Vuggestue og trivelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. april 2012

Moar2011

Godmorgen damer

Den 1marts startet storm i vuggestue med en indkøring indtil den 20april og det gik bare sååå godt , han var glad når vi aflevert ham og sku sige farvel og glad når jeg hentet ham.

MEN efter storm var hjemme i påskeferien fordi vi var i frankrig, har det ikk gået super godt storm græder når jeg går om morgen og når jeg henter ham kravler han straks over til mig og ville Op... Hvorfor lige pludselig den affærd ??? Han har været syg en til to dage i ugen siden påske ! 

når det er hans egen pædagoger der tager imod ham om morgen virker han glad nok men når det er nogen af de andre "fremmede@ pædagoger er han ked af det .. Ihh det skæær i mit hjerte storm er et præmatur barn (født 33+3)

Trives han ikk eller hvad gør jeg??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Mor010711

Min Isabella er lige startet og der har jeg jo talt med pædagogerne om hvordan det er bedst at gribe det an. Der har været et par børn der har været syge og derfor har været væk i kortere eller længere perioder. Pædagogerne har fortalt at det er helt normalt at der går noget tid før de falder rigtigt til igen. 

Jeg ville ikke være bekymret hvis jeg var dig. Med mindre det selvfølgelig er noget vedvarende. Og tror heller ikke det har noget at gøre med at han er for tidligt født. Eller hans trivsel for den sags skyld. 

Håber, både for mor og barn, at det går hurtigt over igen 

Skal måske lige sige at jeg ikke har noget erfaring på området, men bare mit bud 

Anmeld

23. april 2012

Moar2011

Mor010711 skriver:

Min Isabella er lige startet og der har jeg jo talt med pædagogerne om hvordan det er bedst at gribe det an. Der har været et par børn der har været syge og derfor har været væk i kortere eller længere perioder. Pædagogerne har fortalt at det er helt normalt at der går noget tid før de falder rigtigt til igen. 

Jeg ville ikke være bekymret hvis jeg var dig. Med mindre det selvfølgelig er noget vedvarende. Og tror heller ikke det har noget at gøre med at han er for tidligt født. Eller hans trivsel for den sags skyld. 

Håber, både for mor og barn, at det går hurtigt over igen 

Skal måske lige sige at jeg ikke har noget erfaring på området, men bare mit bud 

Taaak for dit svar

Prøver at sige til mig selv at det pga ferie og sygdom så han lige ska vende sig til omgivelserne igen  

Anmeld

23. april 2012

Kay

det er helt normalt at han reagere sådan efter at havde været længe væk

nogle børn kan havde det sådan stadig efter et år... hvor andre går det over efter et par måneder...

arbejder selv i en vuggestue og det er enormt hårdt i sommer perioden... fordi inden sommerferien køre vi et par børn ind... så skal de på ferie og vi må tit starte forefra når de kommer hjem igen... men sådan er spildets regler jo detsværer...

det skal nok gå over igen... bare giv ham noget mere tryghed og korte dage hvis det kan lade sig gøre

Anmeld

23. april 2012

Rsa

Babyklar skriver:

Godmorgen damer

Den 1marts startet storm i vuggestue med en indkøring indtil den 20april og det gik bare sååå godt , han var glad når vi aflevert ham og sku sige farvel og glad når jeg hentet ham.

MEN efter storm var hjemme i påskeferien fordi vi var i frankrig, har det ikk gået super godt storm græder når jeg går om morgen og når jeg henter ham kravler han straks over til mig og ville Op... Hvorfor lige pludselig den affærd ??? Han har været syg en til to dage i ugen siden påske ! 

når det er hans egen pædagoger der tager imod ham om morgen virker han glad nok men når det er nogen af de andre "fremmede@ pædagoger er han ked af det .. Ihh det skæær i mit hjerte storm er et præmatur barn (født 33+3)

Trives han ikk eller hvad gør jeg??

Det er ganske normalt og der vil kommer perioder, hvor han reagerer på at du går igen.... Bevidsthedengods de små udvides og der er perioder, hvor mor bare er den bedste.

Du skal altid huske på, at det handler ikke om, at han ikke trives i vuggestuen. Det handler kort og godt ikke om, hvad han skal hen til, men hvad han skal væk fra - dig... Og det er ganske normalt at han reagerer, især efter ferie,sygdom osv. Derfor gør det stadig ondt, at skulle forlade et grædende barn. Men kan du ikke ringe op i vuggestuen 10 minutter efter du er gået fra ham og høre hvordan han har det, hvis det giver dig ro? Oftest er de små allerede falde til ro et par minutter efter man træder ud af døren

Anmeld

23. april 2012

Moar2011

Kay skriver:

det er helt normalt at han reagere sådan efter at havde været længe væk

nogle børn kan havde det sådan stadig efter et år... hvor andre går det over efter et par måneder...

arbejder selv i en vuggestue og det er enormt hårdt i sommer perioden... fordi inden sommerferien køre vi et par børn ind... så skal de på ferie og vi må tit starte forefra når de kommer hjem igen... men sådan er spildets regler jo detsværer...

det skal nok gå over igen... bare giv ham noget mere tryghed og korte dage hvis det kan lade sig gøre

Pt kan jeg kun give ham dage der hedder fra 7.15 til 15.

det er smadder hårdt at se ham græde, og så bare være en led mor og gå det bryder jeg mig på ingen måde om - føler jeg svigter ham ..

Anmeld

23. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da vores datter startede i vs var det påske et par måneder efter, og hun blev også ked af det efter, at have væk i 10 dage. Pædagogerne sagde dengang, at de oplevede, at mange af børnene blev det efter en længere ferie.

Håber det går hurtigt over igen

Anmeld

23. april 2012

Kay

Babyklar skriver:

Pt kan jeg kun give ham dage der hedder fra 7.15 til 15.

det er smadder hårdt at se ham græde, og så bare være en led mor og gå det bryder jeg mig på ingen måde om - føler jeg svigter ham ..

du svigter ham ikke og er ikke led... det er en rutine han skal læge (igen) det skal nok komme

Anmeld

23. april 2012

Pigerne

Min datter(født 38+4) har gået i VG knap 1 år, hun har stadig dage, hvor hun græder når man går. Normalt er hun holdt igen, når hun ikke kan se en mere. Ved ikke om det samme er gældende med Storm? Hvis du er itvivl, så ring 5-10 min efter til VG. Det har jeg fået afvide at vi bare skulle gøre, det samme var gældende da min store datter(født 31+5) gik i DP.

Det med at de kommer en i møde, syntes jeg bare er skønt. Så er de i det mindtse stadig glad for en, også selvom at de har haft en lang dag.

Anmeld

23. april 2012

Kofoed.

Ved ikke om nogen har svaret det, men det er ganske normalt, at et barn på 9 måneder har den reaktion, altså græder når mor og far går, det er luge meget om barnet er vant til de andre, der er en fase de skal igennem alle sammen. Og så vidt jeg husker, svare han så ikke til en 9 måneders barn? (kan ikke huske hvad det hedder)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.