Erfaringer om forløb fra kvinde til gravid kvinde søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. april 2009

baby2010

Hejsa alle som har været gravide!

Har I lyst til at fortælle om forløbet fra I besluttede jer for at prøve at blive gravide og frem til I vidste at I var det?

Jeg kunne godt tænke mig at få svar på følgende:

1. Hvor lang tid gik det fra I smed piller til I blev gravide? (hvornår fik i normal cyklus?)
2. Hvor tit dyrkede I sex med kæresten i den tid I prøvede? (var det forskel på ÆL tiden og resten af tiden?)
3. Hvornår kunne I mærke, at I var gravide - og hvordan føltes det?
4. Hvor tæt på mens. havde i positiv test?

Ved godt det er mange spørgsmål, men det kunne bare være så dejligt, hvis nogen gad at svare. Der er mange fortællinger herinde, men jeg mangler ligesom en fornemmelse for "forløbet" rent tidsmæssigt...

På forhånd 1000 tak og til jer som gider svare!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2009

Tut

Hej,

Da vi ville "lave" vore søn var det således:

Fik min første mens d. 30/9-2006 efter at have smidt p-pillerne
Blev gravid d. 14 oktober jf. de udregninger lægen lavede.
Fødte vores søn d. 13/7-2007

Så vi blev gravide i den 1. måned efter at have smidt dem.

Vi var besluttet om at tage det stille og roligt, og ikke stresse os selv med at skulle have sex hver 2. dag og hvad der nu er "regler" for.

Vi gjorde det når vi havde lyst, og selvfølgelig 1 extra gang eller 2 da der var æl.

Jeg testede positivt d. 25/10 - hvilket var dagen inden mens skulle komme.

Håber at du kunne bruge det til lidt

Mette

Anmeld

13. april 2009

Lise

Hej,

Here goes:

Smed p-pillerne i juli 2006 - aftalte jeg tidligst måtte blive gravid i slutningen af november, da jeg havde en bachelor der skulle overståes først. Testede positiv d. 20. november, én dag over tid! Termin 27. juli 2007.
Vi dyrkede vist sex som vi plejede (når vi havde lyst) - og ikke særligt fokuserede på ÆL. Dog tror jeg at da jeg blev gravid, talte vi om at det kunne være "nu", og det var det vist også.
Kunne ikke mærke at jeg var gravid. Testede bare for at være sikker på at jeg IKKE var gravid. Jeg havde jo lige skrevet kontrakt med min kommende arbejdsplads, så jeg var parat til at udskyde projektet et år eller to... (var lidt splittet mellem at ville have karriere og baby). Men dagen efter den positive test kom symptomerne i form af ligamentsmerter og kvalme. Men i hovedet følte jeg mig ikke gravid.

Det var min historie

Anmeld

13. april 2009

3rollinger

1. Ved min foerste graviditet stoppede jeg med p-pillerne i juli. Og jeg blev gravid i januar.

2. I de foerste maaneder dyrkede vi sex som foer, men efter det var gaaet 4-5 maaneder blev det mere maalrettet. Det var en meget oensket graviditet og jeg havde slet ikke tid til at vente. I de sidste maaneder var det hver eller hver anden dag under aegloesning.

3. Jeg kunne se at min bryster var blevet stoerre. Det var meget lidt og min mand kunne f.eks ikke se det. Men jeg kunne. Havde ellers ikke andre symptomer. Men det havde jeg nu heller ikke de store gener under resten af graviditeten.

4. Tog en test da jeg var 2-3 dage over tid og den var positiv.

Til gengaeld med min soen var den der i foerste forsoeg. Jeg kunne igen se de lidt stoerre bryster, men troede denne gang at det var fordi de var ved at komme sig over 1. graviditet. Testede igen et par dage efter udebleven menstruation. Og 3 dage efter at min mand havde friet, saa brylluppet blev lige udskudt et aar. Gad ikke at vaere gravid brud . Mellem min datter og min soen havde jeg ikke taget p-piller.

Anmeld

13. april 2009

Anja

Hej

Første gang gik der 6 mdr fra jeg smed p-pillerne til jeg var gravid. Vi gjorde ikke noget specielt for at jeg skulle blive gravid førend den mdr jeg blev det, for da synes vi, at vi havde ventet længe nok, så de første par uger efter mens havde vi sex mindst hver anden dag og så var der gevinst og vi fik vores søn.

Anden gang blev jeg gravid den første mdr vi prøvede. Jeg blev gravid da vores søn var 6 mdr og jeg havde ikke taget p-piller imellem tiden. 9 mdr senere fik vi vores datter.

Første gang kunne jeg ikke mærke graviditetsymptomer før jeg var 7-8 uger henne og kunne da også først teste positiv da jeg var 10 dage over tid.

Anden gang kunne jeg mærke at jeg var gravid længe inden jeg kunne teste. Jeg var slet ikke i tvivl for jeg kunne mærke sammentrækninger i underlivet som føltes som små plukveer. Og jeg kunne da også teste positiv allerede inden forventet mens.

Pøj pøj med det

Anmeld

13. april 2009

Stumpen

1. 1. gang gik der 3 mdr og 2. gang 4 mdr.

2. Jeg tjekkede på nettet hvornår min ÆL burde være der sådan ca og i den periode dyrkede vi sex hver-hveranden dag

3. Min krop snød mig hver md. med det ene tegn efter det andet, så var først rigtig klar over at jeg var gravid, da jeg stod med test i hånden.

4. Jeg har aldrig testet før tid, men 3-7 dage efter forventet mens og de har aldrig snydt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.