Jeg er 15+2 idag og jeg er mega lykkelig over at jeg skal være mor til oktober. Jeg blev så færdig med grundforløbet i hgv(merkantilt grundforløb/handelskole) og er startet i praktikskole, jeg fik så af vide af min lærer at når jeg er på barsel kan jeg får yddelse fra skolen altså elevløn, hvilket er før skat 6000 og efter tja nok mindre end 5000. Og det kan jeg ikke klare mig med, jeg ved jo godt at børn har et dyrt-drift og at der er en masse omkostninger, men jeg har jo også husleje og alt andet, vi er selvfølgelig to om indkomster her hjemme men min mand er også på praktik og oveni har han et arbejde. Så jeg spurgte om det var muligt at gå på kontanthjælp i 11 mdr og vende tilbage derefter på skolen, det var det IKKE! Det skal siges at min lærer er ret skrap og bliver pisse sur hvis man gør noget forkert! Jeg har siddet og grædt over at jeg er bsnge for hende, da jeg glemte at lave en specifik opgave som åbenbart skulle laves men jeg fik aldrig gjort det. Og er såååå bange for at få en skideballe foran hele klassen imorgen, har stresset og går helt psykisk ned:-( jeg er så ked af det. Og overvejer at droppe ud og håbe på at jeg finder en praktikplads når jeg er på barsel.
Undskyld for det blev så langt, håber der nogen der kan komme med et forslag til hvad jeg skal gøre!
Anmeld