Dp/vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.911 visninger
30 svar
0 synes godt om
25. april 2012

mpr

Min kæreste og jeg har snakket lidt frem og tilbage og har ja næsten været oppe og skændes om det her emne

Vi er ikke forældre endnu men han har en pige på 4 som har været i VS og han mener det er det bedste for et barn fordi der er så mange og man er ikke kun afhængig af en voksen. Jeg mener bare at DP er bedre fordi der er ikke så mange børn og barnet skal kun koncentere sig om en voksen Men hvad syntes i?

Vi vil være enige om det inden vi overhovedet overvejer at jeg skal smide p-pillerne, da vi ikke vil blive uvenner om det når vi står med den bette, og det er ligesom om den her diskussion har varet i et stykke tid efter hånden

Kom med både positive og negative ved begge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

MelikkazMoar

personligt er jeg mest til dp og derfor er min datter startet der..

min kærestes store søn gik i vs, og derfor synes han også det var bedst.. fik ham heldigvis overtalt.. jeg er ikke så god til mange mennesker sammen , og tror jeg ville have det undrligt med at afleverer min datter sådan et sted..

kan ikke rigtig udpeje hvad der er bedst..

jeg er meget meget glad for dagplejen, da hun får dagpleje morens kærlighed, møs og knus.. og det er jeg tryk ved..

Anmeld

25. april 2012

Kvist

Min søn går også i DP og det ville jeg heller ikke ændre.. Her får han hver dag MASSER af kærlighed, kys og kram.. Børn tilbringer rigtig meget tid i en institution, og for at udskyde dette lidt valgte vi DP da det minder mere om hjemmet.. Og ja de skal kun forholde sig til en person..

Anmeld

25. april 2012

Mother-love

Isabella går ivuggestue vi søgte om begge dele. Men jeg må ærligt indrømme at jeg er glad for at hun kom i vuggestue. Da der sker mere. Der er flere børn. Dvs at der vil være flere på hendes alder frem for i en dp. Der kan der være et godt spring i mellem børnene. Og da der er flere pædagoger føler jeg mig også mere tryg. Da en dp er alene om børnene og det er ret svært at være der for flere på en gang hvis den ene slår sig.
Jeg har intet imod dp, min mor var det da mine søskende og jeg var små.
Plus at man kan komme ud for at man ikke bryder sig om dp moderen.og det er jo ikke bare sådan at skifte. Hvor imod at en vs der er der flere og der kan man ignorerer den pædagog man evt, ikke så kan lide.

Isabella er kommet i wn intigreret vs så hun kan gå der indtil hun starter iskole. Så det er bare super nice. Så når den næste en gang kommer i fremtiden så vil jeg også søge derover

Anmeld

25. april 2012

L&V

Chel1992 skriver:

Min kæreste og jeg har snakket lidt frem og tilbage og har ja næsten været oppe og skændes om det her emne

Vi er ikke forældre endnu men han har en pige på 4 som har været i VS og han mener det er det bedste for et barn fordi der er så mange og man er ikke kun afhængig af en voksen. Jeg mener bare at DP er bedre fordi der er ikke så mange børn og barnet skal kun koncentere sig om en voksen Men hvad syntes i?

Vi vil være enige om det inden vi overhovedet overvejer at jeg skal smide p-pillerne, da vi ikke vil blive uvenner om det når vi står med den bette, og det er ligesom om den her diskussion har varet i et stykke tid efter hånden

Kom med både positive og negative ved begge

Jeg syntes det afhænger såååå meget af hvordan barnet er.. Hvis det er en robust lille krudt ugle over 6måneder så syntes jeg vuggestue er skønt, da der altid er en voksen man kender, masser af andre børn så man ikke får et kultur chok når man starter i børnehave og en faglighed hos personalet. Der er recurser til ting som der ikke er i en dagpleje grundet de flere hænder..

Dagpleje er jo et dejlig lille trygtsted men en fast og kendt voksen, få børn og den hjemlige hygge, det kan være nemmere at favne det lille barn da der ikke er så mange at tage sig af.

Anmeld

25. april 2012

Noneother

DP/VS har alle både fordele & ulemper, men det afhænger jo osse rigtig meget af barnet. Så jeg ville nok vælge at tage den når barnet er kommet til verden, og i kan se en personlighed.

Min søn er super aktiv og socialt anlagt, så begge dele er fint for ham. (Han går i DP og det er vi glade for og trygge ved)

-men hvis du hvor imod får et lidt sensitivt barn, der let bliver overstimuleret, så er VS i hvert fald ikke altid en god idé.

