Ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

232 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. april 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er rigtig meget i tvivl om, hvornår ægløsningen er.

Nogle siger det er 14 dage inden menstruation, og andre siger det er 14 dage efter første menstruations dag.

Hvis man nu har uregelmæssig mens., er det så ikke forskelligt hvornår man har ægløsning, hvis ja, hvornår er det så ca.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

metski83

Anonym skriver:

Hej.

Nogle siger det er 14 dage inden menstruation, og andre siger det er 14 dage efter første menstruations dag.

Hvis man nu har uregelmæssig mens., er det så ikke forskelligt hvornår man har ægløsning, hvis ja, hvornår er det så ca.?

Jo det kan godt være forskelligt. Min ÆL ligger omkring 18/19 dagen, hvor dag 1 er den dag mens starter. 

Du kan finde ud hver måned hvornår du har ÆL ved hjælp af ÆL test. 

De er billigst at købe på nettet. 

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Tak

Jeg plejer som regel også at mærke det. Men det er vist noget forskelligt hvilken dag det er

Anmeld

20. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Hej.

En hovedregel er 14 dage FØR menstruationen, rent biologisk set skal der nemlig være en passende lutealfaselængde, før en levedygtig graviditet kan vokse - men det vil også sige, at du sagtens kan have ægløsning på 16. eller 18. dagen, og så er det optimalt, hvis din cykluslængde er hhv. 30 eller 32 dage - hovedparten af kvinder har ægløsning på 12.-16. dagen før forventet menstruation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.