Har lige nogle (flere) spørgsmål til jer med børn i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. april 2012

lycly

Har lige fået brev om at vi har fået tilbudt plads i en dagpleje. Eller, vi har faktisk fået tilbudt TO pladser, så vi kan vælge og vrage. Og endda præcis på den dato vi har ønsket Så det kunne ikke blive bedre.

Har dog lige nogle spørgsmål. Lavede en tråd forleden med nogle spørgsmål, men har lige lidt flere og kan ikke redigere i den gamle tråd. Så her er lige en ny

1: Har I oplevet at I ikke kunne lide den dagplejemor I fik tilbudt? I så fald, hvad gjorde I?

2: Hvor lang tid tog det at køre ind?

3: Hvordan ser jeres rutine ud om morgenen? Lige pt. er jeg jo på barsel, og der venter jeg altid med at gå i bad til hendes formiddagslur omkring kl. 10. Skal vi ud af døren inden da, sætter jeg hende i trip trapstolen ude på badeværelset imens jeg bader. Ingen af delene synes jeg umiddelbart er optimalt når jeg skal tilbage på arbejde!

4: Hvordan/hvornår får jeres barn morgenmad? Får de stadig morgenflaske tidligt om morgenen og sover videre inden I står op og spiser "rigtig" morgenmad? Eller er nat/morgenflasken helt droppet?

5: Pt. får min datter flaske inden sin eftermiddagslur ved 13-14 tiden. Får de også det i dagplejen, eller skal jeg begynde at vænne hende til noget andet? I så fald, hvad?

6: Hvad skal hun have med hver dag? Og har man eventuelt en taske stående fast hos dagplejen?

Åååh er så NERVØS for det her med at hun skal starte, synes lige pludselig det er kommet meget tæt på (tilbudene er henholdsvis fra 15/5 og 1/6) for det er jo lige om lidt! Er jeg mon klar til at undvære hende hver dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

2babygirls

LunaLykke skriver:

Har lige fået brev om at vi har fået tilbudt plads i en dagpleje. Eller, vi har faktisk fået tilbudt TO pladser, så vi kan vælge og vrage. Og endda præcis på den dato vi har ønsket Så det kunne ikke blive bedre.

Har dog lige nogle spørgsmål. Lavede en tråd forleden med nogle spørgsmål, men har lige lidt flere og kan ikke redigere i den gamle tråd. Så her er lige en ny

1: Har I oplevet at I ikke kunne lide den dagplejemor I fik tilbudt? I så fald, hvad gjorde I?

3: Hvordan ser jeres rutine ud om morgenen? Lige pt. er jeg jo på barsel, og der venter jeg altid med at gå i bad til hendes formiddagslur omkring kl. 10. Skal vi ud af døren inden da, sætter jeg hende i trip trapstolen ude på badeværelset imens jeg bader. Ingen af delene synes jeg umiddelbart er optimalt når jeg skal tilbage på arbejde!

4: Hvordan/hvornår får jeres barn morgenmad? Får de stadig morgenflaske tidligt om morgenen og sover videre inden I står op og spiser "rigtig" morgenmad? Eller er nat/morgenflasken helt droppet?

5: Pt. får min datter flaske inden sin eftermiddagslur ved 13-14 tiden. Får de også det i dagplejen, eller skal jeg begynde at vænne hende til noget andet? I så fald, hvad?

6: Hvad skal hun have med hver dag? Og har man eventuelt en taske stående fast hos dagplejen?

Åååh er så NERVØS for det her med at hun skal starte, synes lige pludselig det er kommet meget tæt på (tilbudene er henholdsvis fra 15/5 og 1/6) for det er jo lige om lidt! Er jeg mon klar til at undvære hende hver dag?

Vi brød os ikke om den første vi fik tilbud, så takkede nej og forklarede hvorfor jeg ikke ville have mit barn der, til pladsanvisningen.
Det tog 3 dage max så var hun kørt ind, desværre blev hun syg midt i det hele, men hun var total klar på DP livet
Du er alene kan jeg forstå. Da jeg gik hjemme og skulle selv have os klar sad hun på badeværelses gulvet mens jeg var i bad, og så sang og snakkede jeg bare. Så kunne hun sidde der eller kravle ind i stuen.
Jeg står op lidt i seks, og Madeleine vågner 6:15. Så har vi havregrøden klar som hun skynder sig at spise fordi hun er mega sulten. Vi skal være ude af døren kl 7
Snak med din dp om hvad dit ønske er for din datter. De skal nok dække hendes behov. evt tilbyde mælk i en kop (ved ikke hvor gammel hun er)
Madeleine har sko, hue og jakke med i disse dage. Vi har en kasse fast hos dp'en med et sæt tøj, sommerhat, hjemmesko, flyverdragt, sovedragt, regntøj, støvler... Vi tager så det med hjem til weekenden vi skal bruge, resten bliver der. Så har jeg hendes dynebetræk med hjem hver anden uge og vaske.

Anmeld

26. april 2012

lycly

Tina&Martin skriver:

Vi brød os ikke om den første vi fik tilbud, så takkede nej og forklarede hvorfor jeg ikke ville have mit barn der, til pladsanvisningen.
Det tog 3 dage max så var hun kørt ind, desværre blev hun syg midt i det hele, men hun var total klar på DP livet
Du er alene kan jeg forstå. Da jeg gik hjemme og skulle selv have os klar sad hun på badeværelses gulvet mens jeg var i bad, og så sang og snakkede jeg bare. Så kunne hun sidde der eller kravle ind i stuen.
Jeg står op lidt i seks, og Madeleine vågner 6:15. Så har vi havregrøden klar som hun skynder sig at spise fordi hun er mega sulten. Vi skal være ude af døren kl 7
Snak med din dp om hvad dit ønske er for din datter. De skal nok dække hendes behov. evt tilbyde mælk i en kop (ved ikke hvor gammel hun er)
Madeleine har sko, hue og jakke med i disse dage. Vi har en kasse fast hos dp'en med et sæt tøj, sommerhat, hjemmesko, flyverdragt, sovedragt, regntøj, støvler... Vi tager så det med hjem til weekenden vi skal bruge, resten bliver der. Så har jeg hendes dynebetræk med hjem hver anden uge og vaske.

