LunaLykke skriver:
Det slog mig lige, at jeg har søgt plads til min datter fra 1. juni - det jo lige om lidt!! (okay, der er halvanden måned til, men som I ved, så FLYVER tiden jo med børn)
Anyways, der dukkede så nogle spørgsmål op i den forbindelse:
1: Hvornår, i forhold til den dato I havde ønsket, fik I svar/ledig plads?
2: Til jer der IKKE kunne lide dagplejemoren, hvad gjorde I, tog det lang tid at få en ny?
3: Hvor lang tid tog det at køre ind?
4: Hvordan ser jeres rutine ud om morgenen? Lige pt. er jeg jo på barsel, og der venter jeg altid med at gå i bad til hendes formiddagslur omkring kl. 10. Skal vi ud af døren inden da, sætter jeg hende i trip trapstolen ude på badeværelset imens jeg bader. Ingen af delene synes jeg umiddelbart er optimalt når jeg skal tilbage på arbejde!
5: Noget der bekymrer mig meget er alt det man går glip af når man ikke er sammen med sit barn hele dagen. Hvordan er det, at ens barn kommer hjem og pludselig kan noget nyt - og så er man gået glip af det?
Der dukker muligvis flere spørgsmål op, men har ikke flere lige nu. 
Jeg kan lige dele mine dp-erfaringier
1: Vi fik svar 1 måned inden hun skulle starte. Derefter var vi på besøg for at blive kendt med hende, og et møde sammen med en pedagog hjemme hos dpmoren.
2: Vi havde ønsket lige den dpmor, og var selvfølgelig meget tilfreds med hende
Hvis man ikke er tilfreds må man vel kontakte pladsanvisningen.
3: Va havde sat af en måned til inkøring, men Marie har elsket at være i dp fra dag 1.. men sådan er jo børn så forskellige. Den første dag var hun i dp i 3 timer uden mig, de næste dage 4 timer. Og ræsten af måneden var hun der 6 timer daglig, 4 dage i ugen.
4: Hos os leger Marie inde på badeværelset mens vi er i bad. Bagefter bliver hun vasket og puslet. Så spiser vi morgenmad og afsted til dp. Det tager 1 time fra vi står op til vi er ude af døren.. 
5: Det bekymret også mig, men det har slet ikke været noget problem. Det er bare fedt at de kommer hjem og lige pludselig siger vov vov.. selv om de måske har sagt det i dp tidligere, er det alligevel fedt når hun siger det første gang så du hører det....