Arbejdsgiver og graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Line8700

Hvornår skal man fortælle sin arbejdsgiver at man er gravid??

Er kun 5+3 nu, men jeg arbejder som på et plejehjem, hvor det er meget "tungt" arbejde. Vil gerne fortælle det til hele verden, men alligevel vente, da jeg gerne vil se om fosteret overhovdet er levedygtigt.

Hvornår fortalte i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

**Ønskebabyen

Line8700 skriver:

Er kun 5+3 nu, men jeg arbejder som på et plejehjem, hvor det er meget "tungt" arbejde. Vil gerne fortælle det til hele verden, men alligevel vente, da jeg gerne vil se om fosteret overhovdet er levedygtigt.

Hvornår fortalte i det?

Arbejdsgiver har først krav på at vide det 3 mdr. før din termin, så tag du det helt roligt

De fleste jeg kender venter med at fortælle det til efter eller lige omkring NF scanningen

Anmeld

18. april 2012

Line8700

Ja det vil jeg nemlig også gerne. Fordi hvis det nu 7 9  13 fosteret ikke er levedygtigt, er der jo ikke nogen point i at fortælle hende det.

Anmeld

18. april 2012

Lullaby

Jeg har fortalt det med det samme. 1 fordi at jeg ved at jeg vil være knust til nf hvis der er noget galt og hvordan siger man det så lige der? 2 fordi at jeg ikke rigtig kan skjule det. Min mave er vokset og jeg ligner en lidt halvkvabset dame. 3 fordi jeg deler stort set alt med mine kolleger - både økonomiske problemer eller andet og derfor vil det være naturligt også at dele dette

Anmeld

18. april 2012

MMOGM

Line8700 skriver:

Hvornår fortalte i det?

Jeg sagde det med det samme til min arbejdsgiver.

1) fordi jeg er elev.

2) fordi der var problemer med at få fri, så jeg kunne komme til lægen og få tjekket om jeg var gravid, hvilket gjorde at jeg var NØDT TIL at fortælle det, så jeg kunne få fri 

3) fordi hvis jeg selv var arbejdsgiver, ville jeg helst vide det med det samme, så man kan nå at finde en afløser, eller lign. 

Anmeld

18. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bare de ved de 3 mdr før du går på barsel, er det fint. Bare husk at du går fra 8 uger før termin med dit arbejde. 

Første gang fortalte jeg det efter veloverstået NF. Her anden gang fortalte jeg det først i uge 15-16. Vh stine

Anmeld

18. april 2012

Miss BananaHammock

Jeg fortalte det også med det samme fordi vi har været i behandling, hvor det har været umuligt ikke at fortælle det pga. min paragaf 52 (støtte til fridage når man er i behandling), og fordi jeg skal være meget fysisk aktiv, så skal kunne komme ud af de værste ting der kan være skadelig. Plus jeg er super hormonel og træt, så han havde nok selv gættet det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.