Tak for svar! Det gav lidt inspiration

Anmeld

26. april 2012

Mettemus

LunaLykke skriver:

Vi havde en god mavefornemmelse ved introduktionsmødet og sagde derfor ja tak til den første vi fik tilbudt - og har ikke fortrudt et sekund siden
Det tog en uge ca. Den første dag var vi der en time sammen, den næste dag var han der en time alene, 3.-5. dag tre timer alene og fra mandag ugen efter var han der fra 8-15 (sover fra 12-15)

Jeg går ikke i bad om morgenen mere, det blir om aftenen - det andet tager for lang tid og fungerer ikke rigtigt. Jeg står op og gør mig helt færdigt inden han står op. Det tager ca. en time fra han kommer op til han er i overtøj og klar til at tage afsted.
Laurits startede først da han var 1 år og ikke fik flaske, så han har bare fået en portion havregrød som det første siden af tensmaden aftenen inden.

Spørg din kommende dagplejer hvad hun gerne vil, men vent med at gøre noget til du har snakket med hende. Det er min oplevelse at de små lynhurtigt tilpasser sig til de rutiner dagplejeren kører

Vi har et sæt skiftetøj fra inderst til yderst til at ligge fast deroppe. Til dagligt har han jakke, hue, sko og evt. vanter på frem og tilbage. Overtøj som flyverdragt, regntøj, termotøj og gummistøvler har vi med mandag og tager med hjem på weekend om fredagen. De har en kasse hver til tøj, sutter, hjemmesko osv i entreen hos dagplejemoren

Anmeld

26. april 2012

foto på lærred

LunaLykke skriver:

1: Har I oplevet at I ikke kunne lide den dagplejemor I fik tilbudt? I så fald, hvad gjorde I? Vores er privat, så vi valgte hende selv.

2: Hvor lang tid tog det at køre ind? Jeg har gået rigtig meget i legestue osv. med min pige, så hun er meget udadvendt og elsker andre børn, så vidste egentlig godt at indkøring nok ikke ville være det store problem. Heldigvis vidste det sig også at holde stik. Vi tog første dag hvor jeg var der nogle timer med hende. Anden dag hvor hun var alene to timer. 3 dag det samme. 4 dag var hun der og sov middagslur og 5 dag fuld tid. Ingen gråd de første par dage. Men uge to fandt hun så ud af, at det var "rigtigt" at hun skulle være der, og der græd hun et par min. da jeg gik. Men allerede inden døren var lukket så var hun stoppet og glad igen. (heldigvis- ens hjerte er altid ved at smelte når man høre ens barn græde synes jeg)

3: Hvordan ser jeres rutine ud om morgenen? Lige pt. er jeg jo på barsel, og der venter jeg altid med at gå i bad til hendes formiddagslur omkring kl. 10. Skal vi ud af døren inden da, sætter jeg hende i trip trapstolen ude på badeværelset imens jeg bader. Ingen af delene synes jeg umiddelbart er optimalt når jeg skal tilbage på arbejde! Nu ved jeg ikke om du er single, men ellers er det vel bare farmand der tager hende mens du går i bad om morgenen? Ellers så om aftenen, selv om det måske ikke er helt optimalt er det bedre end ingenting.

4: Hvordan/hvornår får jeres barn morgenmad? Får de stadig morgenflaske tidligt om morgenen og sover videre inden I står op og spiser "rigtig" morgenmad? Eller er nat/morgenflasken helt droppet? Jeg ammede, men startede om med flaske en måned før hun startede. Dog trappede jeg så meget ned så muligt. Sp sagde at jeg skulle få morgenflasken væk og istedet give alm. morgenmad. Så her får hun havregrød og så får hun en flaske med 100 ml hos dp. så får hun flaske igen kl 17 (her hjemme) og så igen lige inden hun skal sove. Her får hun stadigvæk natflaske. Prøver at komme af med den, da det jo blot er dårlig vane. Men nogle gange er det bare så nemt, da det er det eneste der kan få hende til at sove igen

5: Pt. får min datter flaske inden sin eftermiddagslur ved 13-14 tiden. Får de også det i dagplejen, eller skal jeg begynde at vænne hende til noget andet? I så fald, hvad? Ved ikke hvor gl. hun er. Men er hun 1 år eller deromkring så ville jeg nok tage den væk. Her ryger hendes flaske om et par måneder. Over 1 år så kan de fint klare sig på vand og mælk.

6: Hvad skal hun have med hver dag? Og har man eventuelt en taske stående fast hos dagplejen? Ved første barn have vi alt med. Denne gang vil dp ikke have ekstra tøj, da hun har en masse. Men spørg dp så ved du hvad hun ønsker. Men ellers så hue, vanter, ekstra tøj -inders til yderst. sut, flaske, MME, ekstra savlesmækker (hvis baby bruger det)

Åååh er så NERVØS for det her med at hun skal starte, synes lige pludselig det er kommet meget tæt på (tilbudene er henholdsvis fra 15/5 og 1/6) for det er jo lige om lidt! Er jeg mon klar til at undvære hende hver dag? Det skal helt sikkert nok gå. Den første uge er den værste 

Har svaret i dit eget indlæg- efter spørgsmålene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.