7mdr gammel og vældig kræsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. april 2012

LilleMor84

hejsa

min lille datter på godt 7 mdr virker ret kræsen, jeg har ammet hende fuldt ud i 6 mdr, men er nu begyndt at give hende frugt mos.

mit problem ligger i at hun skriger og græder hvis jeg prøver at give hende vælling, øllebrød, havregrød, hun nægter også pure at spise kartoffelmos, så er ved at være lidt på den.

hun får mango/banan - pæremos, ca 200g om dagen, udover det ammer jeg hende inden hun skal sove til formiddag, eftermiddag og lægges i seng.

hvordan har i vænnet jeres puslinger til andet end mos, det er hjerteskærende når tårene triller ned af kinderne på hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

twinny

LilleMor84 skriver:

hejsa

min lille datter på godt 7 mdr virker ret kræsen, jeg har ammet hende fuldt ud i 6 mdr, men er nu begyndt at give hende frugt mos.

mit problem ligger i at hun skriger og græder hvis jeg prøver at give hende vælling, øllebrød, havregrød, hun nægter også pure at spise kartoffelmos, så er ved at være lidt på den.

hun får mango/banan - pæremos, ca 200g om dagen, udover det ammer jeg hende inden hun skal sove til formiddag, eftermiddag og lægges i seng.

hvordan har i vænnet jeres puslinger til andet end mos, det er hjerteskærende når tårene triller ned af kinderne på hende

Puhha... De kloge siger, man skal ikke starte med frugtmos, da de vender sig til den søde smag og vil ikke spise andet....

Men men men.... Når du laver grød, kan du putte en skefuld eller to i, så er det sødere...

Også putte mindre og mindre i, så de bliver "afvendet" den søde smag...

Og hvis du prøver med noget gulerod, det er nemlig også sødere end kartoffel...  

http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2011.pdf

Held og lykke.

Anmeld

25. april 2012

LilleMor84

Du er en skat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.