Arbejde ved siden af SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. april 2012

sne190810

Hejsa

Jeg er i tvivl om hvem jeg skal kontakte, eller hvad jeg skal gøre ift at jeg er begyndt at arbejde ved siden af min SU.

Det er omkring 1400 kr ekstra indtægt som mit bye arbejde giver mig.

Er det skat? Eller SU-styrelsen? Og hvordan og hvorledes gøres det?

Jeg modtager også boligsikring, der er vel også nogen som skal orienteres?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

sne190810

Slet ingen?

Anmeld

23. april 2012

mpr

sne190810 skriver:

Hejsa

Jeg er i tvivl om hvem jeg skal kontakte, eller hvad jeg skal gøre ift at jeg er begyndt at arbejde ved siden af min SU.

På forhånd tak

Mener det er skat du skal kontakte og så bliver oplysningerne vist sendt videre til su og du skal også ned og sige det med boligstøtten, de skal jo vide din fulde indkomst

Anmeld

24. april 2012

Chelle92

Man må tjene op til 50.000 kr om året når man er på SU, det var det jeg fik afvide af skolen jeg gik på.

Anmeld

24. april 2012

Mette.

sne190810 skriver:

Hejsa

På forhånd tak

Satsen for hvad du må tjene om året er omkring 90.000 kr. før skat. dog er satsen højere når du er forsørger - du kan se de præcise satser på su.dk

Med hensyn til skat bruger du nok dit fradrag på din su nu, og derfor skal du selvfølgelig betale skat af det, men det burde gå automatisk, mener jeg. Ellers prøv at ringe til skat. Su kan hvertfald ikke gøre noget ved det.

Du skal også ringe angående boligstøtte, da din sats nok bliver sat ned, nu dind indkomst er større, så skynd dig at få det gjort - jeg har selv prøvet at få en efterregning fra dem fordi jeg glemte det, og det er ikke så spændende at skulle betale tilbage. 

Anmeld

24. april 2012

Miss Church

Der bliver jo automatisk trukket skat af din indtægt, så dem skal du ikke kontakte.
På www.su.dk kan du se hvor meget du må tjene ved siden af din SU, men det kommer du næppe over, med 1400 kr i måneden. 

Så skal du kontakte borgerservice omkring boligstøtte, som skal reguleres. Ellers får du et smæk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.