Kravebenet er brækket 2 stedet.
Heldigvis hænger stumpen stadig fast til resten af knoglen, så manden har fået en 8-tals forbinding og en slynge på.
Han har mega ondt og bliver dårlig og svimmel af smerterne. Bare han laver en bevægelse der hiver lidt i skulderen, så bliver han helt mærkelig i hovedet. Han har astfalteksem overalt på kroppen, særligt hele venstre side.
Han har ondt i sin venstre hånd. Det er ikke noget brud, men det må vise sig om der er noget revet over.
Men han har været utrolig heldig at der ikke var nogle biler i nærheden eller kunne det være gået grueligt galt. Det er vist kun fordækket på cyklen, som er beskadiget og nogle skrammer hist og her, men det dækker forsikringen.
Da jeg var ude på skadestuen, kom der endnu en cykelrytter ind. Han havde slået hovedet og kunne ikke huske den sidste uge. Han var blevet taget med et sidespejl... Også på strandvejen, hvor Allan styrtede. Så Allan har virkelig været heldig.
2-3 ugers sygemelding....
Det bliver spændende, når manden bliver raskløs efter 2 timer på sin flade..
Så ja, jeg kan vist kalde mig selv sygeplejeske i den næste lange periode.
Har sat Mikkel af hos min mor til imorgen indtil vi lige kan overskue situationen. Skal jo også ud med Katrine i aften på Hvidovre...............
Anmeld