Sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

865 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. april 2012

Miss BananaHammock

Hej Piger

Jeg er blevet gravid vha. reagensglas - og pga. overstimulering må jeg ikke hoppe og løbe, da det kan resultere i at mine æggeleder slår knuder på sig selv. 

Mit arbejde består af 10timers fysik aktivitet hvor jeg laver ting som yoga, dans og også hop og løb. Jeg har prøvet at skære ned på mine aktive timer og så kun holde ved mine yoga timer. Idag snakkede jeg så med min chef, og for at kunne overholde budgetterne kan jeg ikke bare få afløser på min undervisning, da det så koster os mere end planlagt. Jeg har idag ringet til min læge og fået en tid på mandag og håber på en eller anden form for sygemelding. Andre der har stået i samme situation?

Og hvordan er det ellers resten af graviditeten? For jeg satser jo ikke på at få bækkenløsning etc. men jeg vil da helt sikkert være begrænset i hvad jeg kan og ikke kan jo længere jeg kommer hen. Men kan man få sygemelding bare fordi man er normal gravid - og ens arbejde er fysisk hårdt?

Har det SÅ skidt med at være i klemme fordi jeg har et fysisk aktivitet job. Min chef har været så forstående med vores behandling, og jeg kan jo godt forstå at bugdetterne skal holdes. Men så siger han at vi jo havde regnet med at jeg kunne fortsætte mit job selvom jeg er gravid. Er det fordi han er mand og ikke far, at han ikke forstå at man som gravid ikke kan det man ellers kan? Pyhhh... jeg stresser godt nok lidt over det, og det er jo ikke godt for baby! 

Vil bare ikke risikere noget som helst når det nu har taget så længe om at få opfyldt vores drøm om et barn! 

Beklager det blev så langt - men vil meget gerne høre hvad jeres erfaringer med sygemeldinger er. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

serinasmor

Jeg bled selv sygemeldt fra mit 6timeromugen-rengøringsjob i  uge 30 (måske)fordi der var ALT for mange trapper ... Jeg fik plukkeveer KONSTANT når jeg var på arbejde ..

Jeg anede ikke at man ikke må lave fysisk aktivitet i starten hvis man er i behandling .. da jeg var nygravid arbejdede jeg i ALDI med mange tunge løft UDEN problemer overhovedet ..

Anmeld

19. april 2012

tarkoflen

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe med erfaringer, men da vi var til møde på Skejby, fik jeg flere gange at vide, at det hed ingen fysisk hård træning de første 4 måneder, men det kan selvfølgelig være anderledes, når du er så vant til det

Jeg har en veninde der blev overstimuleret og mener at hun havde det meget bedre efter ca. 6-8 uger...

Har du snakket med dem, der hvor I har fået hjælp?

Håber snart du får det bedre, og måske du kan få en deltidssygemelding, så du kan passe de timer du kan, og din arbejdsgiver for sygedagpenge for resten?

Held og lykke med det hele, og bare tænk på, at guldet i din mave er det vigtigste, så må job vente

Anmeld

19. april 2012

Miss BananaHammock

serinasmor skriver:

Jeg bled selv sygemeldt fra mit 6timeromugen-rengøringsjob i  uge 30 (måske)fordi der var ALT for mange trapper ... Jeg fik plukkeveer KONSTANT når jeg var på arbejde ..

Jeg anede ikke at man ikke må lave fysisk aktivitet i starten hvis man er i behandling .. da jeg var nygravid arbejdede jeg i ALDI med mange tunge løft UDEN problemer overhovedet ..

Det er vist også kun pga. overstimuleringen. Mine æggestokkke er meget tunge stadig og derfor er det ikke godt med fysisk aktivitet i den art hvor man hopper og løber. 

Anmeld

19. april 2012

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe med erfaringer, men da vi var til møde på Skejby, fik jeg flere gange at vide, at det hed ingen fysisk hård træning de første 4 måneder, men det kan selvfølgelig være anderledes, når du er så vant til det

Jeg har en veninde der blev overstimuleret og mener at hun havde det meget bedre efter ca. 6-8 uger...

Har du snakket med dem, der hvor I har fået hjælp?

Håber snart du får det bedre, og måske du kan få en deltidssygemelding, så du kan passe de timer du kan, og din arbejdsgiver for sygedagpenge for resten?

Held og lykke med det hele, og bare tænk på, at guldet i din mave er det vigtigste, så må job vente

Ja snakkede med dem på klinikken og de sagde at jeg ikke måtte, og hvis min arbejdsplads ikke kunne forstå det, skulle jeg kontakte min egen læge med henblik på en sygemelding. Jeg har bare haft så meget kontakt med dem p klinikken, at det føleles underligt pludselig at skal sætte en ny læge ind i min situation. 

Jo jeg går også efter en deltidsygemelding. Jeg ville få kriller af at være hjemme - især når det kun er når jeg er fysisk aktiv at jeg har problemer og ikke når jeg laver mine stille siddende opgaver. Kan bare mærke at jeg bliver lidt hormonella og stresset over at skulle til at døje med endnu mere, efter at have gået i 2 måneder og kæmpet med at skulle igennem ivf forsøget som var ekstra hårdt denne gang. 

Anmeld

19. april 2012

tarkoflen

Miss BananaHammock skriver:

Ja snakkede med dem på klinikken og de sagde at jeg ikke måtte, og hvis min arbejdsplads ikke kunne forstå det, skulle jeg kontakte min egen læge med henblik på en sygemelding. Jeg har bare haft så meget kontakt med dem p klinikken, at det føleles underligt pludselig at skal sætte en ny læge ind i min situation. 

Jo jeg går også efter en deltidsygemelding. Jeg ville få kriller af at være hjemme - især når det kun er når jeg er fysisk aktiv at jeg har problemer og ikke når jeg laver mine stille siddende opgaver. Kan bare mærke at jeg bliver lidt hormonella og stresset over at skulle til at døje med endnu mere, efter at have gået i 2 måneder og kæmpet med at skulle igennem ivf forsøget som var ekstra hårdt denne gang. 

for en deltidssygemelding til dig så og håber at overstimuleringen snart er ovre igen, så du kan få lov til at gøre det du har lyst til

Anmeld

19. april 2012

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

for en deltidssygemelding til dig så og håber at overstimuleringen snart er ovre igen, så du kan få lov til at gøre det du har lyst til

takkk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.