Jeg var til kontrol hos lægen igår, og første chok var at jeg har taget 6-7kg på, på 14dage..
Så tog vi blodtryk som lå på 180/130 - altså tårnhøjt.. Og for at det ikke skal være løgn var jeg om morgenen vågnet op med snurren i benene, og da jeg svang dem ud over sengekantet, havde jeg bare de mest hævede fødder jeg nogensinde har set.. Sygeplejesken konstaterede også at jeg havde enormt meget vand i benenen.. Desuden har jeg haft hovedpine den seneste uges tid (troede dog det skyldtes min forkølelse og kraftige hoste) og så har jeg kastet op (hvilket hosten også har fået skylden for) Eneste jeg ikke havde var protein i urinen, men det er jo så også en ret vigttig faktor - så
for det ikke er svangerskabsforgiftning..
Jeg havde desuden ikke mærket særlig meget liv fra ham Junior, så aftalen blev at jeg skal ind til lægen igen på mandag, og så tage hjem og ligge mig og hvis jeg ikke mærkede ham, så skulle jeg ringe til fødegangen med henblik på at få kørt en strimmel..
Og nej, ingen liv, gav ham ellers en helt time til at give sig til kende.. Så ind på fødegangen, og nej han er ikke super aktiv, men han har det fint og ligger bare og hygger sig.. Pyha heldigvis.. Kun hans plus var noget højt, men faldt i den halve time jeg lå der inde og hørte på en larmende fødende kvinde..
Mit blodtryk faldt heldigvis også, så nu skal jeg bare lige have gjort noget ved det her skide væske i benene..
Sikke en øv dag igår - idag ligger jeg hjemme med fødderne oppe og venepumper..
Anmeld