Udflåd ved ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.526 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

Hej

Er lidt nysgerrig efter at høre hvordan jeres udflåd ser ud under ægløsning? Der er så mange forklaringer for og i mod, hvordan det skal se ud osv. når man har ægløsning.

Jeg mener det er forskelligt fra individ til individ.

Jeg selv har lige nu helt mælkehvidt, tyndt, glat udflåd. Jeg har uregelmæssig menstruation, men da min sidste menstruation var den 7 April, mener jeg godt det kan passe med ægløsning nu.

Håber i kan hjælpe lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Du lægger lidt op til, at der er en gradbøjning af, hvordan det ser ud - det er der ikke. Fertilt udflåd (ægløsningsudflåd) er fuldstændig tilsvarende æggehvide, det er helt klart/gennemsigtigt, det er sejt og trådtrækkende, og du kan strække det langt mellem 2 fingre.

Der er en meget god beskrivelse her:

http://www.pernille.info/cervixsekret.htm

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du lægger lidt op til, at der er en gradbøjning af, hvordan det ser ud - det er der ikke. Fertilt udflåd (ægløsningsudflåd) er fuldstændig tilsvarende æggehvide, det er helt klart/gennemsigtigt, det er sejt og trådtrækkende, og du kan strække det langt mellem 2 fingre.

Der er en meget god beskrivelse her:

http://www.pernille.info/cervixsekret.htm

Det mener jeg bare aldrig nogensinde at jeg har opdaget før. Hvertfald ikke i hver cyklus.

Kan det ikke være forskelligt fra person til person?

Anmeld

25. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Det mener jeg bare aldrig nogensinde at jeg har opdaget før. Hvertfald ikke i hver cyklus.

Hvis du har ægløsning/er fertil, så danner du også dette udflåd, det er bare ikke alle kvinder, der oplever udstødelse af det, da det dannes meget højt.

Du skal også være opmærksom på, at du kan få ægløsningsudflåd op til 1 uge før selve ægløsningen (hvilket siger noget om, hvor sej konsistensen er), og det er dette udflåd, der hjælper sædcellerne på vej på deres lange rejse.

Anmeld

25. april 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Altså jeg havde det der fertile udflåd da jeg var helt ung og lige var begyndt at menstruere, så jeg vidste hvad jeg skulle kikke efter da vi skulle prøve at lave baby (efter 14 år på pillen)...

Jeg spejdede og spejdede efter det der åndssvage udflåd, og det kom sgu aldrig - så da der var gået 6 uger uden mens men med følelsen af at den var lige på trapperne, testede jeg med stor overraskelse positivt... i første forsøg, og uden fertilt udflåd...

Men havde udflåd som du beskriver det nogen dage, og andre dage var det tykt og cremet...

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis du har ægløsning/er fertil, så danner du også dette udflåd, det er bare ikke alle kvinder, der oplever udstødelse af det, da det dannes meget højt.

Du skal også være opmærksom på, at du kan få ægløsningsudflåd op til 1 uge før selve ægløsningen (hvilket siger noget om, hvor sej konsistensen er), og det er dette udflåd, der hjælper sædcellerne på vej på deres lange rejse.

I går oplevede jeg bare en voldsom smerte i den ene side af underlivet. Det var 18 dagen efter sidste mens., så kan det ikke passe det har været ægløsning?

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Altså jeg havde det der fertile udflåd da jeg var helt ung og lige var begyndt at menstruere, så jeg vidste hvad jeg skulle kikke efter da vi skulle prøve at lave baby (efter 14 år på pillen)...

Jeg spejdede og spejdede efter det der åndssvage udflåd, og det kom sgu aldrig - så da der var gået 6 uger uden mens men med følelsen af at den var lige på trapperne, testede jeg med stor overraskelse positivt... i første forsøg, og uden fertilt udflåd...

Men havde udflåd som du beskriver det nogen dage, og andre dage var det tykt og cremet...

Ja jeg tror nemlig det er forskelligt hvordan folk oplever det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.