Er der nogle lesbiske par der overvejer inseminering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.766 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Alex R.

Hej, mit navn er Alex, jeg er den ene halvdel af et lesbisk par der har gået med babytanker i et stykke tid nu. Vi er hhv. 24 og 26 år.

Jeg skriver her for at spørge om der er nogle lesbiske par herinde, og i så fald, hvilke tanker I gør jer ang. inseminering?

Vil gerne høre tanker/erfaringer ang.

- anonym eller ikke-anonym donor

- donorsæd fra en ven eller et familiemedlem

På forhånd tak,

Alex

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

tarkoflen

Jeg er ikke selv lesbisk, men har to hold veninder, der begge har valgt anonym donorsæd...

De overvejelser jeg er bekendt med, er at barnet får to mødre, og at der er masser af mænd i børnenes liv. Hvad får de ud af, at der er en far derude, som jo aldrig bliver mere end deres biologiske far.... Det er jo ikke en, de vil have kontakt til, så spørgsmålet er, om de får mest ud af at kunne opsøge ham eller ej... Det er jo op til det enkelte par

Held og lykke med jeres babyprojekt

Anmeld

25. april 2012

dorthemus

Jeg er ikke selv lesbisk, men har fået et barn vha donorsæd...ikke-anonym Held og lykke med det

Anmeld

29. april 2012

Metteris

Jeg håber der kommer flere svar på dette emne.
Jeg er nemlig den anden halvdel af parret.

Jeg er meget interesseret i  hvilken støtte og hvilke "rettigheder" man har? 
Hvor henvender man sig, hvem ringer man til? Kan man i virkeligheden bare spørge sig læge, da der jo er tale om "barnløshed"? 

Anmeld

29. april 2012

Camillos

Alex R. skriver:

Hej, mit navn er Alex, jeg er den ene halvdel af et lesbisk par der har gået med babytanker i et stykke tid nu. Vi er hhv. 24 og 26 år.

Jeg skriver her for at spørge om der er nogle lesbiske par herinde, og i så fald, hvilke tanker I gør jer ang. inseminering?

Vil gerne høre tanker/erfaringer ang.

- anonym eller ikke-anonym donor

- donorsæd fra en ven eller et familiemedlem

På forhånd tak,

Alex

Respekt! ... Elsker kærligheden ingen grænser har, også hvad angår kærlighed til sine børn uanset om man er hetro, bi, eller homo 

Bare lige en Opper herfra! Håber i finder de svar i søger, og kommer igang 

Anmeld

29. april 2012

Mutti2B

Jeg er heller ikke lesbisk, men single og gravid med donorsæd.

Jeg har valgt en åben donor, for vil ikke fravælge for mit barn. Hun kan, når hun er 18, selv vælge om hun vil møde donoren (han har forpligtet sig til et møde) og få svar på eventuelle spørgsmål. Vigtigt her at pointere at donor ALDRIG bliver en far for barnet. Men jeg tror mange får behov for at spejle sig i sin anden genetiske halvdel og derved måske få svar på spørgsmål man har tumlet med. Hvis man vælger anonym er der lukket for denne mulighed.
Hvis I vælger åben donor så er det pt. kun på få private klinikker det kan lade sig gøre. Nu ved jeg ikke hvor I bor, men kan varmt anbefale Diers i Århus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.