Er her nogen campister :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

jlp90

Maise86 skriver:

Jeg synes bare det er rigtig dyrt, hvis man skal ud og leje en campingvogn.. 

Hvad koster de der medlemskaber hos de forskellige? Det skal man vel have?

nej, man kan sagtens tage derned uden at være medlem. man skal bare have et campingpas som 100 kr. pr. år. som dcu medlem er børn gratis og de voksne får rabat, men det er intet krav for at benytte de pladser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Maise86

jlp90 skriver:

nej, man kan sagtens tage derned uden at være medlem. man skal bare have et campingpas som 100 kr. pr. år. som dcu medlem er børn gratis og de voksne får rabat, men det er intet krav for at benytte de pladser.

Okay på den måde, men tænker der vel er nogle fordele ved at have sådan et medlemsskab?

Anmeld

17. april 2012

jlp90

Maise86 skriver:

Okay på den måde, men tænker der vel er nogle fordele ved at have sådan et medlemsskab?

ja, hvis du kun bruger dcu pladser er det en stor fordel. Man kan se priser på dcu`s hjemmeside.

Anmeld

17. april 2012

Ciss

Hej.

Min mand er entusiastisk campingmand. Vi har en ældre vogn, som fungerer helt fint for os. Der er så mange forskellige vogne på markedet, og jeg tror, det vigtigste er, at I vælger en, som passer for jeres behov. Hvis I f eks planlægger at bruge vognen om vinteren, så må den være bedre isoleret. Hvis den bare er til sommerture, kan man slippe afsted med at købe en lettere vogn.

Ellers er det meget vigtigt at se på frivægten. Vognen i sig selv vejer en del. Alt udstyr, som kommer i den (fra gafler til dyner, fra vandkoger til pyntepuder) vejer også. Og så kommer bagagen i tillæg. I må have en bil, som kan trække det uden at komme over vægtgrænserne.

Hvis I skal med en del færger, betaler det sig virkelig at have en lidt kortere vogn, for man betaler for længden.

Personlig synes jeg, at det er bedst, hvis vognen er sådan indrettet, at man kan opholde sig i hver sin ende. Dvs med køkken på midten. Hvis der er flere regnvejrsdage, eller hvis man bare lige trænger til at være alene lidt, så er det guld værdt.

Vi har stort set brugt vores vogn til sommerturer i Skandinavien og om vinteren står den fast på en plads, og så tager vi nogen gange en weekend i vognen, bare for at komme hjemmefra.

Fordelen er jo, at man har sit hjem med sig i ferien og har en vis frihed ( - i virkeligheden er det ikke den totale frihed, for erfaringsmæssig betaler det sig virkelig, at reservere plads på forhånd).

Ulempen er, at det ikke er en billig hobby i det hele taget! Benzinforbruget går op, der er forsikring og vedligehold, færger, pladsafgifter og en masse letvægtsudstyr, man pludselig finder ud af, at man gerne skulle have. Tungt porcelæn og glas mm er ikke så smart.

Anmeld

17. april 2012

Maise86

Ciss skriver:

Hej.

Min mand er entusiastisk campingmand. Vi har en ældre vogn, som fungerer helt fint for os. Der er så mange forskellige vogne på markedet, og jeg tror, det vigtigste er, at I vælger en, som passer for jeres behov. Hvis I f eks planlægger at bruge vognen om vinteren, så må den være bedre isoleret. Hvis den bare er til sommerture, kan man slippe afsted med at købe en lettere vogn.

Ellers er det meget vigtigt at se på frivægten. Vognen i sig selv vejer en del. Alt udstyr, som kommer i den (fra gafler til dyner, fra vandkoger til pyntepuder) vejer også. Og så kommer bagagen i tillæg. I må have en bil, som kan trække det uden at komme over vægtgrænserne.

Hvis I skal med en del færger, betaler det sig virkelig at have en lidt kortere vogn, for man betaler for længden.

Personlig synes jeg, at det er bedst, hvis vognen er sådan indrettet, at man kan opholde sig i hver sin ende. Dvs med køkken på midten. Hvis der er flere regnvejrsdage, eller hvis man bare lige trænger til at være alene lidt, så er det guld værdt.

Vi har stort set brugt vores vogn til sommerturer i Skandinavien og om vinteren står den fast på en plads, og så tager vi nogen gange en weekend i vognen, bare for at komme hjemmefra.

Fordelen er jo, at man har sit hjem med sig i ferien og har en vis frihed ( - i virkeligheden er det ikke den totale frihed, for erfaringsmæssig betaler det sig virkelig, at reservere plads på forhånd).

Ulempen er, at det ikke er en billig hobby i det hele taget! Benzinforbruget går op, der er forsikring og vedligehold, færger, pladsafgifter og en masse letvægtsudstyr, man pludselig finder ud af, at man gerne skulle have. Tungt porcelæn og glas mm er ikke så smart.

Tusind tak for det gode og brugbare svar!

Hvad betaler i ca for en fastligger plads? Og kan man godt bare tage sin campingvong væk, hvis man skal en uge et andet sted hen?

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

jlp90 skriver:

´Det er vel for en fastlægger plads eller hvordan?

Ja fastlægger/sæson... 

Jeg ved ikke hvad det vil koste for en uge f.eks... 

Anmeld

17. april 2012

Ciss

Maise86 skriver:

Tusind tak for det gode og brugbare svar!

Hvad betaler i ca for en fastligger plads? Og kan man godt bare tage sin campingvong væk, hvis man skal en uge et andet sted hen?

Vi betaler vel 6-7000 pr år, tror jeg. Men det er regnet ud fra sæsongen. Jeg ved, at der er nogen på pladsen, som kun er der om sommeren og så parkere vognen et andet sted om vinteren - og omvendt.

Jeg ved ikke, om det er det samme alle steder, men vi tager vores vogn med os, når vi har lyst til det. Det har jeg aldrig oplevet, at nogen har blandet sig i. Men pladsen har både faste pladser, og så pladser som man kan leje for en eller flere nætter.

Anmeld

17. april 2012

serinasmor

Jeg var på rigtig mange campingture- både fastlægger i weekend og sommerferie- da jeg var barn

Det er den perfekte ferieform med børn .. der går ikke længe før ungerne selv kan finde på legepladsen (efter de er 3-4 år) hvis man får en plads der ligger tæt ved denne ...

der var flere sommerferier hvor vores forældre nærmest ikke så os andet end til spisetid ... dejligt nemt ..

og man får vildt mange sociale oplevelser som barn

Anmeld

18. april 2012

Kloster

Vi har snakket om at købe en camoingvogn i år. Vi vil gerne gave en til omkring 15-20.000,-

Vi har de sidste årrækker lejet en hytte 1 uge om året og nu er manden (endelig) med på, at vi skal prøve campingvogn. Da vi ikke har prøvet det før, vil vi ikke have så dyr en vogn.

Vi vil så gerne have den som en fastligger på en bestemt campingplads ca 30 km fra os. Der ligge en del, vi kender, men ikke direkte venner. Bare nogle, vi kan snakke med, hvis det byder sig.

Nu er drengene 8, 12 og 14 år og vi vil prøve at campere nu, for det er nu både lysten og økonomien er det det

Den fastliggerplads, vi har kig på, koster 7200,- om året. Og jeg glæder mig rigtig rigtig meget. Har ønsket og snakket om en fastliggervogn i mange år. Ville passe så fint ift mit arbejde hver 2. weekende, helligdage osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.