Ny gravid og i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. april 2012

Enirt

Jeg har lige fundet ud af i dag at jeg er gravid, hvilket jeg har ventet på i 4 mdr

Jeg har valgt at fortælle nærmeste familie det og meget tætte veninder det.

Det jeg er i tvivl om er at jeg pt er arbejdsløs, men i en virksomhedspraktik for en periode. Jeg regner med at skulle i endnu en virksomhedspraktik og hvem ved om der falder et vikar job af.
Skal jeg fortælle at jeg er gravid eller ej, skal lige siges at jeg arbejder inden for pædagogfaget.

Er der nogen derude der har erfaringer inden for området og evt. nogen der er ledere som har en holdning til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

morbibi

Enirt skriver:

Jeg har lige fundet ud af i dag at jeg er gravid, hvilket jeg har ventet på i 4 mdr

Det jeg er i tvivl om er at jeg pt er arbejdsløs, men i en virksomhedspraktik for en periode. Jeg regner med at skulle i endnu en virksomhedspraktik og hvem ved om der falder et vikar job af.
Skal jeg fortælle at jeg er gravid eller ej, skal lige siges at jeg arbejder inden for pædagogfaget.

Er der nogen derude der har erfaringer inden for området og evt. nogen der er ledere som har en holdning til det?

Min erfaring er, at fortælle alt fra start, så man ikke står og får en over næsen. Vær ærlig. Spørg eks din fagforening om, hvordan landet ligger og om regler etc etc - Og tillykke med graviditeten

Anmeld

23. april 2012

Enirt

morbibi skriver:

Min erfaring er, at fortælle alt fra start, så man ikke står og får en over næsen. Vær ærlig. Spørg eks din fagforening om, hvordan landet ligger og om regler etc etc - Og tillykke med graviditeten

Tak
Det er er nok også det jeg selv hælder til, men gider jo ikke skyde mig selv i foden og så slet ikke kunne få et job inden jeg går på barsel. der er jo stadig længe til.

Anmeld

23. april 2012

LilleChelle

Jeg fortalte mit arbejde det allerede da jeg var 6 uger henne. Ganske enkelt fordi jeg ikke ville belaste mig selv mere end nødvendigt. Og fordi de skulle have et svar på hvorfor der var nogle ting jeg sagde nej til nu, som jeg før havde gjort med det samme. 

Det er også i deres interesse at jeg holder så lang tid på arbejdet som muligt. 

Så jeg går ind for at man fortæller åbent og ærligt omkring det.

Anmeld

23. april 2012

Miss Church

Har ingen erfaringer med det, men TILLYKKE! 

Anmeld

23. april 2012

Fanny Holbech

Du har først pligt til at fortælle en evt. arbejdsgiver at du er gravid senest 3 måneder før forventet fødsel.

Det vil dog for de fleste være svært at skjule så længe.

Personligt ville jeg ikke fortælle det før efter 12. uge, da det er inden da at de fleste spontane aborter sker.

Anmeld

23. april 2012

Hyacinth

Enirt skriver:

Tillykke

Jeg ville enten vente til efter 12.uge(f.eks. efter nf) eller i hvert fald til jeg havde en vandrejournal(dette for at undgå en eventuel uretmæssig fyring)

Anmeld

23. april 2012

Kay

Hyacinth skriver:

Tillykke

Jeg ville enten vente til efter 12.uge(f.eks. efter nf) eller i hvert fald til jeg havde en vandrejournal(dette for at undgå en eventuel uretmæssig fyring)

Anmeld

23. april 2012

Nattøs

Hellere være ærlig end lyve :-) ærlighed kommer man længst med

Anmeld

23. april 2012

sommer1988

Enirt skriver:

Jeg ville også fortælle det. Jeg fik selv et vikarjob i en vuggestue da jeg var omkring 6 md henne, og de kunne self se maven med det samme Men man skal bare gøre klart, hvornår man vil gå på barsel osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.