Ikke at ville amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Der er INGEN der kan tvinge dig til at amme, og en god mor sidder så absolut ikke i brysterne. Så hvis du har det rigtig dårligt med det, er der ingen grund til at tvinge dig selv til det. MEN jeg vil bare lige nævne, at jeg har det lige som dig! Og jeg har aldrig kunne klare berøring af brystvorterne, får ubehag var det og var meget nervøs for at amme. Men følelsesmæssigt (altså hvordan det føltes rent fysisk) var det bare noget HELT andet når det var amning og min baby, så hvis du er frisk på det og ikke har det helt forfærdeligt med det, synes jeg du lige skal prøve at give det en chance Hvis du kan mærke du SLET ikke kan holde det ud, kan du jo bare vælge det fra.

Forstår godt dine tanker, havde det på samme måde før fødslen Men er også glad for jeg endte med at gøre det. Nu er min datter på flaske efter hun blev 4 måneder, og der er ingen skam i at være flaskemor

Om jeg så kunne klare det eller ej ville det kun være en halv halv løsning da jeg ikke ville kunne gå nogen steder med barnet hvis det pludselig skulle blive sultent da jeg samtidig med at være øm om mine bryster også er ganske blufærdig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Twinklee

Jeg har stor respekt for dem, der ikke har lyst til at amme. Der kan være mange årsager til det valg. Jeg ville sige det til JM og evt. SP - her kom SP på et for-besøg, så allerede der kunne du jo sige det, så I ikke skulle diskutere det efter fødslen.

Personligt har jeg ammet vores første -med store smerter i 3 mdr og suppleret med flaske. Ved barn 2 smed jeg håndklædet i ringen efter 5 uger med en oversulten og hys baby.

Der er jo også nogle, der af helbredsmæssige årsager ikke KAN amme, så de må være forberedt på det også på barselsgangen.

Man skal ikke amme for enhver pris, og det er ikke altid bare lige at koble baby på og så kører det derudad. Det er hårdt arbejde, hvor man skal lære det.

Held og lykke

Anmeld

25. april 2012

Mumto3

marius' mor skriver:

Det er helt okay at have sine grænser og eks ikke har lyst til at amme..

Du har ret til at fravælge amning af personlige årsager.. det er din krop og dit valg, det er bare vigtigt at du er klar over hvad du fravælger på dine egne og dit kommende barns vegne..

Hvis du alligevel når frem til at flasken er vejen frem for dig, kan du få nogle piller lige fter fødslen, som stopper mælkeproduktionen, mælken løber altså ikke til, men stoppes. Men når pillerne er taget, kan det ikke laves om, det er i hvert fald en længere proces at få det igang igen..

nu ved jeg ikke hvorfor du tænker at amningen ikke er sagen for dig, men jeg ville råde dig til at give det et forsøg.. amning er noget helt særligt, og jeg ville synes det var ærgerligt hvis du aldrig gav det et forsøg..

men som sagt, det er dit valg og det er ikke noget du skal gøre.. sundhedstyrrelsen har nogle anbefalinger hvad amning angår, fordi de har forskning der beskriver at dette gavner barnet, men det er trods alt kun anbefalinger ikke lov..

Enig!

Anmeld

25. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg sagde fra start af til min jordmor, at jeg ikke ville amme. Så det skrev hun i mine papire, og så vidste sygehuset det også.

Dog valgte jeg alligevel at prøve, men det var slet ikke mig..

Anmeld

25. april 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Om jeg så kunne klare det eller ej ville det kun være en halv halv løsning da jeg ikke ville kunne gå nogen steder med barnet hvis det pludselig skulle blive sultent da jeg samtidig med at være øm om mine bryster også er ganske blufærdig

Der er mange løsninger på det, og igen. Ikke fordi jeg skal nedskyde dine bekymringer, men jeg er selv SYGT blufærdig, men jeg synes at selv dét blev noget andet efter fødslen, fordi det var som om det der med brysterne mere var en madpakke end noget seksuelt. Men ellers er der nu råd for det hele. Ammetoppe, stofbleer til at skjule osv. Jeg sad aldrig med hele pivtøjet fremme overfor folk, og hjemme hos svigerne ammede jeg i et andet rum Som sagt: Har du det skidt med det, så har du det sådan! Men var det mig, ville jeg lige PRØVE! For man kan altid vælge det fra senere, men starter du med ammestoppiller, så er det ligesom for sent, og du kan ikke ombestemme dig..

Anmeld

25. april 2012

lio

Da jeg kom til jordemor første gang, snakkede vi allerede der om amning, hun spurgte til mine tanker omkring det og hun var rigtig behagelig og fordomsfri omkring det. Det gjorde meget for mig personligt at få luftet emnet, så tidligt med hende.

(fik også et skema hvor jeg skulle svare på spørgsmål omkring mine tanker om det at amme.)

Så når du bliver gravid så vil jeg foreslå at snakke med evt. jordemor om det tidligt i forløbet så du kan få vendt dine tanker.

Anmeld

25. april 2012

Mira0911

Anonym skriver:

Er ikke gravid endnu og er ano da jeg ikke vil hagles ned på min person pga min holdning til dette emne

Men tænkte sådan lidt hvis man, (inden man føder) allerede ved der at man ikke vil amme, bliver man så stadig tvunget til det på sygehuset eller kan baby bare få MME allerede der? Jeg er nemlig utrolig ømskindet omkring mine bryster og selvom jeg ikke er gravid nu så er mine nippels ømme og det har de altid været :s Så bare tanken om at en baby skulle have fat i dem gør mig faktisk lidt bange :s Har bare læst herinde at der var en hvor en sygeplejeske eller jm kom ind og bare trak trøjen op på hende og lagde baby til..?

Er det virkelig så vigtigt at baby får bryst er det ikke nok med at den bare ligger ind til en?

Du bliver ikke tvunget til noget du ikke vil... Husk endelig at fortælle din jordemoder det når du er til jordemoder samtaler undervejs i din graividitet...

Jeg har fået 2 piger og fravalgte amning begge gang selv, inden jeg fødte... Nogle timer efter fødslen fik jeg nogle piller til at stoppe mejeriet... 

Mine piger fik så flaske fra start af, da de kom til verden... Den store fik dog mest sonde... 

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Jeg sagde fra start af til min jordmor, at jeg ikke ville amme. Så det skrev hun i mine papire, og så vidste sygehuset det også.

Dog valgte jeg alligevel at prøve, men det var slet ikke mig..

rart at høre at du havde valgt det fra og at de accepterede det, men træls at du så forsøgte og at det ikke var dig alligevel :/ håber Ida er glad nok for flasken

Anmeld

25. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

rart at høre at du havde valgt det fra og at de accepterede det, men træls at du så forsøgte og at det ikke var dig alligevel :/ håber Ida er glad nok for flasken

Ida blev glad da hun endelig fik flasken... Hehe

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Du bliver ikke tvunget til noget du ikke vil... Husk endelig at fortælle din jordemoder det når du er til jordemoder samtaler undervejs i din graividitet...

Jeg har fået 2 piger og fravalgte amning begge gang selv, inden jeg fødte... Nogle timer efter fødslen fik jeg nogle piller til at stoppe mejeriet... 

Mine piger fik så flaske fra start af, da de kom til verden... Den store fik dog mest sonde... 

Fedt, så kan jeg da slappe lidt mere af Men får man så en masse prædiken selvom man har sagt nej? Kan man ikke føle sig presset hvis de bliver ved med at gå og sige man burde fordi det er bedst for barnet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.