lysninger i svangerskabsjournal, hvad betyder det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. april 2012

Stinmaj

Er der nogen der kan regne den ud? 

Jeg har fået et brev hvor der står: "På baggrund af lysninger i din svangerskabsjournal, udfyldt hos din praktiserende læge, vil vi gerne tilbyde dig og din partner en tid i vores ambulatorium. Der er reserveret tid i Svangreambulatoriet den bla bla bla til samtale med speciallæge"

Jeg skal melde min ankomst i ultralydsafsnittet. Jeg ved det ikke er nakkefoldsscanning, for det skal jeg til inden den dag. 

Hvad betyder på baggrund af lysninger i svangerskabsjournal? Skal jeg mon være bange for noget? Har i andre også fået sådan et brev. Det er kun 3 dage efter nakkefoldsscanning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Prøv at ringe og spørg din læge i morgen! Vh stine

Anmeld

23. april 2012

Madam Blå

Stinmaj skriver:

Jeg har fået et brev hvor der står: "På baggrund af lysninger i din svangerskabsjournal, udfyldt hos din praktiserende læge, vil vi gerne tilbyde dig og din partner en tid i vores ambulatorium. Der er reserveret tid i Svangreambulatoriet den bla bla bla til samtale med speciallæge"

Jeg skal melde min ankomst i ultralydsafsnittet. Jeg ved det ikke er nakkefoldsscanning, for det skal jeg til inden den dag. 

Hvad betyder på baggrund af lysninger i svangerskabsjournal? Skal jeg mon være bange for noget? Har i andre også fået sådan et brev. Det er kun 3 dage efter nakkefoldsscanning..

Mon ikke det er en fejl, og der skulle stå op-lysninger? Men prøv at ring og hør ad

Anmeld

23. april 2012

Rosengreen

Jeg har været det sådan en samtale da pga. en kompliceret fødsel første gang. Nu ved jeg ikke om du har født før?

Ellers kan det være andet som er skrevet i journalen som f.eks. sygdomme i familien?

Men prøv da og ring til lægen, så du får vished  

Anmeld

23. april 2012

Stinmaj

Madam Blå skriver:

Mon ikke det er en fejl, og der skulle stå op-lysninger? Men prøv at ring og hør ad

Jeg har faktisk netop overvejet om det var det der skulle have stået, OP-lysninger.. 

Slår man lysninger og svagerskabsjournal op på google kommer der intet, så det er nok OPlysninger. Ha ha hvor er jeg dog dum. 

Anmeld

24. april 2012

Madam Blå

Stinmaj skriver:

Jeg har faktisk netop overvejet om det var det der skulle have stået, OP-lysninger.. 

Slår man lysninger og svagerskabsjournal op på google kommer der intet, så det er nok OPlysninger. Ha ha hvor er jeg dog dum. 

Tror det er en fejl, fra deres side

Men synes sagtens du kan ringe, nu hvor du er blevet kaldt ind til en samtale, om du ikke ved hvad drejer sig om.

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Stinmaj skriver:

Lysninger er et meget gammelt ord som sjældent bruges mere.. Det er som andre har gættet oplysninger der menes 

Anmeld

24. april 2012

Camillos

Stinmaj skriver:

har du aborteret før ? jeg har nemlig fået et brev hvor der står at jeg inviteres til kontrol på svangre bla bla bla... når jeg er  i uge 16. ringede derop, og det er så fordi jeg har aborteret 4 gange før? 

en ekstra kontrol måske ..  

Anmeld

24. april 2012

Stinmaj

Tak for hjælpen alle

Jeg tror det handler om, at jeg tager antidepressiv, men det vidste jeg ikke, at de vidste. Eller også en tidligere abort...... kunne også godt være svaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.