Vilas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

lycly

Jeg synes det bør staves Villads. Jeg er slet ikke til de der alternative stavemåder man selv finder på I øvrigt, når jeg læser Vilas så udtaler jeg det Viiiilas, fordi der kun er et "L".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LunaLykke skriver:

Jeg synes det bør staves Villads. Jeg er slet ikke til de der alternative stavemåder man selv finder på I øvrigt, når jeg læser Vilas så udtaler jeg det Viiiilas, fordi der kun er et "L".

Helt enig. Vilas må udtales med langt i. 

Anmeld

22. april 2012

Pigent

DitteMarie skriver:

Hjælp....er det okay at kalde sønnen Vilas, hvad synes I?

Jeg har stemt Nej 

Jeg synes det skal staves Villads.

Anmeld

22. april 2012

Chevro

Vores søn kommer til at hedde Villads, da jeg synes det er mest rigtigt :-) og fordi jeg personligt synes det er den flotteste måde, og den der giver mest mening for mig. Når folk skal skrive det osv.

Men heldigvis bestemmer folk selv hvad de vil kalde deres børn, og hvis det er et godkendt navn - er det jo kun jer selv der kan bestemme det ;-) - gør det i føler er rigtigt.

Anmeld

22. april 2012

SjeBets

har stemt ja, men det er jo heller ikk det samme navn, som andre pointere så har Vilas med ET l en langt vokal, da to konsonanter forkorter vokalen. som i Villads.. D´et må man selv om synes jeg. 

Anmeld

22. april 2012

Chevro

- man skal ikke spørge andre på det punkt. Det er forældrenes beslutning! ;-) folk har altid 147 meninger, og ingen stemmer overens. Hehe

Anmeld

22. april 2012

EKBJ

DitteMarie skriver:

Hjælp....er det okay at kalde sønnen Vilas, hvad synes I?

Synes jeg sagtens man kan hvis det skal udtales Vilas og ikke som Viiiiiillads! :-) 

Anmeld

22. april 2012

DitteMarie

Tak for de mange svar, havde ikke tænkt at det er to forskellige navne, det har I nok ret i, navnet er skam godkendt. Det er sådan at jeg har besluttet mig for at sønnens navn skal være på 5 bogstaver ( have 2 stavelser og indeholde et I).  

Anmeld

22. april 2012

emsaroto

Jeg synes navnet kommer til at se ufærdigt ud :s

Men i bestemmer ...
Det er trods alt jeres barn.  

Anmeld

22. april 2012

Fenja09

Ja, selvfølgelig er det ok, hvis i synes bedst om den stavemåde, dog kan jeg bedre lide Villads. Man ligger også "trykket" på en anden måde når det staves Vilas fremfor Villads.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.