Hun har lagt sig dybt nu???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.385 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

Hej tøser. HÅBER I LÆSER OG SVARE 

Jeg er 38+4 uger henne og har termin om 10 dage (5.maj).

Min lille guldklump har lagt sig fast for 5 uger siden cirka, og har selvfølgelig også ligget dybt nede der. Men da jeg så var til jordemoder igår, fortalte hun at nu har hun lagt sig MEGET dybt. Altså hun har simpelthen presset sig så langt ned, at jordemoderen dårligt kunne finde ud af hvor hoved var, fordi det er gemt så godt. Det er jo et godt tegn. Et tegn på det er snart. 

Jeg føler jeg har noget mellem benene som der sidder i klemme, og bare ikke vil ''gå væk''. Kan ikke så godt bevæge mig rundt, vende mig om natten, og kan SLET ikke bukke mig. 

Mit spørgsmål til jer er, vil I tro jeg føder før tid når hun allerede har lagt sig så dybt? 

Og så en anden ting. Jeg har ikke rigtig mærket til plukveer som sådan. Da jeg så var hos jordemoderen igår, lagde hun en strimmel (altså hvor man får de ting rundt om maven, og lytter til baby hjerte) og kan på den måde måle om jeg får plukveer. Min jordemoder fortalte at jeg havde haft MANGE plukveer undervejs, som jeg sompelthen ikke har mærket til overhoved. Har nogle af jer erfaring omkring det? 

Håber på svar på begge mine spørgsmål, da jeg er meget i tvivl 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Anonym trådstarter

Ingen der har lyst til og læse eller svare? 

Anmeld

25. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ka kun svare på det med plukveer. Håber det er ok... I min sidste graviditet mærkede jeg heller ik noget til plukveer, fik kørt en strimmel og der ku de se at jeg havde masser, ku bare ik mærke dem! 

Spændene om det er snart. Held og lykke mede det hele! Vh stine

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Jeg oplever det samme som dig med, at det føles som en bold mellem benene. Her kan jeg godt mærke, at baby ligger med hovedet og "gnaver" opad mit skamben. Kan ikke rigtig samle mine ben når jeg går og heller ikke rigtig bukke mig, uden at det trykker forfærdelig meget, det gør faktisk ondt.

Forskellen er bare, at jeg kun er 30+5 idag og 2. gangsfødende (det ved jeg så ikke om du er?)

Plukveer har alle. Og det er ikke alle der mærke det, så det er altså meget normalt. Det er livmoderens måde, at forberede sig til fødslen.

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ka kun svare på det med plukveer. Håber det er ok... I min sidste graviditet mærkede jeg heller ik noget til plukveer, fik kørt en strimmel og der ku de se at jeg havde masser, ku bare ik mærke dem! 

Spændene om det er snart. Held og lykke mede det hele! Vh stine

Okay. Vil du sige det er en positiv ting ikke at kunne mærke plukveer? Altså får man nemmere ved de rigtige veer?  

Ved du eller tror du om de rigtige veer gør mindre ondt, når man heller ikke kan mærke plukveer? 

Tak fordi du gad læse med, det jeg glad for.  

Anmeld

25. april 2012

Røverdatter

Kunne heller ikke mærke plukveerne særlig godt, først da jeg var heeelt i slutningen. Det er vist meget forskelligt hvordan man mærker plukveerne - lidt ligesom hvordan graviditeter kan være SÅ forskellige

Kan ikke sige dig om du føder før tid. Jeg var helt sikker på at føde omkring terminsdatoen fordi min søn lå fast, og havde gjort det i en måned - men jeg fødte først 42+2... Og det siger jeg altså ikke fordi jeg tror det vil ske for dig, men sådan var det for mig

Anmeld

25. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej tøser. HÅBER I LÆSER OG SVARE 

Jeg er 38+4 uger henne og har termin om 10 dage (5.maj).

Min lille guldklump har lagt sig fast for 5 uger siden cirka, og har selvfølgelig også ligget dybt nede der. Men da jeg så var til jordemoder igår, fortalte hun at nu har hun lagt sig MEGET dybt. Altså hun har simpelthen presset sig så langt ned, at jordemoderen dårligt kunne finde ud af hvor hoved var, fordi det er gemt så godt. Det er jo et godt tegn. Et tegn på det er snart. 

