Jeg var også én af de heldige der fik chance for at forberede mig på en for tidlig fødsel.
Vi fik lov at besøge Neo i Næstved og snakke med både læge og sygeplejersker om dagligdagen, forventede komplikationer osv. Vi fik også lov at besøge en mor med hendes to meget små tvillinger. De lå i kuvøse med sonde osv. og det var for mit vedkommende dejligt at få sat nogle rigtige mennesker på alle de billeder man havde i hovedet. Det gjorde at da Lisa blev født og vi så hende med alle de forskellige apperaturer, kunne vi se hende og ikke alt det der var omkring hende.
Det synes jeg nok var det bedste midt i det hele.
Jeg læste selv meget op på forventede komplikationer og det gjorde mig også rigtig stærk i "sproget" når vi var indlagt. Det var også en hjælp og gjorde bl.a. at vi ikke blev bange da gulsot meldte sin ankomst, fordi vi vidste at det nok ville komme.
Bare husk at det er svært at læse om andres historier. Jeg prøvede selv at undgå de helt slemme fortællinger. Du kan bl.a. se på www.præmatur.dk.
Der kan du evt. læse familieberetninger fra uge 33 og op (Det er jo mest relevant for dig). Derudover er der en masse info på siden.
Pøj pøj med det hele. Og prøv at tænke på dig selv som heldig fordi du har shancen for at forberede dig. Alle de forældre vi mødte under indlæggelsen var helt i chok, hvorimod vi kunne koncentrere os på en helt anden måde, netop fordi det var præcist som vi havde forventet.
Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål...
Anmeld