I morgen er jeg 20+0.
Tidligere i min graviditet døjet jeg med meget ondt i lænnen/halebenet, når jeg havde gået i ca. 10 min. Det er gået over - eller rettere lad os sige, jeg er holdt med at gå i over 10 min af gangen.
Her de sidste 3-4 dage har jeg døjet meget med ondt i den nederste del af maven - lige omkring hoften.
Det gør ondt når jeg ligger mig ned, sætter mig op, går, drejer kroppen, bukker mig ned...tja alt der involvere vrid eller buk i den del af kroppen.
I morges gjorde det også ondt da jeg tømte blæren, altså samme sted som når jeg ellers bevægede mig.
Jeg har været inde og aflevere en urinprøve hos lægen, og efterfølgende ringet til hende for at finde ud af hvad der kunne skyldes smerten. Uden at undersøge mig videre, siger hun at mit urin viser ikke tegn på betændelse eller bakterier af nogen anden art.
Hun mener at det nok bare er ledbåndssmerter (legament smerter) - men alle jeg har snakket med siger at legament smerter føles lidt som menstruationssmerter og det vil jeg ikke ligefrem kalde de her smerter.
Jeg har valgt at blive hjemme fra job idag, fordi jeg har så ondt. Min læges råd er at spise nogle panodiler og ellers forholde mig så vidt muligt i ro. Det har jeg jo så gjort i dag, da jeg har været hjemme og har ligget i sofaen hele dagen, og jeg har stadig lige så ondt nu, som jeg havde i morges.
Min svigermor og en veninde siger at de synes umiddelbart mere det lyder som begyndende bækkenløsning, men hvordan ved jeg om det er det? Hvordan undersøger lægen om det er det?
Der er livlig bevægelse inde i maven, især i dag, hvor jeg har været meget rolig, har der været mange omgange "vågen bevægelse".
Der har ikke været noget blødning i forbindelse med smerten.
Jeg skal til MD scanning i morgen, kan jeg spørge dem om at kigge efter, om der er noget at se på scanningen?
Hvad gør jeg, når min læge er overbevist om at det "bare" er ledbåndssmerter uden overhovedet at have set mig.