Mærkede ikke liv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. april 2012

UngMor17

Så jeg ringede derfor lige til min jordemoder, vi fik en snak og blev enige om jeg skulle komme en tur op forbi fødegangen. Så lyttede hun til hjerte i 20 minutter, mærkede på maven, og så bevægede hun sig pludselig helt normalt igen. 

Jeg er 38+4 i dag, og derfor MEGET bekymret når jeg går en hel dag uden at mærke liv. Jeg fik afvide det var helt normalt, fordi hun er vokset sig så stor, at der ikke er så meget plads til store bevægelser. Men her mærkede jeg altså bare INTET en hel dag, selvom jeg skubbede til maven, gik lange ture, drak iskoldt vand osv. Godt nok siger min jordemoder jeg kan være helt rolig, og skønnet min lille guldklump til at veje 3kg og være helt perfekt. DEJLIGT.  11 dage til termin!!! 

Vil egentlig ikke så meget med dette opslag. Bare lige give en lille opdatering af min dag, og så spørge jer om i har oplevet det før? Ikke at mærke liv en hel dag, når i er så langt henne? 

Eller er det bare mig der er hysterisk? Har nu fået afvide det er godt jeg bekymre mig, så det ikke viser jeg bare er ''ligeglad''. Specielt når det er min første 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

morbibi

UngMor17 skriver:

Så jeg ringede derfor lige til min jordemoder, vi fik en snak og blev enige om jeg skulle komme en tur op forbi fødegangen. Så lyttede hun til hjerte i 20 minutter, mærkede på maven, og så bevægede hun sig pludselig helt normalt igen. 

Jeg er 38+4 i dag, og derfor MEGET bekymret når jeg går en hel dag uden at mærke liv. Jeg fik afvide det var helt normalt, fordi hun er vokset sig så stor, at der ikke er så meget plads til store bevægelser. Men her mærkede jeg altså bare INTET en hel dag, selvom jeg skubbede til maven, gik lange ture, drak iskoldt vand osv. Godt nok siger min jordemoder jeg kan være helt rolig, og skønnet min lille guldklump til at veje 3kg og være helt perfekt. DEJLIGT.  11 dage til termin!!! 

Vil egentlig ikke så meget med dette opslag. Bare lige give en lille opdatering af min dag, og så spørge jer om i har oplevet det før? Ikke at mærke liv en hel dag, når i er så langt henne? 

Eller er det bare mig der er hysterisk? Har nu fået afvide det er godt jeg bekymre mig, så det ikke viser jeg bare er ''ligeglad''. Specielt når det er min første 

Det er ikke sjovt, at være i den situation. Så bedre blive tjekket en gang for meget end en gang for lidt.
Min svigerindes veninde mærkede ikke liv en dag og blev tjekket dagen efter og barnet var dødt, så det er kun godt, du tager det alvorligt. Og dejligt hun lige giver "lyd fra sig derinde"

Anmeld

25. april 2012

UngMor17

morbibi skriver:

Det er ikke sjovt, at være i den situation. Så bedre blive tjekket en gang for meget end en gang for lidt.
Min svigerindes veninde mærkede ikke liv en dag og blev tjekket dagen efter og barnet var dødt, så det er kun godt, du tager det alvorligt. Og dejligt hun lige giver "lyd fra sig derinde"

Åh forfærdeligt! Så må der vel ha' været noget galt noget tid uden de har vidst det, eller hvad?  Altså tror du det kan ske hvis man har fået afvide alt er perfekt, og de har tjekket det hele, også urinen osv? 

Ja det dejligt at vide hun er okay! 

Anmeld

25. april 2012

morbibi

UngMor17 skriver:

Åh forfærdeligt! Så må der vel ha' været noget galt noget tid uden de har vidst det, eller hvad?  Altså tror du det kan ske hvis man har fået afvide alt er perfekt, og de har tjekket det hele, også urinen osv? 

Ja det dejligt at vide hun er okay! 

Umiddelbart har der intet været galt, udover at jeg mener hun gik over tid. Men det er vi mange der gør og heldigvis får et levende vidunder alligevel

Anmeld

25. april 2012

MariaJ

Du SKAL mærke liv hver dag, så det var godt du reagerede. Man har tidligere sagt at det er normalt at mærke mindre liv i slutningen af graviditeten, men det er man gået væk fra på baggrund af nye undersøgelser. Du skal mærke ligeså meget liv (eller ligeså tit) som tidligere, men bevægelserne kan godt føles på en lidt anden måde, fordi der er mindre plads.

Godt du blev checket, og godt at alt var som det skulle være, men sikken en dag for dig.

Anmeld

25. april 2012

Mette M

Jeg havde også en dag( ca 3 uger før termin) hvor jeg ikke mærkede liv. Ringede til fg og var oppe at få målt hjertelyd. Alt var fint og han begyndte at bevæge sig med det samme jeg lagde mig på briksen. Så du er ikke den eneste som er bekymret. 

Anmeld

25. april 2012

JH12

Har ikke selv oplevet ikke at mærke liv hverdag, men jeg mærker ikke lige så meget som jeg gjorde for nogle uger siden, men det er fordi de efterhånden er så store og har så lidt plads at bevæge sig på. Mange af de spark min baby laver på maveskind, kan jeg heller ikke mærke medmindre jeg røre ved maven.
Men kan godt forstå du blev nervøs, og rigtig godt du fik det hele tjekket..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.