Navlestrengen er faldet af, hva nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.835 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. april 2012

christinak

Navlestrengen på vores søn er faldet af, han er 5 døgn gammel idag og vi fik af vide inde på barsels klinikken at vi gerne måtte dække den til med bleen, har jeg så også gjort men bare sørget for at der var luft mellem bleen og navlestrengen.

Nu er den så faldet af og det er slimet og grøn neden under og lugter lidt grimt er det normalt og må det stadig gerne dækkes til af bleen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

HeidiØ

christinak skriver:

Navlestrengen på vores søn er faldet af, han er 5 døgn gammel idag og vi fik af vide inde på barsels klinikken at vi gerne måtte dække den til med bleen, har jeg så også gjort men bare sørget for at der var luft mellem bleen og navlestrengen.

Nu er den så faldet af og det er slimet og grøn neden under og lugter lidt grimt er det normalt og må det stadig gerne dækkes til af bleen? 

Det lugter VANVITTIGT grimt ja!.. altså Williams var ikke grøn, men lidt sort i det, men stadig ret slimet. I skal sørge for at holde det godt rent, giv ham evt et bad. Men pas på ik at gnuppe for meget Bare det er rent, så går der ikke betændelse i det. Bleen dækker, ja, den går jo højt op Og han får jo luft hver gang i skifter!

Det var det min SP sagde ihvertfald! Men FØJ den stank! Ren lykke når den endelig falder af!

Anmeld

22. april 2012

MorDk

Vores dreng hans navlestump faldt også af ved 4 . døgn og vi havde samme problem med grønligt snask der lugtede. Vi gik til lægen og han duppede det med noget zinkliniment. Det virker udtørrende... og dagen efter så det ganske fint ud ... Så det kan anbefales.

Anmeld

22. april 2012

Clisolka

Hmm vi fik at vide for 1½ år siden at vi ikke måtte dække navlen til med bleen. Jeg syntes ikke om at du skriver, at det er slimet og grønt 

Og ja, lugten er ikke rar 

Anmeld

22. april 2012

MariaKyedDK

christinak skriver:

det er helt normalt, kan os godt huske den forfærdelige stank fra navlestrengen ... hihi -

Anmeld

22. april 2012

MorDk

Det gode ved at få det duppet med zinklinement er at det udtørre og man risikerer ikke der går en slem infektion i... Men prøv at høre lægen...

Anmeld

22. april 2012

Pige2009

christinak skriver:

Bad navlen i sæbevand et par gange om dagen - jeg gjorde det morgen middag og aften, så holdes det rent og pænt og mindsker de voldsomme lugtgener 

Anmeld

22. april 2012

Frk-Lotusblomst

Nej har du født. Stort tillykke. - Det må jeg have misset..

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål. Ville blot ønske tillykke.

Anmeld

23. april 2012

Tona

christinak skriver:

Ja, det STINKER hæsligt! Virkelig slemt

Dog syntes jeg at du skal få det set efter når jeg læser at det er grønt og slimet efter at navlestrengen er faldet af

Anmeld

23. april 2012

Gaia

Mener ikke det bør lugte for meget. Men lidt gør det jo altid. At det er grønt ville jeg lige få tjekket ved lægen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.