Nu er jeg simpelt hen nødt til at spørge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.985 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. april 2012

Sara_S

... må man spise spegepølse, salami og lufttørret skinke når man er gravid??

I Italien (hvor jeg kommer fra), siger de at det er forbudt for gravide at spise råt kød, derfor må de heller ikke spise det ovennævnte pålæg...

Jeg har prøvet at læse mig frem til hvad man siger om det her i Danmark... men har ikke kunnet finde noget...

Hvad er jeres holdning til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg åd spegepølse i lange baner da jeg var gravid... Og min datter har det fint. Så har du lyst til det, så spiiiiiiis!

Desuden sagde min jordmor dengang, at det var mest røde bøffer og sådan noget

Anmeld

26. april 2012

Sara_S

rikkeregnbue skriver:

Jeg åd spegepølse i lange baner da jeg var gravid... Og min datter har det fint. Så har du lyst til det, så spiiiiiiis!

Desuden sagde min jordmor dengang, at det var mest røde bøffer og sådan noget

Jeg spiser det også denne gang... med måde selvfølgelig.

Men det gjorde jeg ikke da jeg var gravid med Tristan... og jeg savnede det SÅ meget (specielt Parmaskinke!)

Anmeld

26. april 2012

Isabella_mor

ja self må du det

Anmeld

26. april 2012

Masig

Jeg har spist løs af det og det lader ikke til der er sket noget... Jeg spiser ikke røde bøffer, men det begrænser altså temmelig meget muligheden for at variere frokosten hvis man ikke må spise diverse former for pålæg synes jeg... de siger jo også at man skal passe på med leverpostej, men det spiser jeg altså også...

Anmeld

26. april 2012

frk-stoltze

Jeg vil bestemt ikk betegne røget madvarer som værene rå, eller det samme som en rød bøf, det er jo tilberedt når det er røget..!

Og jeg tillader mig faktisk også at spise en let rød bøf, HADER gennemstegt oksekød. 

Anmeld

26. april 2012

frk-stoltze

Jeg vil bestemt ikk betegne røget madvarer som værene rå, eller det samme som en rød bøf, det er jo tilberedt når det er røget..!

Og jeg tillader mig faktisk også at spise en let rød bøf, HADER gennemstegt oksekød. 

Anmeld

26. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du må ik spise lufttøret skinke, men det andet er helt ok! Vh stine

Anmeld

26. april 2012

Sara_S

frk-stoltze skriver:

Men lufttørret skinke og mange slags spegepølser er jo ikke røget... 

Anmeld

26. april 2012

Sara_S

StineW79 skriver:

Du må ik spise lufttøret skinke, men det andet er helt ok! Vh stine

Øøøøøøøøv..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.