Anmeld

25. april 2012

mpr

Månsson skriver:

Jeg syntes det afhænger såååå meget af hvordan barnet er.. Hvis det er en robust lille krudt ugle over 6måneder så syntes jeg vuggestue er skønt, da der altid er en voksen man kender, masser af andre børn så man ikke får et kultur chok når man starter i børnehave og en faglighed hos personalet. Der er recurser til ting som der ikke er i en dagpleje grundet de flere hænder..

Dagpleje er jo et dejlig lille trygtsted men en fast og kendt voksen, få børn og den hjemlige hygge, det kan være nemmere at favne det lille barn da der ikke er så mange at tage sig af.

Ja det kan du have ret i, men hvis et evt. kommende barn er bare lidt lige som mig så ville jeg fortrække dp fordi jeg selv ikke bryder mig så meget om mange mennesker Og så syntes jeg at når jeg læser rundt at det er dp der har flere recurser i forhold til vs.Tænker lidt at mine børn skal kunne slappe af at det ikke bliver en KÆMPE omvæltning at komme hjemme fra lige med det samme, at man trapper lidt op Bare fordi de er i DP betyder det jo ikke at de kun ser de der 4-5 andre børn der er, de kommer jo også ud på ture

Anmeld

25. april 2012

TTM

Den er svær... For jeg hælder til begge dele

Begge mine unger startede op i dp først.

Min datter nægtede at indtage mad/drikke der (dp mor var sød, min datter brød sig bare ikke om hende) og grundet arbejde blev hun rykket efter 1½ måned. (Hvor hun først ville spise/drikke når hun blev hentet)

Min søn var utryg hos sin dp-mor og skreg 1½ måned konstant 1½ time om dagen. Vi blev bevilliget at komme i vs akut og hans indkøring : den var 1 uge lang og total smertefri... Det var i samme instit som min datter går i, så nogle ansigter kendte han, men det var primært bh personale og ikke vs)

Karakteristisk for begge mine børn, er, de er fyldt med krudt... Jeg er mere til dp pga de trygge enkle rammer, men med energiske unger var vs bedst for mine børn.

Jeg ved ikke om det hjælper, men der er fordele og ulemper ved alt. Afgørende handler det primært om jeres barns ve og vel, og hvis barnet ikke skrives, gør i heller ikke

Hilsen TTM

Anmeld

25. april 2012

L&V

Chel1992 skriver:

Ja det kan du have ret i, men hvis et evt. kommende barn er bare lidt lige som mig så ville jeg fortrække dp fordi jeg selv ikke bryder mig så meget om mange mennesker Og så syntes jeg at når jeg læser rundt at det er dp der har flere recurser i forhold til vs.Tænker lidt at mine børn skal kunne slappe af at det ikke bliver en KÆMPE omvæltning at komme hjemme fra lige med det samme, at man trapper lidt op Bare fordi de er i DP betyder det jo ikke at de kun ser de der 4-5 andre børn der er, de kommer jo også ud på ture

Men det kan du jo bare ikke vide før barnet er der? Hvilke recurser sku en dp'er ha i forhold til vg?? Det er da rigtigt der er legestuer osv men det er jo måske en gang om ugen også ses de måske til en gå tur.. Jeg syntes bare jeg kan mærke forskel på de børn der har gået i vuggestue og dem der har gået i dagpleje self med undtagelser (arbejder i en integreret inst)

Anmeld

25. april 2012

mpr

TykkeTrunteMor skriver:

Den er svær... For jeg hælder til begge dele

Begge mine unger startede op i dp først.

Min datter nægtede at indtage mad/drikke der (dp mor var sød, min datter brød sig bare ikke om hende) og grundet arbejde blev hun rykket efter 1½ måned. (Hvor hun først ville spise/drikke når hun blev hentet)

Min søn var utryg hos sin dp-mor og skreg 1½ måned konstant 1½ time om dagen. Vi blev bevilliget at komme i vs akut og hans indkøring : den var 1 uge lang og total smertefri... Det var i samme instit som min datter går i, så nogle ansigter kendte han, men det var primært bh personale og ikke vs)

Karakteristisk for begge mine børn, er, de er fyldt med krudt... Jeg er mere til dp pga de trygge enkle rammer, men med energiske unger var vs bedst for mine børn.

Jeg ved ikke om det hjælper, men der er fordele og ulemper ved alt. Afgørende handler det primært om jeres barns ve og vel, og hvis barnet ikke skrives, gør i heller ikke

Hilsen TTM

Det kan du have ret i Det er vel bare at slå kortene i bordet at hvis det bliver et "hyper" barn med masser af krudt i røven så overgiver jeg mig til vs og hvis det ikke er det så må han overgive sig til dp ^^ må bare krydse fingre når tiden kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.