Scrapbog/ Barnets bog - inspiration ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

MortilElias2010

Himmelsmil skriver:

Så har jeg lige fået taget nogle billeder.

Jeg har selv lavet det hele, men med hjælp af nogle gode tuscher. Derudover har jeg købt stickers og tape med mønstrer. Har også skrevet digte som skal med i bogen. Købte i sin tid karton i farver, og dekorationspapir kan man få i butikker som Tiger og Søstrene Grene..

Lægger lige nogle billeder ind

Gud de nederste klistermærter med mønstre har jeg også herhjemme men kunne ikke huske hvorfor jeg havde købt dem så de røg ind i et skab hvor jeg til dags datostadigvæk  undrede mig over hvad de var til 

TAK! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Røverdatter

MortilElias2010 skriver:

Gud de nederste klistermærter med mønstre har jeg også herhjemme men kunne ikke huske hvorfor jeg havde købt dem så de røg ind i et skab hvor jeg til dags datostadigvæk  undrede mig over hvad de var til 

hehe, mener du tape'n? For jeg aner heller ikke helt endnu hvad jeg skal bruge dem til, synes bare de var lidt sjove...

Anmeld

17. april 2012

Røverdatter

MortilElias2010 skriver:

Men ved ikke om de holder i scrapbogen, for de er ikke specielt 'stærke' hvis du forstår

Anmeld

17. april 2012

Stumpen

Puha der er mange billeder her...og hvor flot det er må du selv bedømme  

Sidst har jeg taget et billede af det jeg synes du som mininum skal have samt nogle bøger som jeg bruger til inspiration..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2012

MortilElias2010

Himmelsmil skriver:

Men ved ikke om de holder i scrapbogen, for de er ikke specielt 'stærke' hvis du forstår

Tape selvfølgelig *doh*

Nej det er jo lige det, tænkte man kunne bruge dem på forsiden eventuelt.. fra top til bund eller fra side til side, skråt.. ja kun fantasien sætter grænser. Jeg har nogen med sommerfugle og et eller andet mønster vist nok. Må se når jeg får tid (alenetid) til at nørkle med det. Sidder lige med en ansøgning til en institution jeg bare VIL have en stilling i, så.. lister af igen - er så vild med den at jeg ikke kan koncentrer mig om baby.dk

Anmeld

18. april 2012

MomInTheMaking

MariaJ skriver:

Jeg har en barnets bog til min datter med løse sider og plastiklommer. Dvs at den fungerer lidt som en scrapbog, hvor man kan sætte alt muligt ind og ikke kun skrive i forbestemste felter. MEN jeg er simpelthen så ukreativ og er sådan en med ti tommelfingre, så jeg har aldrig fået gjort ret meget ved den, bortset fra at samle diverse småting/kort/tegninger o.lign., som jeg gerne vil gemme og have ind i den.

Nu har jeg så endelig masser af tid og vil gerne i gang med den, men ved faktisk ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an. Bare sådan noget som hvilken lim jeg skal bruge, for at alting ikke bare falder ud igen om et par år. Er en almindelig limstift god nok?

Hvis der er nogen herinde der har lavet noget lignende og har lyst til at vise det frem som eksempel ville jeg blive supertaknemmelig. Kom også meget gerne med praktiske råd (helt på idiotniveau) som hvilken type lim/tape, tusch o.lign. du har brugt?

Hej.

Jeg var på noget scrapbooking kursus for noget tid siden og det hun sagde til os som var vigtigst for et flot resultat, var at vi ikke brugte lim, men dobbeltklæbende tape.

Det giver det flotteste resultat, da lim (uanset hvilken slags du vælger) har en tendens til at krølle papiret når det tørre eller lægge sig i klumper under. Så det bruger jeg nu hvor jeg er igang med Penny's bog. Og det bliver bare flottest.

Men du kan jo godt få et fint resultat med lim, men min erfaring  siger mig at dobbeltklæbende tape er rigtig godt.^^

Og det kan købes i forskellige bredder til  formålet alt efter behov.

Derudover vil jeg bare tilføje: Google er din ven.

Anmeld

18. april 2012

Sara_S

Stumpen skriver:

Puha der er mange billeder her...og hvor flot det er må du selv bedømme  

Sidst har jeg taget et billede af det jeg synes du som mininum skal have samt nogle bøger som jeg bruger til inspiration..

Hvor er det flot!!! 

Anmeld

18. april 2012

tinasmor

Himmelsmil skriver:

Sjovt at du skriver dette, for jeg er netop igang med min søns scrapbog/barnets bog. Jeg bruger en almindelig limstift - men hæng mig ikk op på at det er det bedste, for jeg aner det faktisk ikke hehe..

Vil se om jeg kan tage nogle billeder og lægge op herinde Men er ikke kommet så langt

Jeg bruger sådan noget specielt klisterbånd (ala) hvor der er lim på begge sider, da alm. lim på sådanne scratbøger ofte efter nogle år begynder at løsne sig så billeder osv begynder at løsne sig.

Anmeld

18. april 2012

LenaJohansen

Et lille uddrag fra min  

Er langt fra færdig 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. april 2012

Stumpen

Sara_S skriver:

Hvor er det flot!!! 

Tark 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.