Erfaringer søges fra kvinde til gravid kvinde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.210 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. april 2009

baby2010

Hejsa alle som har været gravide!

Har I lyst til at fortælle om forløbet fra I besluttede jer for at prøve at blive gravide og frem til I vidste at I var det?

Jeg kunne godt tænke mig at få svar på følgende:

1. Hvor lang tid gik det fra I smed piller til I blev gravide? (hvornår fik i normal cyklus?)
2. Hvor tit dyrkede I sex med kæresten i den tid I prøvede? (var det forskel på ÆL tiden og resten af tiden?)
3. Hvornår kunne I mærke, at I var gravide - og hvordan føltes det?
4. Hvor tæt på mens. havde i positiv test?

Ved godt det er mange spørgsmål, men det kunne bare være så dejligt, hvis nogen gad at svare. Der er mange fortællinger herinde, men jeg mangler ligesom en fornemmelse for "forløbet" rent tidsmæssigt...

På forhånd 1000 tak og til jer som gider svare!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2009

LotteGabriella

Hej med dig
Her er lidt svar på dine spm.:

ad 1) der gik 1,5 måned fra jeg fik fjernet min p-stav til jeg blev gravid. Den normale cyklus kom tilbage ca. 6 måneder efter fødslen.

ad 2) Vi dyrkede sex på normal vis, altså ligesom inden vi ville ha' børn, gennemsnitligt 4 gange om ugen.....men KUN når vi havde lyst, ikke noget planlagt mv.

ad 3) Jeg kunne mærke at jeg var gravid da jeg var ca. 8 uger henne, da jeg begyndte at kaste op og få kvalme

ad 4) Den kan jo være positiv allerede dagen efter du burde ha' haft mens, men jeg var vidst ca. 1 uge over tid da jeg tog testen.

Håber at det kunne hjælpe dig lidt, men husk nu at det er meget individuelt hvordan ens krop reagerer, så tingene kan være meget anderledes for dig

Anmeld

13. april 2009

Diana...

1. Hvor lang tid gik det fra I smed piller til I blev gravide? (hvornår fik i normal cyklus?) Jeg har aldrig brugt nogen form for prævention har bare altid passet på, men da vi besluttet os gik der 3 måneder så var jeg gravid

2. Hvor tit dyrkede I sex med kæresten i den tid I prøvede? (var det forskel på ÆL tiden og resten af tiden?) Uhh vi ELSKER begge sex så det havet vi tit, hver dag og nogen gange flere gange om dagen og der var ikke forskel på da vi prøvet og ikke prøvet.

3. Hvornår kunne I mærke, at I var gravide - og hvordan føltes det? Da jeg var 4 uger henne fik jeg ømme bryster da jeg var 6 uger henne begynde jeg at mærke spændinger i underlivet og maven da jeg var 8 uger henne kom kvalmen og opkast op til 20 gange om dagen og det fortsat i et halvt år da jeg var i uge 18 begynde jeg at mærke liv

4. Hvor tæt på mens. havde i positiv test? Jeg testet dagen efter min mens skulle komme og der var den negativ og min mens blev ved med at udeblive så testet jeg igen da jeg var 10 dage over og der var den positiv

Og ud kom mit lille vidunder

Knus Diana

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. april 2009

Mathilde

1. Hvor lang tid gik det fra I smed piller til I blev gravide? (hvornår fik i normal cyklus?)
Jeg blev gravid efter 1½ måned. Jeg har ikke haft normal cyklus endnu siden jeg stoppede med prævention.

2. Hvor tit dyrkede I sex med kæresten i den tid I prøvede? (var det forskel på ÆL tiden og resten af tiden?)
Den første måned havde vi en del sex... Derefter tog jeg ÆL-test og vi havde sex da jeg havde en positiv test og det var nok.

Jeg blev ved med at tro, at jeg ikke var gravid, men dagen inden min forventede mens. vågnede jeg op og kunne bare mærke, at nu måtte jeg bare tage en test- den viste mod al forventning positiv Jeg havde mens lign smerter helt i starten, men ellers mærkede jeg ikke noget.

Jeg havde positiv test dagen inden forventet mens. eller på 27. dagen efter sidste mens. første dag.

Jeg er i dag 26+5 uger henne og venter en lille pige
Knus Mathilde

Anmeld

13. april 2009

monstar99

baby2010 skriver:

Hejsa alle som har været gravide!

Har I lyst til at fortælle om forløbet fra I besluttede jer for at prøve at blive gravide og frem til I vidste at I var det?

Jeg kunne godt tænke mig at få svar på følgende:

Ved godt det er mange spørgsmål, men det kunne bare være så dejligt, hvis nogen gad at svare. Der er mange fortællinger herinde, men jeg mangler ligesom en fornemmelse for "forløbet" rent tidsmæssigt...

På forhånd 1000 tak og til jer som gider svare!

1. brugte kondom i 3mdr efter jeg droppede pillen, så min mens begyndte igen.
2. 1gang.
3. 1uge efter forvent mens.
4.1uge efter forvent mens. fik kvamle ved tanken om alkohol.

Anmeld

13. april 2009

Cris

1. Der gik tre måneder.
2. Vi har haft sex som normalt, men uden prævention. Jeg har aldrig tænkt på ÆL test eller noget som helst. Jeg har bare tænkt, når der sker, så sker der. Og mere har vi ikke spekulere på det.
3.Min cyklus har altid været op og ned, tit var der gået 35 dage mellem menst. Jeg gik rundt og kunne mærke, at min menst var på vej. Jeg ventede og ventede og efter 40 eller 45 dage efter min sidste menst har jeg taget en test og var positiv. Og jeg blev lidt shokeret, for jeg har haft en sjov tur i byen med vennerne og fik faktisk ret meget at drikke! Puha! Efter kort tid kunne jeg mærke at mine bryster og underlivet var spændte. Aldrig kvalme.

Nu med min anden graviditet var det lidt anderledes, jeg blev gravid i den første måned vi har prøvet... Jeg tog testen fem uger efter min sidste menst og så var jeg gravid. Jeg kunne allerede mærke, at der var noget spændinger i underlivet.

Anmeld

13. april 2009

Bastian

Første gang: 4 år
Anden gang: 6 mdr

Øh jeg husker ikke lige det med hyppigheden, men det var klart oftest omkring ÆL.

Nej begge gange.

Første gang: jeg blev gravid efter reagensglasbehandling. Først efter jeg fik blodprøvesvaret (omkring datoen for forventet mens) turde jeg tage en test.

Anden gang: 1 dag over tid.

Anmeld

19. april 2009

baby2010

Hej alle søde HELDIGE kvinder!

Tusind tak for respons - det var godt at få noget input omkring hvordan det har været for jer,

Flere fortællinger ønskes gerne!

Mange tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.