D-vitamin mangel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. april 2012

Nenus

Hej tøser

Jeg fik taget nogle blodprøver hos doktormanden den anden dag, og fik i dag svar på mail. Han skrev, at jeg har meget lavt d-vitamin i blodet, så jeg skal i gang med nogle piller.

- Grunden til at jeg gik til læge til at starte med, er fordi jeg har fået såå mange syge smerter i ben/knæer/arme/nakke/skuldre/lyske..

Jeg læser så nu, at det simpelthen er pga. det med d-vitaminen at jeg har fået de smerter jeg nu har.

Ville egentlig bare høre om der er andre der har prøvet det samme? Og hvordan var jeres forløb med det?

Mvh. Nena

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Kofoed.

Ved ikke hvor meget du har fået afvide, men ens d vitamin tal skal være på 85.

Tilbage i december var jeg en omvandrende zombi, mit d vitamin tal var 7, tog 85 mg dagligt i 3 måneder, i dag skal jeg stadig tage 20 mg. Anastasia har også haft tydelige tegn på d vitamin mangel, men man vil ikke teste så små børn, hun for bare dobbelt d dråber og det har virkelig hjulpet.

Mine tegn var, sindsyg meget træthed, det var somom jeg havde født hver eneste nat og så skal man lige holde sig vågen i 16 timer, det var umuligt, jeg sov mere end Anastasia og hun var altså 3 måneder dengang, ikke en alder man er meget oppe. Derudover sov mine hænder og ben meget, muskelsmerter og svimlehed.

Min sygeplejeske (skulle have p sprøjte) troede ikke på jeg var så træt, men hun blev meget stille da resultattet kom hjem, det var det laveste tal hun nogensinde har oplevet.

Forresten, blodprocent og d vitamin hænger tit sammen, så måske den også skulle tjekkes?

Anmeld

21. april 2012

Tona

Nenus skriver:

Hej tøser

Jeg fik taget nogle blodprøver hos doktormanden den anden dag, og fik i dag svar på mail. Han skrev, at jeg har meget lavt d-vitamin i blodet, så jeg skal i gang med nogle piller.

- Grunden til at jeg gik til læge til at starte med, er fordi jeg har fået såå mange syge smerter i ben/knæer/arme/nakke/skuldre/lyske..

Jeg læser så nu, at det simpelthen er pga. det med d-vitaminen at jeg har fået de smerter jeg nu har.

Ville egentlig bare høre om der er andre der har prøvet det samme? Og hvordan var jeres forløb med det?

Mvh. Nena

Ja jeg har prøvet det også. Det er en hæslig ting at opleve. Jeg syntes at jeg havde rigtig mange slemme symptomer pga det.

Den gode nyhed er at når du først får d-vitamin ind i de mængder du har brug for så mærker du forbedringen lyn-hurtigt og kommer til at føle dig som et nyt menneske på ingen tid. Det eneste du har at gøre er at blive ved med at spise d-vitamin tilskud resten af det liv, så mærker du ikke mere til at du har haft d-vitamin mangel. Men stopper du med pillerne er du tilbage i suppedasen igen.

Jeg spiser "D-pearls 38 ug" og dem kan jeg varmt anbefale. De fås bla i Matas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.