Underligt jordmoderbesøg 35+5

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. april 2012

sofiell89

Vi var idag til jordmoder , og jeg føler bestemt ikke at jeg blev taget seriøst eller fik svar på mine spørgsmål. Og som de sidste 3 andre gange, var det en afløser der var der...

Jeg startede ud med at fortælle hende, at jeg har konstant hovedpine, føler mig svimmel, har mange plukkeveer med smerte, meget vand i kroppen som ikke forsvinder over natten osv. Det kan hun overhovedet ikke give mig en forklaring på.. For alt ser normalt ud

Derefter vil hun tage min puls så jeg skal lægge mig på briksen i 5 min så vi får en hvilepuls, og imens hun laver den, hører hun efter Lines lyd som hun mener er meget høj, så hun vil lave den igen. 2. gang lå den på 150 og hun var tilfreds. (på hvidovre for 14 dage siden, fortalte de at de synes den var høj, når den var over 130). Min egen puls var som den var inden jeg blev gravid

Da hun ville komme med et vægtskøn sagde hun 2600-2700g. Men de sagde også 2600g for 14 dage siden. Dvs min baby har max taget 100g på på 14 dage????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Majbrit

Jeg har desværre ligesom dig også haft skiftende jordemødre, og skal også ind til en anden her på onsdag, hvor jeg er 36+4. Jeg tror desværre det lidt er vilkårene hos mange jordemødre-centre.

Men mht. babyens puls har jeg læst at hos babyerne i maven er en puls på 140-160 meget almindeligt, de har noget højere puls derinde end hvad vi andre bør have, så 150 tror jeg ikke du skal være bekymret for.

Vægtskønnet er vist også kun vejledende og i nogle tilfælde skyder de jo bare rigtig meget forkert, så jeg håber hun er en fin lille basse der kommer ud på trods af jordemoderens skøn i denne uge... Du må have termin sidste i maj ligesom mig? Er selv super spændt på hvad hun bliver skønnet til, så kan jeg jo skæve lidt til hvad du har fået at vide i denne uge.

Anmeld

25. april 2012

sofiell89

Majbrit skriver:

Jeg har desværre ligesom dig også haft skiftende jordemødre, og skal også ind til en anden her på onsdag, hvor jeg er 36+4. Jeg tror desværre det lidt er vilkårene hos mange jordemødre-centre.

Men mht. babyens puls har jeg læst at hos babyerne i maven er en puls på 140-160 meget almindeligt, de har noget højere puls derinde end hvad vi andre bør have, så 150 tror jeg ikke du skal være bekymret for.

Vægtskønnet er vist også kun vejledende og i nogle tilfælde skyder de jo bare rigtig meget forkert, så jeg håber hun er en fin lille basse der kommer ud på trods af jordemoderens skøn i denne uge... Du må have termin sidste i maj ligesom mig? Er selv super spændt på hvad hun bliver skønnet til, så kan jeg jo skæve lidt til hvad du har fået at vide i denne uge.

Tak for dine beroligende ord Så tager jeg det roligt igen, det er bare sjovt de siger så forskellige ting

Ja har termin d. 25 maj. Glæder mig til at høre hvad du får at vide med skønnet, for vi ligger da rimelig tætte med termin

Anmeld

25. april 2012

JH12

Vægten er bare et skøn.. Så det kan være jordemoren 14 dage forinden havde skønnet alt for højt, siden de skønner det samme igen..

Jeg ved ikke så meget med hjertelyd, du kan evt. prøve at søge noget om det hvis det er.. men hvis din jordemor siger det er noget hun er tilfreds med, er der helt sikkert ikke noget at være nervøs for.

I uge 35 blev min lille pige skønnet til 2500, så din ligger stadigvæk i den gode ende, så det skal du ikke bekymre dig om

Anmeld

26. april 2012

MariaJ

Øv, hvor et træls besøg. Mærkeligt at man ikke prøver at gøre lidt mere ud af at opfølgningen af gravide ikke skal føles så tilfældig .

Min babys puls har hele tiden ligget omkring 140, og det har jeg hver gang fået at vide var fint og normalt.

Mht vægtskøn, så er det vist mere eller mindre gætværk, og der er masser af eksempler på at de skønner hundredevis af gram forkert, så især når du har været inde hos en ny hver gang, kan jeg ikke forestille mig at du skal lægge noget videre i det.

Anmeld

28. april 2012

Majbrit

sofiell89 skriver:

Tak for dine beroligende ord Så tager jeg det roligt igen, det er bare sjovt de siger så forskellige ting

Ja har termin d. 25 maj. Glæder mig til at høre hvad du får at vide med skønnet, for vi ligger da rimelig tætte med termin

Ja, det er oftest lidt modstridende udmeldinger, men er sikker på de nok skal gøre noget hvis de mente der var noget alvorligt galt 

Ja, jeg er sat til d. 26., så det kan være vi kommer til at følges ad lige til det sidste (som de sidste her i gruppen) Men jeg skal nok lige skrive herinde hvad den lille pomfrit i maven bliver skønnet til - det sjoveste bliver nu at se hvad de reelt vejer når de kommer ud

Anmeld

29. april 2012

morbibi

sofiell89 skriver:

Vi var idag til jordmoder , og jeg føler bestemt ikke at jeg blev taget seriøst eller fik svar på mine spørgsmål. Og som de sidste 3 andre gange, var det en afløser der var der...

Jeg startede ud med at fortælle hende, at jeg har konstant hovedpine, føler mig svimmel, har mange plukkeveer med smerte, meget vand i kroppen som ikke forsvinder over natten osv. Det kan hun overhovedet ikke give mig en forklaring på.. For alt ser normalt ud

Derefter vil hun tage min puls så jeg skal lægge mig på briksen i 5 min så vi får en hvilepuls, og imens hun laver den, hører hun efter Lines lyd som hun mener er meget høj, så hun vil lave den igen. 2. gang lå den på 150 og hun var tilfreds. (på hvidovre for 14 dage siden, fortalte de at de synes den var høj, når den var over 130). Min egen puls var som den var inden jeg blev gravid

Da hun ville komme med et vægtskøn sagde hun 2600-2700g. Men de sagde også 2600g for 14 dage siden. Dvs min baby har max taget 100g på på 14 dage????

Meget normalt, at hjertelyden er høj, især for piger. Min lægger også deroppe på 150 hver gang
Og som de andre skriver, skønnet er kun et skøn og sålænge de ikke mener, hun taber sig derinde, så er alt ok

Anmeld

2. maj 2012

Majbrit

sofiell89 skriver:

Hej Sofie 

Så kom jeg hjem fra jordemoder her 36+4, det var også en hurtig omgang, men en rigtig sød en jeg var inde ved. Vi snakkede blandt lige hurtigt om det her med skiftende jordemødre og egentlig synes jeg hun havde en meget positiv tilgang til det, for jo flere hoveder vi får sat på blandt jordemødre-personalet, jo flere kender vi når fødslen går i gang og vi måske højst sandsynlig ikke er så heldige at vores egen lige præcis er der til at tage sig af os hele tiden. Så jeg er helt fortrøstningsfuld i forhold til jordemødrene derinde

Vores lille Olivia i mavsen vurderede hun til 2500-2600 gram, og det sagde hun var en fin størrelse. Det er selvfølgelig bare et skøn, men det er da rart at vide at hun ikke er for lille, men samtidig heller ikke ligger til at blive en 4 kgs baby, som det ser ud nu

Knus fra Majbrit og Olivia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.