barn nr 3 hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.859 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. april 2012

Anonym trådstarter

Hvornår er det perfekte tidspunkt for at få barn nr 3?

Jeg har et barn på 6 og en på 1 år.. Vi vil gerne have nr 3, men er lidt usikre på om det er nu eller om et år der ville være bedst i forhold til aldersforskellen osv.

Enten kommer der til at være 7 og 2 år imellem dem eller 8 og 3 år. Hvad er Jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Valle81

Helt klart 8+3

Anmeld

24. april 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Helt klart 8+3

hvorfor helt klart?

Anmeld

24. april 2012

Valle81

Anonym skriver:

hvorfor helt klart?

Vi fik nr 2+3 med kun 12 mdr i mellem. Det er meget hårdt med to små børn, og selvom vi gør alt for at give dem det de har brug for så slår det ikke helt til. Og når man ved hvad man kunne have givet hvis vi ikke havde fået dem så tæt, gør det ondt. Vi havde ikke planlagt det, men valgte at beholde da jeg stod med positiv test da anton bare var 3 mdr gammel.

Spørg endelig, lidt kort fortalt, er på fra tlf

Anmeld

24. april 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg har et barn på 6 og en på 1 år.. Vi vil gerne have nr 3, men er lidt usikre på om det er nu eller om et år der ville være bedst i forhold til aldersforskellen osv.

Enten kommer der til at være 7 og 2 år imellem dem eller 8 og 3 år. Hvad er Jeres erfaringer?

Der kan være fordele og ulemper ved begge

Vi valgte at prøve igen, da vores 2'er var 3 mdr og jeg testede positiv da han var 4 mdr

Indtil nu har det kun været positivt med pseudotvillinger, og jeg føler ikke at jeg snyder den mellemste for min opmærksomhed/kærlighed

Så hvis I har mod på det, så go for it .. Det er jo heller ikke sikkert at man bliver gravid med det samme

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Vi fik nr 2+3 med kun 12 mdr i mellem. Det er meget hårdt med to små børn, og selvom vi gør alt for at give dem det de har brug for så slår det ikke helt til. Og når man ved hvad man kunne have givet hvis vi ikke havde fået dem så tæt, gør det ondt. Vi havde ikke planlagt det, men valgte at beholde da jeg stod med positiv test da anton bare var 3 mdr gammel.

Spørg endelig, lidt kort fortalt, er på fra tlf

men er der ikke stor forskel på at have 1 år i mellem og til at have 2,5 år i mellem? Jeg tænker den "store" kan rimelig meget på det tidspunkt. Selvfølgelig er det stadig hårdt, men den 2store" kan jo gå osv selv.

Anmeld

25. april 2012

Valle81

Anonym skriver:

men er der ikke stor forskel på at have 1 år i mellem og til at have 2,5 år i mellem? Jeg tænker den "store" kan rimelig meget på det tidspunkt. Selvfølgelig er det stadig hårdt, men den 2store" kan jo gå osv selv.

Ja det vil jeg mene. Et er at den store selvfølgelig kan nogle ting, men det er egentlig ikke det. Det er mere kvaliteten. Nærmer husker på og meget jeg kunne være der for Asta 100% hele tiden uden at skulle blive afbrudt i åhh mor skal lige give lillebror noget at spise eller en tør ble osv. Så får je dårlig samvittighed. Jeg ved godt at Anton ikke kender til andet end det han er i, men at jeg ved det kunne være anderledes synes jeg er hårdt.

Jeg rá ro ikke kunne forklare Anton at nu skal lillebror ligeglade mad, så vi må lege videre bagefter. Jeg har vitterligt forsøgt at tage ham så meget med i det hele som muligt, men det er ikke altid nok. Hvis han var 3 inden han blev storebror så havdehan fået al hans mig tid i den tid hvor det er allermest vigtigt. Han ville være mere uafhængig af mig og hans far, meget selvstændig, sprogligt udviklet og jamen bare en stor dreng. Der er jo kæmpe forskel på at være 1 2 eller 3 år.

