Nu vi snakker om havregrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.517 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. april 2009

Stumpen

Jeg satte altid Mathilde havregrød i blød i køleskabet natten over, da hun var bette.. Nu er hun pludselig kommet på den ide at hun gerne vil have havregrød igen og det må hun da hjertens gerne, men har da glemt hvordan forholdene er når de bliver sat i blød???? Synes selv havregrøden bliver mere indbydende at spise på den måde..

Er det stadig 1 kop gryn og 2 kop vand?? Synes jo bare alt vand bliver "slugt"i løbet af natten...
Håber der enten sidder en nuværende havregrødsmor og læser dette indlæg eller en forhenværende havregrødsmor med bedre hukommelse end jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Tja jeg plejer ikke at sætte det i blød natten over. Det bliver bare smidt i microen og får 3-4 min Men forholdene lyder helt fint (jeg bruger bare mælk i stedet), og så kan du jo bare spæde til når du laver det

Anmeld

14. april 2009

Anja

Her er det bare en slat havregryn, vand så det dækker godt og så 2-3 min i microen .... kommer lidt mælk og en klat smør i inden det serveres.

Har altid været dårlig til at bruge opskrifter - det er lidt lige som regler - de skal brydes, hvis det er muligt

Anmeld

14. april 2009

LotteN

jeg tager også bare en slat havregrød, en slat mælk og en slat vand og så på blusset med det... og så smørklatten i bagefter...!

Anmeld

14. april 2009

saxa

LotteN skriver:

jeg tager også bare en slat havregrød, en slat mælk og en slat vand og så på blusset med det... og så smørklatten i bagefter...!

samme her - tager det lidt på slum.. dog gerne med noget revet frugt kogt sammen med - det nyder Yasmin.

Anmeld

14. april 2009

LotteN

saxi skriver:

samme her - tager det lidt på slum.. dog gerne med noget revet frugt kogt sammen med - det nyder Yasmin.

så du skærer feks. et æble og putter nogle stykker i og sætter det hele i kog eller hvordan?

Anmeld

14. april 2009

saxa

LotteN skriver:

så du skærer feks. et æble og putter nogle stykker i og sætter det hele i kog eller hvordan?

Ja lige præcis - det får sådan en dejlig frisk og sødlig smag. Det ryger lige ned.. Og Yasmin er helt tosset med det. Det er fast morgenmad herhjemme til hende.

Anmeld

15. april 2009

Miamaja

LotteN skriver:

ja saadan skal det da vaere! paa blussen med det - det i microen bliver ikke saa laekker en konsistens ellers

Anmeld

15. april 2009

Heidi B

Hey
Da vores spiste havregrød lavede vi det i en gryde med gryn og mælk, og lidt salt....
Vi havde altid hjemmelavet æblemos i køleskabet, så de fik æblemos og most banan i.... Og selvføglig em smørklat!!!

Nu spiser de henholdsvis havregryn med sukker, rosiner og mælk og havregryn blandet med mysli og med mælk på....

Heidi med Jeppe og Mikkel

Anmeld

15. april 2009

charlottekri

når jeg laver havregrød til min datter, bliver det lavet på 2 dl gryn, 2½ dl vand (du kan sikkert udskifte noget mælk) og jeg har med fordel kogt nogle bær sammen med. jeg laver det på komfuret og rører en smørklat i når jeg tager det af blusset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.