14+5 bekymret:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. april 2012

Ønskebarnet12

Hej søde tøser! Jeg har haft op og nedture i de her dage, fordi jeg har haft en del kvalme, jeg havde lige fået appetiten igen i uge 12 men mistede den ret hurtigt! Jeg har kun haft lyst til usunde ting, så som mars is, kajol lakrids, Hvidt og grov brød med smør og scoones, jeg har spist til frokost det meste pasta med masser af salat og ellers kebab i pitabrød ellers har jeg ikke spist noget. Jeg spiser engang imellem grønne ærter, banan, æbler, vindruer .. Har lyst til vandmelon men det værste er at her på det sidste har vi været så uheldig at når vi har åbnet den, så den enden rådden eller slasket :-p 

Jeg har ikke haft lyst til almindelig vand så meget men drak det kun når jeg sku have pillerne ned eller jeg var overdrevet tørstig! Ellers har jeg drukket appelsin og æble juice og engang imellem sodavand:-( 

Jeg føler mig så dårlig som mor lige nu! Vil så gerne have noget ordentligt ned men jeg får kvalme bare ved tanken om varm mad! 

Jeg har kastet op et par gange, og har en del udflyd! 

Min mave er ikke vokset spor og jeg er begyndt at blive alvorligt bekymret:-( plz hjælp mig! 

Jeg har det så skidt!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

MortilCilas

Det med usunde ting, jeg spiste også en del usundt, og drak meget sodavand. Men spiste så en del isterninger da jeg ikke kunne drikke noget uden en masse af dem, om det var vand, saft eller sodavand.

Det med maven, nogle maver kommer hurtigt og andre først når de er halvvejs.

Den med kvalmen havde jeg også, det er ikke spor sjovt men du kan få alminox i mod det, ellers spørger dig til råds på apoteket, læge eller jm

Anmeld

21. april 2012

Kay

du skal ik føle dig som en dårlig mor... det vigtigeste er at du spiser noget... og når du har det skidt skal du spise det du kan  om så det er snask eller frugt eller hvad det er...

de første par måneder levede jeg af ristet brød og frugt... og intet andet... havde det så skidt... men sådan er det nogle gange...

med hensyn til melonerne... kender du trikket med at banke på dem?? sådan som om du blødt banker på en dør... så kan du høre om de lyder gode man kan dog ikke gardere sig imod om de er vannede

jeg spiser rigtig meget melon og jordbær... og har også haft en orvergang med kebab... hvor det bare var det eneste jeg havde lyst til... det gik over efter et par uger

at maven ik er vokset endnu er meget normalt... det er meget forskelligt fra person til person hvor hurtigt maven vokser

Anmeld

21. april 2012

TeamRocket

I min første graviditet kastede jeg op nærmest op hver dag fra dag 1 til uge 20. Og jeg levede kun af 'lækre' ting som kolde pizzasnegle, røde æbler og studenterbrød fra netto og iskold skummemælk fordi jeg simpelthen ikke kunne få 'almindelig' mad ned. Og min læge sagde altså at jeg først og fremmest bare skulle få noget ned lige meget hvad det var, og så kunne jeg gradvist 'vende' min mave til at spise sundt når jeg begyndte at kunne holde maden nede. Så tror ikke du behøver bekymre dig helt vildt. Ikke dermed sagt sukker er uskadeligt for der er jo grund til det frarådes, men du er ikke en dårlig kommende mor.

Anmeld

21. april 2012

Blirnokaldrigfru

Åh de tanker med maden, kommer og går også her! Nogle perioder spiser jeg rugbrød flere gange om dagen, og salater til aften, andre perioder spiser jeg kager, chips og pommes frites :/ det helt normalt, at det svinger hvad man har lyst til , ög vi har vidst alle haft en usund periode i løbet af graviditeten? Så tror ikke du skal tænke så nøje over det - baby tager jo først, så h*n får det h*n vil have og har brug for

Anmeld

21. april 2012

Flowers

Ønskebarnet12 skriver:

Hej søde tøser! Jeg har haft op og nedture i de her dage, fordi jeg har haft en del kvalme, jeg havde lige fået appetiten igen i uge 12 men mistede den ret hurtigt! Jeg har kun haft lyst til usunde ting, så som mars is, kajol lakrids, Hvidt og grov brød med smør og scoones, jeg har spist til frokost det meste pasta med masser af salat og ellers kebab i pitabrød ellers har jeg ikke spist noget. Jeg spiser engang imellem grønne ærter, banan, æbler, vindruer .. Har lyst til vandmelon men det værste er at her på det sidste har vi været så uheldig at når vi har åbnet den, så den enden rådden eller slasket :-p 

Jeg har ikke haft lyst til almindelig vand så meget men drak det kun når jeg sku have pillerne ned eller jeg var overdrevet tørstig! Ellers har jeg drukket appelsin og æble juice og engang imellem sodavand:-( 

Jeg føler mig så dårlig som mor lige nu! Vil så gerne have noget ordentligt ned men jeg får kvalme bare ved tanken om varm mad! 

Jeg har kastet op et par gange, og har en del udflyd! 

Min mave er ikke vokset spor og jeg er begyndt at blive alvorligt bekymret:-( plz hjælp mig! 

Jeg har det så skidt!! 

Åh jdg ved hvordan du har det. jeg er kun uge 8, men plejer at spise sundt og dyrke motion. Nu ligger jeg på langs det meste, fordi jeg er sååå dårlig, og spiser oftest junk, specielt til aftensmad, da den er helt gal der med kvalmen og utilpasheden.. Som de andre siger, er det vist godt, når bare man får noget ned, selvom det er træls.

Anmeld

21. april 2012

crille

Bakker helt sikkert op... Det kan være svært at styre, men du må ikek føle dig som en dårlig mor. Some ne anden skriver:Baby tager først. H*n skal nok få det der er behov for, bare du får spist Du tænker over det og det gør dig jo lige præcis til en rigtig opmærksom mor. Er sikker på det nok skal gå over og i øvrigt så tror jeg ikke på at man behøves at lever anderledes end man gør ellers.. og der kan jeg kun svare for mig selv, men der har jeg da helt sikekrt også sundere perioder og mindre sunde perioder  

Anmeld

22. april 2012

Ønskebarnet12

TaK allesammen for jeres tålmodighed og svar:-) jeg synes her til morgen jeg kan mærke lidt kildene der hvor babyen skal være, men det er vel lidt for tidligt at kunne mærke noget, jeg prøver st spise noget, jeg har såvanvittig lyst til vandmelon :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.