. Nu skal weekenden bare gå, så jeg kan komme videre,

Anmeld

27. april 2012

Happiness

Guldimaven skriver:

Kæmpe ..

Tak for krammet.

Anmeld

27. april 2012

B&J

det er jeg ked af at høre men håber virkelig de ikke er ondartet og det evt bare er mælke knuder

sender dig en masse krammer

Anmeld

27. april 2012

Happiness

Rockertand skriver:

Selvfølgelig skal det undersøges nærmere, men sandsynligheden for noget ondartet er meget lille. 

Din læge kan ikke ved palpation afgøre, om det er helt almindelig fibroadenomatose (se nedenfor) eller cyster, og det er godt, at han henviser dig til udredning for at være sikker på ikke at overse noget.

Et fibroadenom er en knude i brystets støttevæv kaldet bindevæv. Det er ikke selve kirtelvævet, men det væv, der ligger omkring kirtlerne, der danner knuden, og derfor er der ikke en øget risiko for, at der udvikles kræft i et fibroadenom. Knuden ses hyppigst hos unge kvinder op til 35 års alderen. Knuden kan ofte blive mindre af sig selv igen. Den skal derfor kun fjernes, hvis den bliver stor eller af anden årsag generer. 

Det kan tilføjes, at jeg selv har været hele møllen igennem og blev frikendt, så jeg kender alt til dine følelser lige nu.

Tak for svar. Det beroligere lidt at læse! Men puha, har bare tankemylder gange mange!

Må jeg spørge om dit forløb? Skulle du "bare" igennem en ultralydsscanning? Eller var der flere undersøgelser?

Mere om jeg kan forvente et svar på mandag, eller om man skal igennem flere undersøgelser...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.