Kønsscanning i dag(14+3) wee + et spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Hyacinth

Hej piger!

Så skal vi til kønsscanning i dag hos Scanningsjordemoderen kl 17.30!

Er såååå spændt - jeg kan næsten ikke vente. Kom nu tid - gå liiidt hurtigere

Vi gætter på en dreng, men det er måske bare den der "ønsketænkning" af én af hver køn

Derudover et spørgsmål til jer, der ved noget om plukveer;

Kan det virkelig passe, at jeg allerede har plukveer nu i uge 15? Med min datter var jeg til en masse kontrol på hosp. i 3. trimester pga. SF og der sagde de, at jeg havde mange plukveer, som jeg dog ikke kunne mærke.

Det startede i lørdags/søndags og kom og gik med jævne mellemrum og også de sidste dage har det været der, men ikke nær så meget. Det føles ikke som de ligamenter, jeg normalt har i form af jag i siderne. Det føles lidt spm sammentrækninger over midten. Ikke smertefuldt eller noget, men mærkeligt. Da jeg ikke kunne mærke dem i første graviditet, ved jeg ikke, hvad jeg skal mærke efter, fordi jeg ikke kender følelsen.

Er det normalt at have dem allerede? Og kan de se til scanning i dag, om det er plukveer eller ligamenter?

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Hyacinth

Opsedasse

Anmeld

25. april 2012

Frk-Lotusblomst

Kan desværre ikke svare på dine spørgsmål ville blot sige held og lykke emd scanningen senere.

Anmeld

25. april 2012

An&Jo

som så meget andet ved graviditeten, så kan de heller ikke sammenlignes med dem du havde i den første graviditet..

Det kan sagtens være plukveer du kan mærke, og det lyder det lidt for mig som om at det er, det lyder nemlig lidt som dem jeg havde med min dreng dengang.. bare sørg for at slappe lidt ekstra af, eventuelt lige få stripset din urin for blærebetændelse, da det også kan sætte gang i pluveerne..

Anmeld

25. april 2012

Hyacinth

Frk-Lotusblomst skriver:

Kan desværre ikke svare på dine spørgsmål ville blot sige held og lykke emd scanningen senere.

Helt i orden

Og tak

Anmeld

25. april 2012

Hyacinth

An&Jo skriver:

som så meget andet ved graviditeten, så kan de heller ikke sammenlignes med dem du havde i den første graviditet..

Det kan sagtens være plukveer du kan mærke, og det lyder det lidt for mig som om at det er, det lyder nemlig lidt som dem jeg havde med min dreng dengang.. bare sørg for at slappe lidt ekstra af, eventuelt lige få stripset din urin for blærebetændelse, da det også kan sætte gang i pluveerne..

Ja okay

Synes bare det er enormt tidligt, men jeg er selvfølgelig også flergangsgravidm så måske er dette årsagen

Må vist hellere blive tjekket for bl.betændelse så

Tak for hjælpen

Ved du om, det kan ses til scanning i dag - altå plukveer?

Anmeld

25. april 2012

An&Jo

Hyacinth skriver:

Ja okay

Synes bare det er enormt tidligt, men jeg er selvfølgelig også flergangsgravidm så måske er dette årsagen

Må vist hellere blive tjekket for bl.betændelse så

Tak for hjælpen

Ved du om, det kan ses til scanning i dag - altå plukveer?

nej det ved jeg faktisk ikke.. de kan muligvis mærke plukveerne, for når de skanner, så trykker de jo gerne lidt, og så irriterer de din livmoder, og dermed kan det godt fremkalde lidt plukveer, det gjorde det ihvertfald til min NF dengang, ja jeg fik dem tidligt selvom jeg var førstegangsgravid..
Så tror nu ikke det er fordi du er flergangsgravid, det er bare fordi du er gravid, og ikke to er ens.. det var hvad min læge sagde dengang..

Anmeld

25. april 2012

banana3

Hyacinth skriver:

Hej piger!

Så skal vi til kønsscanning i dag hos Scanningsjordemoderen kl 17.30!

Er såååå spændt - jeg kan næsten ikke vente. Kom nu tid - gå liiidt hurtigere

Vi gætter på en dreng, men det er måske bare den der "ønsketænkning" af én af hver køn

Derudover et spørgsmål til jer, der ved noget om plukveer;

Kan det virkelig passe, at jeg allerede har plukveer nu i uge 15? Med min datter var jeg til en masse kontrol på hosp. i 3. trimester pga. SF og der sagde de, at jeg havde mange plukveer, som jeg dog ikke kunne mærke.

Det startede i lørdags/søndags og kom og gik med jævne mellemrum og også de sidste dage har det været der, men ikke nær så meget. Det føles ikke som de ligamenter, jeg normalt har i form af jag i siderne. Det føles lidt spm sammentrækninger over midten. Ikke smertefuldt eller noget, men mærkeligt. Da jeg ikke kunne mærke dem i første graviditet, ved jeg ikke, hvad jeg skal mærke efter, fordi jeg ikke kender følelsen.

Er det normalt at have dem allerede? Og kan de se til scanning i dag, om det er plukveer eller ligamenter?

Tusind tak for hjælpen

Ihhh hvor spændene held og lykke, ser frem til update sener

Anmeld

25. april 2012

Hyacinth

An&Jo skriver:

nej det ved jeg faktisk ikke.. de kan muligvis mærke plukveerne, for når de skanner, så trykker de jo gerne lidt, og så irriterer de din livmoder, og dermed kan det godt fremkalde lidt plukveer, det gjorde det ihvertfald til min NF dengang, ja jeg fik dem tidligt selvom jeg var førstegangsgravid..
Så tror nu ikke det er fordi du er flergangsgravid, det er bare fordi du er gravid, og ikke to er ens.. det var hvad min læge sagde dengang..

Hehe fair nok graviditetsbekymringer/hysteri længe leve

Ej hellere tjekke en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

25. april 2012

Hyacinth

banana3 skriver:

Ihhh hvor spændene held og lykke, ser frem til update sener

Tak

Glæder mig også suuuper meget. Utroligt, hvad sådan en spænding kan sætte gang i 

Min plan er, at smide et billede på fb med enten lyserødt eller lyseblåt satinbånd som pandebånd, for at afsløre kønnet men da jeg ikke har mave på endnu, må jeg lave det som pandebånd

Jeg har i ren protest over mine fornemmelse for en dreng, tænkt mig at købe lyseblåt bånd Ej, jeg har allerede et lysrødt bånd.. Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.