Undre mig lige efter jeg har været til jordmor idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger jeg er lige ano, da min mor snager lidt herinde.

Men jeg har lige været til jordmor idag, og vi snakkede om fødsel osv.

Jeg fik AKS ved min første og er siden blive gravid hurtigt igen, hvilket gør at jeg er placeret i en såkaldt gråzonen hvad ang fødsel.. Så langt så godt...

Hun fortæller så videre at grundet den større risiko der er for at det gamle ar springer op, må jeg IKKE gå over tid, hvilket jeg godt kan forstå.

MEN, igen pga. den store risiko for at arret springer op, sætter de heller ikke en igang, så vi må bare håber at jeg går igang af mig selv inde termin, eller skal jeg have et planlagt KS, men det må vi se på når vi når termin.. (jeg tænker ikke videre over dette, da det i øjeblikket lød forniftigt)

Men nu sidder jeg og tænker, jeg har en planlagt samtale på min termin, hvis jeg ikke er gået igang af min selv inde der, men jeg må jo ikke gå over tid?, samtidig siger hun at når man lavet et PKS, så forgår det som regel en uge i forvejen. Men at vi skal gå efter den normale fødsels uden igangsættelse?

Er der nogle der ved hvad jeg kan forvente??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

maria_wlt

Hej Piger jeg er lige ano, da min mor snager lidt herinde.

Men jeg har lige været til jordmor idag, og vi snakkede om fødsel osv.

Jeg fik AKS ved min første og er siden blive gravid hurtigt igen, hvilket gør at jeg er placeret i en såkaldt gråzonen hvad ang fødsel.. Så langt så godt...

Hun fortæller så videre at grundet den større risiko der er for at det gamle ar springer op, må jeg IKKE gå over tid, hvilket jeg godt kan forstå.

MEN, igen pga. den store risiko for at arret springer op, sætter de heller ikke en igang, så vi må bare håber at jeg går igang af mig selv inde termin, eller skal jeg have et planlagt KS, men det må vi se på når vi når termin.. (jeg tænker ikke videre over dette, da det i øjeblikket lød forniftigt)

Men nu sidder jeg og tænker, jeg har en planlagt samtale på min termin, hvis jeg ikke er gået igang af min selv inde der, men jeg må jo ikke gå over tid?, samtidig siger hun at når man lavet et PKS, så forgår det som regel en uge i forvejen. Men at vi skal gå efter den normale fødsels uden igangsættelse?

Er der nogle der ved hvad jeg kan forvente??? 

Som jeg har hørt før så er der en del forskellige meninger om det med KS og fødsel nr 2..

Jeg fik PKS med min søn... Skulle føde min datter 16 mdr efter og fik 6 dage over tid..og fik v-drop i lange baner... Der skete INTET med mit ar og jeg blev på intet tidspunkt rådet til et PKS igen.

Hvis du meget gerne vil føde så skal du stå fast ved det da det IKKE er umuligt..

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Som jeg har hørt før så er der en del forskellige meninger om det med KS og fødsel nr 2..

Jeg fik PKS med min søn... Skulle føde min datter 16 mdr efter og fik 6 dage over tid..og fik v-drop i lange baner... Der skete INTET med mit ar og jeg blev på intet tidspunkt rådet til et PKS igen.

Hvis du meget gerne vil føde så skal du stå fast ved det da det IKKE er umuligt..

Okay tak for svar, jeg var bare hyelt forvirret, vil nødig have et AKS igen, hvis noget skulle gå galt, men jeg har lige fået brev om læge samtale på hospitalet, så mon ikke der kommer en opklaring der

Anmeld

25. april 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Okay tak for svar, jeg var bare hyelt forvirret, vil nødig have et AKS igen, hvis noget skulle gå galt, men jeg har lige fået brev om læge samtale på hospitalet, så mon ikke der kommer en opklaring der

På OUH er der ihvertfald ingen problemer i det... Det er først efter 2 KS at man ikke må føde selv 3 gang

Anmeld

25. april 2012

Pigerne

Fik AKS første gang, og fødte selv anden gang 26 mdr efter. Blev sat i gang dog i uge 38+4 grundet SSF, med ballon udvidelse, fik taget vandet og fik v-drop. Blev overvåget, og måtte ikke komme i vand, dette pga. KS fra første gang.

Begge gange var på Skejby.

Håber du får oplevet at føde selv denne gang :O)

Anmeld

25. april 2012

Muffinmus

Fødte 20 mdr efter mit AKs og jeg måtte gerne blive sat i gang, dog kun på en slags måde sagde de, men gik i gang af mig selv heldigvis...måtte også gerne få epi osv....Men hvis der nu kun er 1 år mellem dine fødsler kan jeg måske godt forstå de er lidt i tvivl om hvad der er godt.

Men ang pks så laver de dem jo så tæt på termin som de kan, og får du småveer kan de jo sagtens nå at lave pks, så er det bare knap så planlagt, men stadig ikke akut:-)

Anmeld

25. april 2012

JonTri

Mener bestemt at de sætter i gang manuelt, med et ballonkateter. Sådan blev jeg selv sat i gang efter aks.
Proceduren i Viborg er, at man IKKE sætter i gang medicinsk efter kejsersnit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.