Til jer med børn i dagpleje: har lige nogle spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2012

lycly

Det slog mig lige, at jeg har søgt plads til min datter fra 1. juni - det jo lige om lidt!! (okay, der er halvanden måned til, men som I ved, så FLYVER tiden jo med børn)

Anyways, der dukkede så nogle spørgsmål op i den forbindelse:

1: Hvornår, i forhold til den dato I havde ønsket, fik I svar/ledig plads?

2: Til jer der IKKE kunne lide dagplejemoren, hvad gjorde I, tog det lang tid at få en ny?

3: Hvor lang tid tog det at køre ind?

4: Hvordan ser jeres rutine ud om morgenen? Lige pt. er jeg jo på barsel, og der venter jeg altid med at gå i bad til hendes formiddagslur omkring kl. 10. Skal vi ud af døren inden da, sætter jeg hende i trip trapstolen ude på badeværelset imens jeg bader.  Ingen af delene synes jeg umiddelbart er optimalt når jeg skal tilbage på arbejde!

5: Noget der bekymrer mig meget er alt det man går glip af når man ikke er sammen med sit barn hele dagen. Hvordan er det, at ens barn kommer hjem og pludselig kan noget nyt - og så er man gået glip af det? 

Der dukker muligvis flere spørgsmål op, men har ikke flere lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Lone Jakobsen

hej hej.

nu er det godt nok omkring 2 år siden at Rasmus startede i dp. men vil prøve at svare alligevel:

1. jeg fik svar i god tid (måske en måned eller 2 før start) men da vi ikke ku bruge dagplejens åbningstider, gik der meget lang tid før de fandt den rigtige til os.

2, har aldrig prøvet det

3. det tog ca 14 dage

4. jeg gik aldrig i bad om morgenen. Rasmus blev vækket efter jeg havde spist morgenmad. han fik tøj på og blev kørt ned til dp. hvor han fik morgenmad (jeg mødte tidligt hver dag)

5. det har også altid været svært for mig. og nu hvor min yngste begynder i børnehave, er jeg spændt på hvordan det vil være. man vænner sig dog til at sige farvel til børnene, og nyder den glæde de viser når man henter dem igen

Anmeld

22. april 2012

MorEllen

LunaLykke skriver:

Det slog mig lige, at jeg har søgt plads til min datter fra 1. juni - det jo lige om lidt!! (okay, der er halvanden måned til, men som I ved, så FLYVER tiden jo med børn)

2: Til jer der IKKE kunne lide dagplejemoren, hvad gjorde I, tog det lang tid at få en ny?

4: Hvordan ser jeres rutine ud om morgenen? Lige pt. er jeg jo på barsel, og der venter jeg altid med at gå i bad til hendes formiddagslur omkring kl. 10. Skal vi ud af døren inden da, sætter jeg hende i trip trapstolen ude på badeværelset imens jeg bader.  Ingen af delene synes jeg umiddelbart er optimalt når jeg skal tilbage på arbejde!

5: Noget der bekymrer mig meget er alt det man går glip af når man ikke er sammen med sit barn hele dagen. Hvordan er det, at ens barn kommer hjem og pludselig kan noget nyt - og så er man gået glip af det? 

Jeg kan lige dele mine dp-erfaringier

1: Vi fik svar 1 måned inden hun skulle starte. Derefter var vi på besøg for at blive kendt med hende, og et møde sammen med en pedagog hjemme hos dpmoren.

2: Vi havde ønsket lige den dpmor, og var selvfølgelig meget tilfreds med hende Hvis man ikke er tilfreds må man vel kontakte pladsanvisningen.

3: Va havde sat af en måned til inkøring, men Marie har elsket at være i dp fra dag 1.. men sådan er jo børn så forskellige. Den første dag var hun i dp i 3 timer uden mig, de næste dage 4 timer. Og ræsten af måneden var hun der 6 timer daglig, 4 dage i ugen.

4: Hos os leger Marie inde på badeværelset mens vi er i bad. Bagefter bliver hun vasket og puslet. Så spiser vi morgenmad og afsted til dp. Det tager 1 time  fra vi står op til vi er ude af døren..

5: Det bekymret også mig, men det har slet ikke været noget problem. Det er bare fedt at de kommer hjem og lige pludselig siger vov vov.. selv om de måske har sagt det i dp tidligere, er det alligevel fedt når hun siger det første gang så du hører det....

Anmeld

22. april 2012

snefnug

LunaLykke skriver:

Jeg skal svare på det jeg kan

1. ca. 1 uge før, havde rykket den for svar en måned i forvejen

2. har ikke prøvet

3. 1½ dag, havde sat 14 dag af til det, men det var slet ikke nødvendigt

4. Jeg går aldrig i bad om morgen så ikke noget problem

5. Ja man midste nogle ting, og det gør man resten af deres liv, sådan er det bare, men vi var heldig med at sådan noget som at gå første gang og første ord skete der hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.