Christina

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ja det vil jeg mene. Et er at den store selvfølgelig kan nogle ting, men det er egentlig ikke det. Det er mere kvaliteten. Nærmer husker på og meget jeg kunne være der for Asta 100% hele tiden uden at skulle blive afbrudt i åhh mor skal lige give lillebror noget at spise eller en tør ble osv. Så får je dårlig samvittighed. Jeg ved godt at Anton ikke kender til andet end det han er i, men at jeg ved det kunne være anderledes synes jeg er hårdt.

Jeg rá ro ikke kunne forklare Anton at nu skal lillebror ligeglade mad, så vi må lege videre bagefter. Jeg har vitterligt forsøgt at tage ham så meget med i det hele som muligt, men det er ikke altid nok. Hvis han var 3 inden han blev storebror så havdehan fået al hans mig tid i den tid hvor det er allermest vigtigt. Han ville være mere uafhængig af mig og hans far, meget selvstændig, sprogligt udviklet og jamen bare en stor dreng. Der er jo kæmpe forskel på at være 1 2 eller 3 år.

Christina

Nu har jeg jo 5 år mellem mine to børn og det har også sine udfordringer. Han har haft mig alene for længe og har svært ved at dele.

Jeg tror altid man støder ind i udfordringer hvadenten der er 2-4 eller 6 år mellem.

Men jeg er meget glad for at høre om dine erfaringer og vil klart tage det med i mine/vores vurderinger.

Men hvorfor i alverden skal det være så svært at planlægge et barn? Hvornår er det perfekte tidspunkt

Anmeld

25. april 2012

Valle81

Anonym skriver:

Nu har jeg jo 5 år mellem mine to børn og det har også sine udfordringer. Han har haft mig alene for længe og har svært ved at dele.

Jeg tror altid man støder ind i udfordringer hvadenten der er 2-4 eller 6 år mellem.

Men jeg er meget glad for at høre om dine erfaringer og vil klart tage det med i mine/vores vurderinger.

Men hvorfor i alverden skal det være så svært at planlægge et barn? Hvornår er det perfekte tidspunkt

Jamen der findes nok ikke altid det perfekte tidspunkt at få børn.:0) og der er udfordringer alle vegne.

Jeg har en datter som nu er 8, Hun var seks da første lillebror kom. Min mand har en dreng på nu 6 og han var 4 da lillebror kom. 7 9 13, så har vi ikke haft problemer. Et har været nemt og smertefrit. Der var vi er stødt ind i lidt er med riden. Min mand arbejder mandag til torsdag fra 0500-1900 og når jeg så har to små der er sultne og Asta der skal alle lektier og har brug for hjælp, så er det lidt på spidsen.

Men at få to tæt på hinanden går mest ud over de store også, de kan alt selv, så det er dem der ikke for så meget. Der er ikke altid tid til læsning og hygge inden sengetid, fordi den ene eller anen skriger og ikke vil putte og sådan:0)

Og så vi jeg sige at det er monster hårdt at være gravid og have en lille en. Der kan kke hviles når man er allermest træt osv:0)

Christina, som synes det er så svært at få ned på skrift:0)

Anmeld

25. april 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Kigger lige lidt med. Vi har en på 9 mdr og jeg drømmer om nummer to. Manden er lunken men hvis det skal være er vi begge enige om der ikke skal være 4½ år som der er mellem de to vi har. Lige nu snakker jeg mest om at hvis vi skal have en nummer 3 tager vi snakkem om et år, så er manden med på den, bliver der 2½-3 år imellem. Vil også godt lige ud på jobmarkedet og nyde min lille søn inden han skal være storebror og synes tit at når de kommer over de 2 år begynder de bedre at kunne takle der kommer en til. Men igen er alle børn jo forskellige. Min store havde bestemt ikke været klar som 2½ årig.

Men vi er jo som sagt ikke afklaret endnu, men snakker tit om det. Men er I klar tænker jeg da at jeres nummer to har en fin alder, der kan jo godt gå lidt tid også vil han være omkring 2 +/- når nummer 3 kommer og nummer et vil ikke være ældre end der stadig er grobund for et godt søskendforhold.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.