Det der madital...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. april 2012

MaybeBaby

Ja er begyndt i dag på mad i tal, og den siger, at man minimum skal have lidt over 1600 kalorier, for at kroppen får hvad den skal bruge. Men med mit mål på 1,4 kg på 14 dage, så skal jeg max indtage 1381 kalorier per dag. (Skal lige sige at omkring 0,5 kg ryger altså, når min krop engang vil på toilettet, så det er omkring 1 kg på de 14 dage.)
Hvad gør I, jer der er på mad i tal? Spiser I under det I får anbefalet?

/Mette - nu rund snart sund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

3rollinger

MaybeBaby skriver:

Ja er begyndt i dag på mad i tal, og den siger, at man minimum skal have lidt over 1600 kalorier, for at kroppen får hvad den skal bruge. Men med mit mål på 1,4 kg på 14 dage, så skal jeg max indtage 1381 kalorier per dag. (Skal lige sige at omkring 0,5 kg ryger altså, når min krop engang vil på toilettet, så det er omkring 1 kg på de 14 dage.)
Hvad gør I, jer der er på mad i tal? Spiser I under det I får anbefalet?

/Mette - nu rund snart sund

Nu er vi jo selvfoelgelig allesammen forskellige. Men det burde slet ikke vaere noget problem at tabe 1 kg paa 14 dage.

Normalt naar jeg gaar paa kur taber jeg ca 2 kg paa den foerste uge. Fordi man jo ogsaa taber en del vaeske paa trods af at man drikke sine to liter vand om dagen

Men du kan godt spise mindre end 1600 kalorier i et stykke tid. Bare pas paa ikke at saette det for langt ned, for saa bliver du sulten og saa er det som regel man falder i hurtigt. De 1381 kalorier er helt rimeligt, synes jeg. Og hvis du soerger for at de kommer fra koed og groentsager (drop evt kulhydraterne i de to uger), saa burde du ogsaa kunne spise dig maet.

Og husk 5 maaltider om dagen, saa du holder forbraendingen igang.

Jeg ville forslaa dig noget i stil med:

Morgemad Kellogs Special K til med skummetmaelk

Formiddag 1 stk frugt

Frokost kylling (eller magert oksekoed eller kalkun eller fisk)  med grøntsager. Evt en lille light portionsyoghurt til dessert.

Eftermiddag 1 stk frugt

Aften: Igen kød og grøntsager. Evt en lille light portionsyoghurt til dessert.

Det er den kur jeg selv koerer nu, og jeg har tabt mig omkring 5 kg paa 3 uger. Jeg er saa ogsaa begyndt at loebe og har relativt nemt ved at tabe mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.