Hvordan sætter jeg sukkerbilledet fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.663 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. april 2012

hekran

Skal lave en kage i næste uge til min nevøs konfirmation og har fået fat i et Real Madrid logo som sukkerbillede. Jeg havde håbet på, at der fulgte noget vejledning med til, hvordan man lægger det på, men der er nada!

Hvordan gør man? Jeg havde troet det var lidt blødt i det, men det minder totalt meget om det der alterbrød man får i kirken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

Dot D

Jeg har kun brugt en gang, der penslede jeg lidt vand på bagsiden og så klistrede det sig fast på fondanten

Anmeld

27. april 2012

hekran

Dot D skriver:

Jeg har kun brugt en gang, der penslede jeg lidt vand på bagsiden og så klistrede det sig fast på fondanten

Tuuusind tak! Det prøver jeg! Må jeg lige spørge én ting til, når nu jeg har dig her? Du er vist nok en haj til det kage der

Hvis jeg vil lave en 'frisk' kage, kan jeg måske bruge kombinationenen af limecreme og bountycreme? Og hvad skal jeg smøre op med for at holde smagen frisk? plz plz plz.... 

Anmeld

27. april 2012

Dot D

Tuuusind tak! Det prøver jeg! Må jeg lige spørge én ting til, når nu jeg har dig her? Du er vist nok en haj til det kage der

Hvis jeg vil lave en 'frisk' kage, kan jeg måske bruge kombinationenen af limecreme og bountycreme? Og hvad skal jeg smøre op med for at holde smagen frisk? plz plz plz.... 

Altså, du kan jo lave en smørcreme og blande lidt lime i for at holde det friske.

PSC - palmin smør creme er den allerbedste til at smøre op med, synes jeg. 

225 g bloksmør

225 g palmin-stuetemp

900 g flormelis (jeg brugte max 700g)

3 tsk vanille essens

5-6 spsk koldt mælk (jeg bruger gerne Asti eller cider, her kunne du bruge noget lime saft. Jeg bruger 1 dl vædske)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min. Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, gerne i 10 min, kom så væsken i lidt ad gangen, ønskes en tyndere konsistens kommes der lidt mere i end de 6 spsk. 

Anmeld

27. april 2012

hekran

Tuuuuusind tak! 

Det bliver spændende!

Anmeld

27. april 2012

Dot D

Marita skriver:

Tuuuuusind tak! 

Det bliver spændende!

Glæder mig til  at se, hvad du får lavet... Du skal nok ikke lige komme 1 dl limesaft i. Prøv at bruge Asti + lime, det tror jeg kunn blive godt

Anmeld

27. april 2012

hekran

Dot D skriver:

Glæder mig til  at se, hvad du får lavet... Du skal nok ikke lige komme 1 dl limesaft i. Prøv at bruge Asti + lime, det tror jeg kunn blive godt

Har ikke lige Asti liggende hjemme, men cider måske?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.