Nu igen, - bekymringer og spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. april 2012

celkt

som så ofte før, når min 6 årige datter kommer hjem oppe fra sin far, ringer han efter puttetid og fortæller om alle de problemer, han nu har oplevet denne gang. Det er så sjældent det er positivt.

Nå, men denne aften ringende han og fortalte at hun endnu en gang har bragt tissekone-problematikken på bane. Det skal forstås sådan at hun er meget opmærksom på at hun har en sådan en, og at hun godt ved at andre ikke skal røre ved den, f.eks. hendes bror, for det har vi fortalt dem når de har leget doktorlege i badekarret. Jeg for min del har altid forsøgt ikke at gøre det til en stort problem, bare sagt at det skal I altså lade være med, og så ikke mere. Men emma er bare så fokuseret på denne her del af sin anatomi i forbindelse med sine weekender deroppe, og min ex-mand mener at hun bevidst er begyndt at bruge det som våben, - "hvis jeg siger, at asbjørn har pillet på den, så får han ballade."

Jeg mener at min ex har overproblematiseret det hele, og at det er medvirkende til at vi er her idag, men under alle omstændigheder er det et stort problem. Han mener virkeligt at hun som 6-årig er bevidst om den magt det giver hende, hvis hun beskylder nogen for at have pillet ved hende. Jeg ved ikke hvor hun dog skulle have det fra, jeg mener, barnet er 6, ikke 13.

Ja, hun er meget bevidst om sine kønsorganer og hygger sig gevaldigt med håndbruseren, hvis hun kan få fat i den. Til det reagerer jeg ved at sige, at det er helt i orden, men at det er noget man gør alene med lukket dør, og det respekterer hun fint nok. Er hun mærkelig, fordi hun allerede nu er seksuelt 'bevidst'?? Jeg mener, hun syntes jo bare det føles lækkert, hun er jo slet ikke udviklet til andet og mere oppe i hovedet

Min ex bor i brønderslev, ( af alle kommuner!!) og har netop meldt ud i aften, at han ikke vil have hende op til sig i en periode, fordi han ikke tør. Hun var faldet i supermarkedet, og sad og græd, og da han så samlede hende op, og spurgte hvad der var sket, råbte hun åbenbart ud over hele butikken, at det gjorde ondt i hendes tissekone. Jeg kan da ikke sige, om hun kan have slået sine nedre dele, måske har hun. Men jeg ville da have sagt til hende, at det da var synd for hende, men at man stadigvæk ikke behøvedes at råbe ud over det hele. Men fordi han er hendes far, er han bange for at han får det offentliges bevågenhed fordi hun råber T-ordet i fuld offentlighed. Igen syntes jeg han overdriver, men på den anden side kan jeg godt forstå ham. Og det er jo ikke første episode af den slags. Asbjørn har også fået et notat i sin journal hos skolepsykologen, han var hos i en anden forbindelse, om at han havde fortalt at han havde rørt ved emmas tissekone. Det var så ikke det han mente, men det er det som skolepsykologen har skrevet ned. Og lets face it, det offentlige er temmeligt overhysteriske på dette område lige pt. Hvilket selvfølgeligt er fantastisk når det er i situationer, hvor der er et problem.

Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal forholde mig. Jeg tror egentligt det er meget godt at hun holder en pause, for de sidste tre gange jeg har skullet sætte hende på toget, har hun snakket om ondt i maven før hun skulle afsted, - men hvad skal jeg sige til barnet?!? Hun skal jo ikke det som en straf at han ikke vil se hende i nogle måneder.

Jeg vil lige tilføje at emma er MEGET intelligent for sin alder, og at jeg ikke har nogen mistanke om at hun på noget tidspunkt i sit er blevet udsat for noget upassende på det her område.

Aaaghh, - det er så svært. Når jeg ser på hende i hverdagen, ser jeg en normal, glad, velfungerende pige. Og den version jeg får oppe fra hendes far hver gang hun har været der, svarer bare slet ikke sammen med min opfattelse. Så bliver jeg bekymret over om jeg overser noget, og så bekymrer jeg mig grå hår i hovedet over det, over om det er adfærd provokeret af det hele deroppe, eller om jeg gør noget forkert. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op, for jeg kan ikke overskue det.

Kommentarer modtager MEGET gerne!! Måske er der nogen der kan komme med ting, jeg ikke selv kan se, jeg skal kikke efter....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Julemusen

Synes det er svært med sådan noget. Men ville bare give dig et og håber at det hele ordner sig. Men synes faren overreagere. 

Anmeld

23. april 2012

Masig

Nu er det ikke fordi jeg har erfaring med det på nogen måde og ved ikke så meget om det, men jeg synes det lyder lidt som om din x ikke rigtig ved hvordan han skal tackle jeres datters "seksualitet"... Som om han har lidt svært ved at acceptere at hun er blevet stor og nysgerrig på sin anatomi... Måske I skulle prøve at snakke om hvordan han skal tackle det og hvordan han evt skal tale med hende om det, eller reagere når hun begynder at tale om det....

Som jeg læser det lyder det som om han bare er helt lost mht hvordan han lige skal forholde sig til at hans lille pige er blevet så nysgerrig på det område....

Anmeld

23. april 2012

celkt

Masig skriver:

Nu er det ikke fordi jeg har erfaring med det på nogen måde og ved ikke så meget om det, men jeg synes det lyder lidt som om din x ikke rigtig ved hvordan han skal tackle jeres datters "seksualitet"... Som om han har lidt svært ved at acceptere at hun er blevet stor og nysgerrig på sin anatomi... Måske I skulle prøve at snakke om hvordan han skal tackle det og hvordan han evt skal tale med hende om det, eller reagere når hun begynder at tale om det....

Som jeg læser det lyder det som om han bare er helt lost mht hvordan han lige skal forholde sig til at hans lille pige er blevet så nysgerrig på det område....

tjaaa... han er lost omkring hende, men det det er gennemgående, - det er i hvert fald min opfattelse..

Ej, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har behov for at få en vurdering af en professionel som jeg samtidg kan snakke med, for det her er bare den sidste perle af problemer, som min ex mener vores datter har. Skolen tilbageviser dem alle, men ja, når man bare hele tiden bliver tvivlet på, sætter det sine spor. Så nu kontakter jeg altså skolepsykologen med henblik på en samtale og en evt. udredning. For at få at vide at min datter er helt normal forhåbentligt.

Anmeld

23. april 2012

Masig

tjaaa... han er lost omkring hende, men det det er gennemgående, - det er i hvert fald min opfattelse..

Ej, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har behov for at få en vurdering af en professionel som jeg samtidg kan snakke med, for det her er bare den sidste perle af problemer, som min ex mener vores datter har. Skolen tilbageviser dem alle, men ja, når man bare hele tiden bliver tvivlet på, sætter det sine spor. Så nu kontakter jeg altså skolepsykologen med henblik på en samtale og en evt. udredning. For at få at vide at min datter er helt normal forhåbentligt.

Lyder som en god ide.. Måske hun/han også har nogle ideer til hvordan du kan tackle problemet med din x....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.