Jeg føler jeg har noget mellem benene som der sidder i klemme, og bare ikke vil ''gå væk''. Kan ikke så godt bevæge mig rundt, vende mig om natten, og kan SLET ikke bukke mig. 

Mit spørgsmål til jer er, vil I tro jeg føder før tid når hun allerede har lagt sig så dybt? 

Og så en anden ting. Jeg har ikke rigtig mærket til plukveer som sådan. Da jeg så var hos jordemoderen igår, lagde hun en strimmel (altså hvor man får de ting rundt om maven, og lytter til baby hjerte) og kan på den måde måle om jeg får plukveer. Min jordemoder fortalte at jeg havde haft MANGE plukveer undervejs, som jeg sompelthen ikke har mærket til overhoved. Har nogle af jer erfaring omkring det? 

Håber på svar på begge mine spørgsmål, da jeg er meget i tvivl 

Det er svært og sige om det betyder du føder snart så. Hos mig gjorde det ingen forskel at hun stod fast og var langt nede tidligt.. Det er ikke altid man mærker plukveer de behøver jo ikke gøre ondt eller noget

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Jeg oplever det samme som dig med, at det føles som en bold mellem benene. Her kan jeg godt mærke, at baby ligger med hovedet og "gnaver" opad mit skamben. Kan ikke rigtig samle mine ben når jeg går og heller ikke rigtig bukke mig, uden at det trykker forfærdelig meget, det gør faktisk ondt.

Forskellen er bare, at jeg kun er 30+5 idag og 2. gangsfødende (det ved jeg så ikke om du er?)

Plukveer har alle. Og det er ikke alle der mærke det, så det er altså meget normalt. Det er livmoderens måde, at forberede sig til fødslen.

Jeg er førstegangsfødende og derfor meget nysgerrig omkring mange ting. Det er ikke lige altid jeg får spurgt jordemoderen, derfor er det dejligt at have denne fantastiske hjemmeside, så man kan spørge andre  Hm, det har bare ændret sig meget her hos mig de sidste par dage, med hensyn til smerterne i underlivet eller bækkenet. 

Plukveer ved jeg godt alle har, men det jeg er i tvivl om er bare om det er normalt man slet ikke mærker til dem? Og om de eventuelt kan åbne en én smule eller noget uden man ved det, og så pludselig får kraftige veer, og allerede være et par cm åben? 

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Anonym skriver:

Jeg er førstegangsfødende og derfor meget nysgerrig omkring mange ting. Det er ikke lige altid jeg får spurgt jordemoderen, derfor er det dejligt at have denne fantastiske hjemmeside, så man kan spørge andre  Hm, det har bare ændret sig meget her hos mig de sidste par dage, med hensyn til smerterne i underlivet eller bækkenet. 

Plukveer ved jeg godt alle har, men det jeg er i tvivl om er bare om det er normalt man slet ikke mærker til dem? Og om de eventuelt kan åbne en én smule eller noget uden man ved det, og så pludselig får kraftige veer, og allerede være et par cm åben? 

Ja det er også de sidste dage jeg har mærket at det har ændret sig i underlivet. Det føles ihvertfald som om, at baby glider længere og længere ned.

Plukveer kan helt sikkert være med til at modne dig til fødslen og nogen kan sagtens være 1-3 cm åben når de mærker de første rigtige veer, eller når vandet går. 

Anmeld

25. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Okay. Vil du sige det er en positiv ting ikke at kunne mærke plukveer? Altså får man nemmere ved de rigtige veer?  

Ved du eller tror du om de rigtige veer gør mindre ondt, når man heller ikke kan mærke plukveer? 

Tak fordi du gad læse med, det jeg glad for.  

Humm det ka jeg faktisk heller ik svare dig på, for jeg har aldrig haft rigtige veer, fik aks og nåede aldrig at gå i fødsel.

Har altid fået at vide at det ik sku gøre nogen forskel i forhold til fødslen, da plukveerene jo er der hva endten du mærker dem eller ej. Så ska de nok ha gjort deres forarbejde! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.